Η Etihad Airways ανακοίνωσε αύξηση 29.2 τοις εκατό των εσόδων της για το 2010, δηλαδή US$ 2,951 εκατομμύρια (2009: US$2,285 εκατομμύρια), η οποία ξεπερνά σημαντικά την αντίστοιχη της χωρητικότητάς της, με αύξηση του Δείκτη Διαθέσιμων Χιλιομετρικών Θέσεων (ASK) κατά 19.5 τοις εκατό σε 45.1 δισεκατομμύρια (2009: 37.8 δισεκατομμύρια) .
Το αποτέλεσμα σηματοδότησε τη συνεχιζόμενη πρόοδο της εταιρείας που πλησιάζει τον στόχο της για κάλυψη της αρχικής επένδυσης το 2011 και για κερδοφορία το 2012.
Ο αριθμός των επιβατών ξεπέρασε για πρώτη φορά τα επτά εκατομμύρια, μια αύξηση 13.1 τοις εκατό, φτάνοντας τα 7.099 εκατομμύρια, όταν παράλληλα οι συντελεστές θέσεων αυξήθηκαν κατά 0.5 τοις εκατό, φτάνοντας το 74.0 τοις εκατό.
Τα έσοδα ανά χιλιομετρικό επιβάτη αυξήθηκαν κατά 20.1 τοις εκατό, από 27.8 δισεκατομμύρια σε 33.4 δισεκατομμύρια. Η εταιρεία επιβεβαίωσε, όπως είχε προβλεφθεί, απόδοση θετικού EBITDAR (κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και εξόδων μίσθωσης αεροσκαφών) για όλο το χρόνο, το οποίο πρώτη φορά πέτυχε από την ίδρυσή της το 2003.
Ο James Hogan, Γενικός Διευθυντής της Etihad Airways, δήλωσε: «Είναι ένα αποτέλεσμα που χρήζει εορτασμού. Σε μία χρονιά όπου αντιμετωπίσαμε την παγκόσμια οικονομική ύφεση, εκρήξεις ηφαιστείων, διαδηλώσεις στην Ταϋλάνδη, και έντονη κακοκαιρία στην Ευρώπη σε μία από τις πιο πολυάσχολες περιόδους του έτους, επιτύχαμε να έχουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα.
«Συνεχίσαμε να επενδύουμε στους προορισμούς και τις υποδομές μας, προσθέτοντας επτά νέους προορισμούς κατά τη διάρκεια του έτους και καλωσορίσαμε πάνω από 800 νέους εργαζομένους στην οικογένεια της Etihad. Ωστόσο, παρόλα αυτά, μειώσαμε τα κόστη μας ενώ αυξήσαμε τον αριθμό των επιβατών και των εσόδων μας».
«Επιπλέον όλων αυτών, η ικανοποίησή μας ήταν μεγάλη όταν αναγνωρίσθηκε η επένδυσή μας στα προϊόντα και στην εξυπηρέτηση των πελατών μας με την απόκτηση του βραβείου της Καλύτερης Αεροπορικής Εταιρείας στον Κόσμο για δεύτερη συνεχή χρονιά».
Η Etihad μέσα στο 2010 εγκαινίασε πτήσεις προς την Αλεξάνδρεια, το Κολόμπο, το Ερμπίλ, τη Ναγκόγια, τη Σεούλ και το Τόκιο, καθώς και τη λειτουργία δύο νέων premium σαλονιών αναμονής, ένα στο Δουβλίνο και ένα στο Μάντσεστερ. Ο στόλος της αυξήθηκε κατά έξι αεροσκάφη, φτάνοντας συνολικά τα 57.
Τον Αύγουστο, η εταιρεία ανακοίνωσε μία πολύ μεγάλη συνεργασία με τη Virgin Blue, επιτρέποντας στις δύο εταιρείες να προσφέρουν ένα κοινό δίκτυο με πάνω από 100 προορισμούς, καθώς επίσης και να ενοποιήσουν τα προγράμματα των τακτικών επιβατών τους.
Το εμπορευματικό τμήμα της εταιρείας είχε μία ιδιαίτερα δυνατή απόδοση το 2010, με τα έσοδα να ξεπερνούν κατά 57.4 τοις εκατό τα αντίστοιχα του 2009. Αυτό ενισχύθηκε από το αναπτυσσόμενο δίκτυο της εταιρείας καθώς και από την επένδυσή της σε αποκλειστικά φορτηγά αεροσκάφη. Η Etihad παρέλαβε δύο Airbus A330-200 φορτηγά αεροσκάφη κατά τη διάρκεια του έτους, τα οποία προστέθηκαν στα τέσσερα ήδη υπάρχοντα εμπορευματικά αεροσκάφη.
Ο κ. Hogan τόνισε ότι η διαχείριση του προγράμματος εξόδων της εταιρείας αποτέλεσε ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για την απόδοσή της κατά τη διάρκεια του έτους. Τόνισε επίσης: «Το 2010 ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα μείωσης εξόδων για να επιτύχουμε αποταμιεύσεις US$250 εκατομμυρίων. Είμαι στην ευχάριστη θέση να δηλώσω ότι χάρη στην προσήλωση της διοίκησης και του προσωπικού μας, έχουμε αποταμιεύσει πάνω από US$320 εκατομμύρια, ξεπερνώντας τον στόχο μας και αποφέροντας στην εταιρεία ακόμη μεγαλύτερη αποδοτικότητα.
Ο κ. Hogan είπε ότι με τις παγκόσμιες λειτουργικές συνθήκες να συνεχίζουν να βελτιώνονται, οι προοπτικές για το 2011 είναι πολύ μεγάλες.
«Διακρίνουμε την αυξανόμενη εμπιστοσύνη σε πολλές από τις διεθνείς αγορές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, υποδεικνύοντας μία ισχυρή παρουσία το 2011. Οι premium ταξιδιώτες επιστρέφουν, ιδιαίτερα στους βασικούς προορισμούς της Ευρώπης, της Ασίας και της Αυστραλίας, και οι προσεχείς κρατήσεις δείχνουν θετικές. Επιπλέον, έχουμε ήδη δει ιδιαίτερα ισχυρά προνόμια από τη συνεργασία μας με τη Virgin Blue.
«Επίσης βλέπουμε τα αποτελέσματα από τις επενδύσεις που έχουμε κάνει στον τουρισμό του Άμπου Ντάμπι, με τον αριθμό των επισκεπτών που επιλέγει το εμιράτο ως τελικό προορισμό να αυξάνεται.
«Είμαστε σίγουροι ότι θα πετύχουμε τους στόχους μας για το 2011, επεκτείνοντας περαιτέρω την εμπορική επιτυχία της καλύτερης αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο».