Αρχική FedHATTA Παρέμβαση Λ. Τσιλίδη στη Βουλή για τον Αναπτυξιακό Νόμο

Παρέμβαση Λ. Τσιλίδη στη Βουλή για τον Αναπτυξιακό Νόμο

 
Ζήτημα οικονομικής και τουριστικής ευημερίας η ένταξη των τουριστικών γραφείων

Την ένταξη του κλάδου των τουριστικών γραφείων στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τον Αναπτυξιακό Νόμο, ζήτησε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, σε παρέμβαση που πραγματοποίησε την Τετάρτη, 19 Ιανουαρίου, στις εργασίες επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου από τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στην οποία μετείχαν εκπρόσωποι φορέων.

Ο κ. Τσιλίδης υπογράμμισε ότι “ο κλάδος των ταξιδιωτικών γραφείων έχει πολλές ιδιαιτερότητες, διέπεται από διεθνείς κανόνες και όχι μόνο Ελληνικούς, είναι ανάμεσα σε εκείνους που επλήγησαν περισσότερο από τις επιπτώσεις της πανδημίας και έχει ενεργή συνεισφορά στην Ελληνική Οικονομία με τεράστια συμμετοχή στο ΑΕΠ της χώρας.

Στον τουρισμό, υπάρχουν διαφορετικές κατηγορίες υπηρεσιών, όπως αυτές που προσφέρουν τα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και άλλα στοιχεία του τουριστικού πακέτου. Όμως ο οργανωμένος τουρισμός είναι υπεύθυνος για τη διακίνηση του παγκόσμιου τουρισμού, εισερχόμενου και εξερχόμενου, οργανώνει ταξίδια κινήτρων, συνέδρια, διακινεί τουρισμό κρουαζιέρας, κάνει πωλήσεις ιστιοπλοΐας, δημιουργεί θεματικό τουρισμό και αφορά τους ταξιδιωτικούς πράκτορες οι οποίοι είναι και ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, γεγονός που τα καθιστά περισσότερο επενδυτές παρά διαμεσολαβητές στον τομέα τους. Η Ομοσπονδία δε συμμετέχει ενεργά στους ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους φορείς οργανωμένου τουρισμού”.

Ο κ. Τσιλίδης επεσήμανε ότι, “επί 20 και περισσότερα χρόνια, ο κλάδος των τουριστικών γραφείων βρίσκεται εκτός όλων των αναπτυξιακών νόμων που έχουν ισχύσει μέχρι σήμερα, όμως σήμερα δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για πράσινη μετάβαση και περιβαλλοντική αναβάθμιση επιχειρήσεων και να μην περιλαμβάνεται σε αυτήν το τουριστικό λεωφορείο, ή για ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και για εναλλακτικές μορφές τουρισμού και να μην περιλαμβάνονται τα τουριστικά γραφεία”.

“Θεωρούμε”, τόνισε, “ότι ο Αναπτυξιακός Νόμος, ο οποίος δεν περιλαμβάνει τον κλάδο μας, δεν έχει προβλέψει ότι εμείς δεν επενδύουμε σε ακίνητα και οικόπεδα αλλά σε υπηρεσίες και στην τεχνολογία, στηρίζοντας την ψηφιακή αναβάθμιση του κλάδου, το ERP και την ψηφιοποίηση”.
Αναφέρθηκε δε στο ρόλο των τουριστικών γραφείων που δεν περιορίζεται στη διαμεσολάβηση, αλλά αφορά κυρίως την ενεργή συμμετοχή στην ελληνική αγορά χωρίς να δημιουργεί πιστώσεις σε αυτήν. Τα τουριστικά γραφεία, είπε, πιστώνουν τους πελάτες τους, προπληρώνοντας ταξίδια και, επομένως, επενδύοντας στο έργο τους.

Επέστησε δε την προσοχή στην ανάγκη “ο κλάδος να επανέλθει στην νοοτροπία εξωστρέφειας αλλά και συμπόρευσης, όπως σε παλαιότερες εποχές δημιουργικής δραστηριότητας του ελληνικού τουρισμού, όταν ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία συνεργάζονταν με μεγάλη επιτυχία με το εξωτερικό, προσελκύοντας κύμα διεθνών επισκεπτών στη χώρα μας. Όμως, ακόμα και αυτά τα τουριστικά γραφεία, αναγκάστηκαν να εξαγοραστούν γιατί δεν είχαν την δυνατότητα να ενταχθούν σε μηχανισμούς στήριξης. Είναι ανάγκη να επανέλθουν αυτοί οι αφοσιωμένοι εργάτες του ελληνικού τουρισμού, και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να συμβεί αυτό, παρά μέσα από την στήριξη που μπορούν να προσφέρουν οι κατηγορίες της Επιχειρηματικής Εξωστρέφειας και της Ενίσχυσης Τουριστικών Επενδύσεων του υπό συζήτηση Αναπτυξιακού Νόμου.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν ο εν λόγω Αναπτυξιακός Νόμος δεν μπορεί να συμπεριλάβει τις επιχειρήσεις ενός τόσο σημαντικού κλάδου της ελληνικής οικονομίας, είναι απολύτως απαραίτητο το υπουργείο Ανάπτυξης να επανέλθει με διαφορετική λύση για τη στήριξη ενός συνόλου μικρομεσαίων επιχειρήσεων – και των θέσεων εργασίας που αντιστοιχούν σε αυτές – που βρίσκεται στην καρδιά του τουριστικού έργου. Τα τουριστικά γραφεία θέλουν να συμμετέχουν ενεργά στην οικονομία, γιατί παράγουν, προσφέρουν εργασία, και καταθέτουν έργο. Δεν νοείται ‘Ανάπτυξη’ χωρίς την στήριξη του παραγωγικού αλλά και πλέον πληττόμενου κλάδου της οικονομίας, που είναι τα τουριστικά γραφεία”.