Αρχική Airlines News Ο όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε ισχυρό ισολογισμό για το 2010

Ο όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε ισχυρό ισολογισμό για το 2010

Lufthansa Airbus A380Ο όμιλος δημοσιεύει λειτουργικό κέρδος 876 εκατομμύρια ευρώ/ Καθαρό κέρδος έως 1,1 δισεκατομμύρια / Όλοι οι επιχειρησιακοί τομείς με λειτουργικά κέρδη / Οι μέτοχοι θα λάβουν μέρισμα 60 λεπτά ανά μετοχή
Ο όμιλος Lufthansa Group έκλεισε το επιχειρησιακό έτος 2010 με ισχυρό ισολογισμό. Το 2010 ο Όμιλος είχε λειτουργικά κέρδη €876 εκατομμύρια, ισοδύναμο με πενταπλάσια αύξηση από τα περσινά ποσά, των €130 εκατομμυρίων. Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε €1,1 δισεκατομμύρια, σηματοδοτώντας αύξηση €1,2 δισεκατομμύρια.
Τα ποσά περιλαμβάνουν ένα θετικό άμεσο φορολογικό αντίκτυπο περίπου 400 εκατομμυρίων ευρώ από την οικονομική αναδιάρθρωση του τμήματος Catering. Συνεπώς, ο Όμιλος αντιστάθμισε τις αρνητικές άμεσες επιδράσεις στο αποτέλεσμα, όπως τον δύσκολο χειμώνα των μηνών Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου, την απεργία των πιλότων και το κλείσιμο του εναέριου χώρου για αρκετές ημέρες ως αποτέλεσμα της έκρηξης του ηφαιστείου της Ισλανδίας, καλύτερα από ότι ήταν αναμενόμενο στα μέσα της χρονιάς. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση της ζήτησης από πωλήσεις σε διακίνηση επιβατών σε διεθνή δρομολόγια και διακίνηση εμπορευμάτων καθώς και στην επιτυχημένη εφαρμογή των μέτρων μείωσης δαπανών σε όλους τους επιχειρησιακούς τομείς του Ομίλου, αλλά και αξιοποίηση των συνεργιών εντός του Passenger Airline Group.

Όλοι οι επιχειρησιακοί τομείς συνέβαλαν στο θετικό αποτέλεσμα του Ομίλου, ανακοινώνοντας λειτουργικά οφέλη. Η Lufthansa σχεδιάζει να μοιραστεί με τους μετόχους της την επιτυχία του Ομίλου, πληρώνοντάς τους μέρισμα 60 λεπτών ανά μετοχή. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Lufthansa AG, Christoph Franz περιέγραψε το 2010 ως ένα πολυτάραχο έτος γεμάτο προκλήσεις αλλά εν τέλει επιτυχημένο, και δήλωσε τα εξής αναφερόμενος στα ετήσια αποτελέσματα: «Μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα αυτό. Αποδεικνύει ότι έχουμε μάθει από τις κρίσεις του παρελθόντος. Διατηρήσαμε την οικονομική και λειτουργική ευελιξία μας καθώς και τη συνήθη πειθαρχία στο θέμα των δαπανών και αντιμετωπίσαμε πειστικά την προηγούμενη χρονιά- χάρη στην ισχυρή απόδοση της ομάδας τόσο των διοικητικών υπαλλήλων όσο και του προσωπικού εδάφους και αέρος. Και ακόμη πιο σημαντικό, η Lufthansa διεύρυνε το χάσμα με τους ανταγωνιστές της. Αυτό μας κάνει υπερήφανους και μας ωθεί να είμαστε ακόμη καλύτεροι το 2011.»

Στη διάρκεια του περσινού έτους, το μεγαλύτερο κομμάτι επιχειρήσεων του Lufthansa Group, το Passenger Airline Group, επωφελήθηκε ειδικά από την ανάκαμψη της ζήτησης σε προορισμούς μεγάλου βεληνεκούς και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων συνεργιών εντός του Ομίλου. Το λειτουργικό κέρδος των 436 εκατομμυρίων ευρώ περιελάμβανε σημαντική συμβολή από τη Lufthansa Passenger Airlines, που κατέγραψε λειτουργικό κέρδος 382 εκατομμύρια ευρώ. Στη διάρκεια της περσινής χρονιάς, η Lufthansa Passenger Airlines είχε ανακοινώσει λειτουργικές απώλειες ύψους 107 εκατομμύρια ευρώ. Τα μέτρα μείωσης των δαπανών, για παράδειγμα η σταδιακή κατάργηση του στόλου των 50-θέσεων, που εφαρμόστηκε εντός του πλαισίου του προγράμματος Climb 2011 για τη διασφάλιση των κερδών, συνέβαλλε στη βελτιστοποίηση του αποτελέσματος. Η Lufthansa Passenger Airlines θα συνεχίσει με το πρόγραμμα Climb 2011 μέχρι τα τέλη του έτους, όπως έχει προγραμματιστεί. Η λειτουργία των τεσσάρων A380 με το νέο προϊόν First Class, την εισαγωγή της νέας καμπίνας σε ηπειρωτικές πτήσεις και την επαναφορά του προγράμματος ευρυζωνικού ίντερνετ εν πτήσει “Flynet”, ήταν μόνο μερικές από τις επενδύσεις της προηγήουμενης χρονιάς στα προϊόντα εδάφους και αέρος της Lufthansa.

Η Swiss International Air Lines τριπλασίασε τα περσινά νούμερα με το ρεκόρ λειτουργικών κερδών στα 298 εκατομμύρια ευρώ. Το συνολικό αποτέλεσμα του Ομίλου Επιβατηγών Αερομεταφορών περιλάμβανε επίσης λειτουργικές απώλειες 66 εκατομμύρια ευρώ από την Austrian Airlines και 145 εκατομμύρια ευρώ από τη British Midland. Και οι δύο αεροπορικές εταιρίες συνεχίζουν να εφαρμόζουν με συνέπεια τα εισηχθέντα μέτρα αναδιάρθρωσης. Η Germanwings συνέχισε την αναπτυξιακή της πορεία. Ωστόσο, τα άμεσα ειδικά αποτελέσματα της περσινής χρονιάς είχαν ως συνέπεια ένα αρνητικό λειτουργικό αποτέλεσμα ύψους 39 εκατομμύρια ευρώ.

Το Lufthansa Cargo αύξησε τα έσοδα διακίνησης και επωφελήθηκε από αυστηρή διαχείριση δαπανών, υψηλότερες τιμές και καλή ανταγωνιστική θέση, ώστε να καταγράψει μεγαλύτερη του μετρίου επιτυχία, ως αποτέλεσμα της οικονομικής ανάκαμψης. Η εταιρία ανακοίνωσε ρεκόρ αποτελεσμάτων για το 2010, κλείνοντας τη χρονιά με λειτουργικά κέρδη ύψους 310 εκατομμύρια ευρώ. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο τομέας MRO επωφελήθηκε από την οικονομική ανάκαμψη αργότερα από τους άλλους τομείς του Ομίλου. Ωστόσο, η Lufthansa Technik κατάφερε να κερδίσει ετήσια λειτουργικά κέρδη 268 εκατομμύρια ευρώ. Παρά την πτώση των εσόδων που αντιμετώπισε στην αρχή του έτους. Ο τομέας IT Services επίσης κατέγραψε θετικό λειτουργικό αποτέλεσμα 10 εκατομμύρια ευρώ Ωστόσο, η Lufthansa Systems μπόρεσε μόνο εν μέρει να αντισταθμίσει την πτώση των εσόδων σε αυτό το επιχειρησιακό κομμάτι. Συνεπώς, η εταιρία σχεδιάζει να πετύχει βιώσιμη βελτίωση εσόδων και αποτελέσματος με την εφαρμογή του προγράμματος “LSY Now!”. Η LSG Skychefs αύξησε τα λειτουργικά της κέρδη στο τμήμα Catering κατά 76 εκατομμύρια ευρώ.

Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Lufthansa Group βλέπει με αισιοδοξία τις οικονομικές εξελίξεις στο τρέχον επιχειρησιακό έτος. Η εταιρία αναμένει επιπλέον αύξηση εσόδων και λειτουργικού αποτελέσματος και όπως δείχνουν τα πράγματα επί του παρόντος, οι συνθήκες για πληρωμή μεριδίου θα εκπληρωθούν και τη φετινή χρονιά. Ο Christoph Franz τόνισε τα εξής: «Το 2011 δε θα είναι ένας περίπατος στο πάρκο. Οι άνεμοι του ανταγωνισμού πνέουν ισχυρότεροι στις Ευρωπαϊκές διαδρομές και τα μακρινά δρομολόγια της Ασίας και Αμερικής. Ο Γερμανικός φόρος εναέριας κυκλοφορίας χτυπά τις Γερμανικές και τις Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες και τους πελάτες τους εκεί όπου πονάει. Οι τιμές των καυσίμων είναι σε επίπεδα ρεκόρ. Δεν έχουμε ανοσία στις συνέπειες της πολιτικής αναταραχής, των τρομοκρατικών ενεργειών και των φυσικών καταστροφών. Το Lufthansa Group θα αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις και θα διατηρήσει την επιτυχημένη πορεία της το 2011. Άλλωστε, η περσινή χρονιά απέδειξε ότι διαθέτουμε την απαραίτητη εμπειρία.” Επί του παρόντος, η εταιρία αναμένει θετικά έσοδα και αποτέλεσμα και για το 2012. Ωστόσο, για κάτι τέτοιο θα πρέπει να επαληθευτούν τα προγνωστικά των οικονομικών εξελίξεων και ότι οι επιχειρήσεις του Ομίλου δεν θα επηρεαστούν από δυσανάλογη υψηλή αύξηση των τιμών των καυσίμων ή άλλα απροσδόκητα συμβάντα.

Ετήσια αποτελέσματα 2010

Στη διάρκεια του 2010, το Lufthansa Group παρουσίασε έσοδα ύψους 27,3  δισεκατομμύρια ευρώ, ετήσια αύξηση 22,6%. Τα έσοδα διακίνησης αυξήθηκαν κατά 26,5%, στα 22,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Στη διάρκεια της περιόδου αναφοράς, τα λειτουργικά έσοδα του Ομίλου αυξήθηκαν συνολικά κατά 20,4%, σε 30,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα προσαρμοσμένα στοιχεία εξαιρουμένων των επιπτώσεων της συγχώνευσης αυξήθηκαν κατά 14,4% (έσοδα), 16,2 % (έσοδα διακίνησης) και 12,6% (λειτουργικά έσοδα).

Οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 16,7% σε 28,9 δισεκατομμύρια ευρώ στη διάρκεια της χρονιάς. Ένας σημαντικός λόγος για αυτό, πέραν των επιπτώσεων της συγχώνευσης, ήταν οι τιμές των καυσίμων, που αυξήθηκαν κατά 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε συνολικά 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ισοδύναμο με ετήσια αύξηση ύψους 41,5%, σχετιζόμενη τόσο με τις τιμές όσο και με τον όγκο. Τα τέλη και οι χρεώσεις ήταν κατά 21,8% αυξημένες συγκριτικά με τα ποσά της περσινής χρονιάς.

Το Lufthansa Group ανακοίνωσε ετήσιο λειτουργικό αποτέλεσμα 876 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 746 εκατομμύρια ευρώ συγκριτικά με τα ποσά της περσινής χρονιάς. Ο όμιλος ανακοίνωσε αποτέλεσμα 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι καθαρές απώλειες για το προηγούμενο έτος ανέρχονταν σε 34 εκατομμύρια ευρώ.

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της Lufthansa την αναφερθείσα περίοδο ανήλθαν σε συνολικά 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων δύο δισεκατομμύρια ευρώ δαπανήθηκαν στην επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου. Η λειτουργική ταμειακή ροή ανήλθε σε 3,1 δισεκατομμύρια ευρώ και η ελεύθερη ταμειακή ροή (λειτουργική ταμειακή ροή μείων καθαρών επενδύσεων) ανήλθε στα 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Με το κλείσιμο του έτους, το καθαρό χρέος του Ομίλου ήταν 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Συγκριτικά με τα ποσά του τέλους του 2009, η θετική εξέλιξη στις επιχειρήσεις και τα μέτρα χαρτοφυλακίου, είδαν την τιμή της μετοχής του Ομίλου να αυξάνεται από 23,5 σε 28,4 τοις εκατό.