Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Γ. Χατζημάρκος: «Η επιτυχία των τουριστικών νησιών του Νοτίου Αιγαίου, ταυτόσημη με...

Γ. Χατζημάρκος: «Η επιτυχία των τουριστικών νησιών του Νοτίου Αιγαίου, ταυτόσημη με την επιτυχία του ελληνικού τουρισμού»

ghatzimarkos_2306Μέσα από ένα ευρύ πλέγμα δράσεων και σχεδιασμού της μεσομακροπρόθεσμης στρατηγικής στον τομέα του τουρισμού, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου απαντά στις συνεχείς αλλαγές που επιφέρουν  οι εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο και την Μέση Ανατολή το τελευταίο διάστημα.

Τον σχεδιασμό  της Περιφέρειας για να ανταπεξέλθει επιτυχώς στη νέα πραγματικότητα  που διαμορφώνουν,  ως προς την κατανομή των τουριστικών ρευμάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη, η ρήξη στις σχέσεις Ρωσίας – Τουρκίας  και οι εξελίξεις στην Αίγυπτο, σε συνάρτηση με τα πρόσφατα τρομοκρατικά χτυπήματα στο Παρίσι,  ξεδίπλωσε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος, σε συνέντευξη Τύπου σήμερα, Δευτέρα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Περιφερειάρχης έχει ξεκινήσει ήδη την συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, όπου προ ημερών είχε γίνει μια πρώτη συνάντηση εργασίας για την αποτίμηση της όλης κατάστασης.  Η κρίση στις σχέσεις Ρωσίας – Τουρκίας που ακολούθησε, θα αποτελέσει αντικείμενο νέας συνάντησης με την Υπουργό Τουρισμού κ. Έλενα Κουντουρά, το απόγευμα της Τετάρτης, με την συμμετοχή και άλλων περιφερειαρχών και τουριστικών φορέων του τουρισμού σε εθνικό επίπεδο, προκειμένου να αποτιμηθεί η κατάσταση και να αποφασιστούν οι επόμενες ενέργειες, οι οποίες θα προχωρήσουν συντονισμένα,  με το όλο πλάνο να λαμβάνει εθνική διάσταση, εντός του οποίου θα εξειδικευτεί η στρατηγική του Νοτίου Αιγαίου.

«Για μας αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε έτοιμο ένα πλάνο που θα αφορά αναλυτικά όλα τα νησιά της Περιφέρειας , τον κάθε τουριστικό προορισμό ξεχωριστά και θα έρχεται να απαντά στην ανάγκη στήριξης του τουριστικού προϊόντος , μέσα από μια πολύ βαθιά ανάλυση των τάσεων της αγοράς, που θα αποτελέσει την βάση για να χαραχτεί η δική μας στρατηγική σε επίπεδο περιφέρειας, νομού και κάθε νησιού, σε βάθος χρόνου ικανού για να έχουμε τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα», ανέφερε ο Περιφερειάρχης.

Η εργασία αυτή που εκπονείται από την Περιφέρεια σε συνεργασία με το InSete και την Marketing Greece, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο υλοποίησής της . Περιλαμβάνει την πλήρη ανάλυση της αγοράς και  των τάσεων  καθώς και το πλάνο δράσεων και marketing για κάθε νησί, ανά τρίμηνο και για διάστημα τριών ετών.

Η υλοποίηση του πλάνου για την στήριξη του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας, χαρακτηριστικό του οποίου είναι η καινοτομία, θα ξεκινήσει από τις 9 Μαρτίου του 2016. Θα προηγηθεί στις 11 Δεκεμβρίου το πρώτο round table με την συμμετοχή των τουριστικών φορέων που θα υλοποιήσουν το πλάνο αυτό, ώστε να κατατεθούν παρατηρήσεις και προτάσεις, η οποίες θα ενσωματωθούν στην μελέτη. Η παρουσίασή της θα γίνει σε πανελλαδικό επίπεδο εντός του Ιανουαρίου.

Η καινοτομία του τριετούς  πλάνου δράσης  της Περιφέρειας συνίσταται στην εξειδίκευση ανά νησί,  στην εκτεταμένη αξιοποίηση του διαδικτύου, με την μετατόπιση μεγάλου αριθμού δράσεων σε διαδικτυακό επίπεδο και στις διεθνείς συνεργασίες.

Το πιο σημαντικό στοιχείο καινοτομίας  ωστόσο είναι το γεγονός ότι προτάσσονται τα ισχυρά brands των νησιών, ενώ η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου λειτουργεί απλά ως ομπρέλα.

«Δεν είναι συνηθισμένο να “υποβιβάζει” κανείς τον θεσμό που υπηρετεί, όμως δεν έχουμε κανέναν ενδοιασμό να το κάνουμε, όταν με τον τρόπο αυτό μεγιστοποιούμε τα οφέλη για την περιοχή μας» ανέφερε ο κ. Χατζημάρκος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η δουλειά που γίνεται από το InSete και την Marketing Greece μεταφράζεται σε μηδενικό κόστος για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, καθώς αποτελεί προϊόν της συνεργασίας και της συνένωσης δυνάμεων με τους τουριστικούς φορείς. ‘Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης «η δική μας προσπάθεια έχει και την εθνική της διάσταση. Η δική μας επιτυχία αντανακλά και σε εθνικό επίπεδο , αφού η Περιφέρεια  αντιπροσωπεύει το 40% του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα. Και ο ΣΕΤΕ αντιλαμβάνεται ότι η επιτυχία του Νοτίου Αιγαίου, ισοδυναμεί με μια συντριπτική επιτυχία για τον ελληνικό τουρισμό. Θα είναι ένας εθνικός πρωταθλητής, τον οποίον τόσο έχει ανάγκη η χώρα».

Επιπροσθέτως, η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου διοργανώνει στις 16 και 17 Φεβρουαρίου 2016 το σεμινάριο “DATA MEDITERRANEAN” του “TripAdvisor”. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα για την ανάπτυξη του τουρισμού σε όλον τον κόσμο και αναδεικνύει σε ένα απαιτητικό κοινό με εξειδικευμένες γνώσεις σε επίπεδο τουρισμού, την δυναμική της Περιφέρειας. Έχει πραγματοποιηθεί στην Σιγκαπούρη το 2014 και στην Βικτώρια Φολς το 2015.