Αρχική Αεροπορικά Νέα Η easyJet καλεί την Ε.Ε να ρίξει τα τείχη του προστευτισμού στις...

Η easyJet καλεί την Ε.Ε να ρίξει τα τείχη του προστευτισμού στις αεροπορικές μεταφορές

EasyJetΗ Carolyn McCall, CEO της easyJet, παρότρυνε την Ε.Ε να ρίξει τα τείχη του προστατευτισμού στις Ευρωπαϊκές αερομεταφορές όσον αφορά στα slots και στις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης.

Σε ομιλία της στο European Aviation Club που εκφώνησε σε μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επίσημους της Ε.Ε, παρότρυνε την Ε.Ε να συνεχίσει την απελευθέρωση των Ευρωπαϊκών αερομεταφορών που ξεκίνησε στην Ευρώπη το 1994.

«Η συμφωνία Europe’s Open Skies, δημιούργησε μία επανάσταση στις αερομεταφορές στην Ευρώπη. Έδωσε σε εταιρίες όπως την easyJet, την ευκαιρία να αναπτυχθούν σε όλη την Ευρώπη, καθώς και να  ανταποκριθούν στις ανάγκες των επιβατών. Έκτοτε, οι επιβάτες έχουν πολύ περισσότερες επιλογές σε διαδρομές, με χαμηλότερους ναύλους.

« Μικρότερες Ευρωπαϊκές πόλεις και περιφέρειες έχουν τώρα αεροπορικές συνδέσεις που δεν είχαν στο παρελθόν και συνθήκες ανάπτυξης εμπορίου & τουρισμού, που αποτελούν ισχυρή βάση για οικονομική ανάπτυξη.

«Όμως, η επίθεση στις παλαιές πρακτικές προστατευτισμού δεν ολοκληρώνεται από τα αμυντικά τείχη που προστατεύουν ακόμα αεροδρόμια, αεροπορικές εταιρίες και επίγειες υπηρεσίες από τα οφέλη του πραγματικού ανταγωνισμού.

« Πιο συγκεκριμένα, η Ευρώπη πρέπει να πιέσει στην κατεύθυνση της με την κατανομή διαθέσίμων χρονοθυρίδων στα αεροδρόμια (slots), επιτρέποντας σε νέους «παίκτες» να προκαλέσουν τους παραδοσιακούς πάροχους και να ξεπεραστούν οι «παλιές» πρακτικές στις επίγειες υπηρεσίες, γεγονός που θα επιτρέψει τον πραγματικό ανταγωνισμό σε κάθε αεροδρόμιο.

«Σε περίπτωση που η Ε.Ε προχωρήσει και εφαρμόσει αυτές τις μεταρρυθμίσεις, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα ωφεληθούν, καθώς θα υπάρξουν νέες διαδρομές, περισσότερες υπηρεσίες και χαμηλότεροι ναύλοι.»

Η easyJet είναι προϊόν της Ευρωπαϊκής ενιαίας αγοράς και από την έναρξη λειτουργίας της το 1994 στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει αναπτυχθεί ώστε σήμερα να έχει τον τίτλο της 4ης μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρίας στην Ευρώπη και να ταξιδεύει πάνω από 58 εκ. επιβάτες ετησίως.
Η επιτυχία και ανάπτυξη της εταιρίας είναι αποτέλεσμα της παροχής προσιτών τιμών & άνετων πτήσεων, με πρώτη πάντα προτεραιότητα την ασφάλεια ανταποκρινόμενη στις ανάγκες των επιβατών για αυτά τα θέματα.

Η easyJet καλωσορίζει τις πρωτοβουλίες που προέρχονται από της Βρυξέλλες, οι οποίες θα βοηθήσουν τις εταιρίες να βελτιώσουν την ταξιδιωτική  εμπειρία των επιβατών, και να δημιουργήσει τα κατάλληλα κίνητρα για τις αεροπορικές εταιρίες, ώστε να χρησιμοποιούν τις υποδομές των αεροδρομίων πιο αποτελεσματικά.

Ως τόσο, η easyJet έχει επιφυλάξεις για μερικά από τα στοιχεία του «Πακέτου Αεροδρομίου» διότι στηρίζονται πολύ σε κανόνες που ενδεχομένως να μειώσουν την ικανότητα της να εξυπηρετεί τους πελάτες της με τον καλύτερο τρόπο καθώς και να διατηρήσει τις τιμές των εισιτηρίων σε λογικά επίπεδα.

Διαθεσιμότητα χρονοθυρίδων στα αεροδρόμια (Slots)

H easyJet παροτρύνει την Ε.Ε να επιμείνει για την μεταρρύθμιση που αφορά την διαθεσιμότητα των χρονοθυρίδων των αεροδρομίων (slots), ώστε να επιτρέψει νέους «παίκτες» να δημιουργήσουν συχνοτήτων πτήσεων, γεγονός που θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά με τους ήδη υπάρχοντες πάροχους.

Η εταιρία στηρίζει έντονα την αύξηση ένταξης νέων εταιριών, προκειμένου να δημιουργήσει ισχυρότερες προκλήσεις στους είδη εδραιωμένους αερομεταφορείς.

Η easyJet επίσης υποστηρίζει και την ύπαρξη δευτερεύων trading για την αποδοτικότερη χρήση του διαθέσιμου χρόνου των αεροδρομίων (slots).

Επιπλέον, η easyJet δε θεωρεί τους τοπικούς κανόνες σαν την απάντηση στο πρόβλημα αυτό, καθώς διάφοροι αποσπασματικοί κανόνες ενέχουν κινδύνους αστάθειας.

Υπηρεσίες Επίγειας Υποστήριξης (Εδάφους)

Η easyJet πιστεύει ότι εταιρίες υπηρεσιών εδάφους αντιμετωπίζουν το ίδιο εύρος ανταγωνισμού, όπως και οι πελάτες τους , δηλαδή οι αεροπορικές εταιρίες και διαβεβαιώνουν ότι υπάρχει πραγματικός ανταγωνισμός σε κάθε αεροδρόμιο καθώς και ουσιαστική πίεση στους προμηθευτές και στις υπηρεσίες που προσφέρουν.

Η εταιρία υποστηρίζει την αυτοεξυπηρέτηση (self handling), αφού δίνει τη δυνατότητα στις αεροπορικές εταιρίες να πάρουν τον έλεγχο της επίγειας υπηρεσίας στα χέρια τους, σε περίπτωση που δεν είναι ευχαριστημένη με τις υπηρεσίες που τους προσφέρονται.
Η easyJet θεωρεί ότι το αίτημα  για ύπαρξη τριών αδειών στα μεγάλα Ευρωπαϊκά αντί για δύο είναι σημαντικό γιατί με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει διαφορά όσον αφορά στον υγιή ανταγωνισμό και στο μεγάλο κόστος του δυοπωλίου.   

Επιπλέον, η easyJet διαφωνεί με την ρύθμιση των ελάχιστων ποιοτικών χαρακτηριστικών από τρίτα μέρη, αφού η εταιρία γνωρίζει τι χρειάζονται και απαιτούνται από τους πελάτες της και στην πραγματικότητα ότι η πτώση της ποιότητας θα φέρει και μείωση στις πωλήσεις.  

Τέλος, η easyJet δεν πιστεύει ότι χαμηλού επιπέδου εταιρίες που προσφέρουν υπηρεσίες εδάφους πρέπει να προστατεύονται από μακρόχρονες άδειες ή όρους υπεργολαβίας – εάν ένας πάροχος υπηρεσιών εδάφους δεν πληροί τις προϋποθέσεις, σίγουρα δεν πρέπει να παραμένει στο αεροδρόμιο για 10 χρόνια.