Αρχική Αεροπορικά Νέα Οι Κυπριακές Αερογραμμές επέλεξαν Air France – KLM για αναδιάρθρωση

Οι Κυπριακές Αερογραμμές επέλεξαν Air France – KLM για αναδιάρθρωση

Το διεθνή οίκο Air France – KLM Consulting επέλεξε το διοικητικό συμβούλιο των Κυπριακών Αερογραμμών για να εκπονήσει νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας έναντι του ποσού των €226.175 και επιπλέον έξοδα.

Σύμφωνα με επιστολή που στάλθηκε στη Βουλή και στο Υπουργείο Οικονομικών, το νέο ΔΣ της εταιρείας έκρινε ότι οι προδιαγραφές του συγκεκριμένου οίκου ανταποκρίνονται στις πρόνοιες που περιλαμβάνονται στο νόμο. Αναφέρεται στους όρους εντολής, τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και τα κριτήρια επιλογής των συμβούλων. Η απόφαση, προστίθεται, θα οριστικοποιηθεί μετά τη σύμφωνη γνώμη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Οικονομικών που ενδεχομένως να συνέλθει την ερχόμενη Δευτέρα.

Κατά την έγκριση της πρώτης δόσης της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά €15 εκ. από το σύνολο των €31,3 εκ. η Βουλή έχει περιλάβει πρόνοια σύμφωνα με την οποία ένα μήνα μετά το διορισμό του νέου διοικητικού συμβουλίου θα πρέπει να επιλεγεί ο συμβουλευτικός οίκος που θα εκπονήσει το σχέδιο αναδιάρθρωσης.

Σύμφωνα με τις πρόνοιες του νόμου, το ΔΣ των ΚΑ θα πρέπει σε περίοδο τριών μηνών να καταθέσει στην επιτροπή Οικονομικών το νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης των ΚΑ το οποίο θα πρέπει να έχει ως στόχο να καταστήσει την εταιρεία ανταγωνιστική και να προσελκύσει στρατηγικό επενδυτή ο οποίος θα συμμετέχει στις ΚΑ με πλειοψηφικό μετοχικό κεφάλαιο.

Επίσης, το υπουργείο Οικονομικών σε τρείς μήνες θα πρέπει να ενημερώσει την αρμόδια επιτροπή για τις αποφάσεις της σε σχέση με την καταβολή χαριστικών αποζημιώσεων στο πλεονάζον προσωπικό, είτε από την εταιρεία, είτε από το κράτος.

Δύο οίκοι με χαμηλότερη προσφορά

Σύμφωνα με την επιστολή, η επιλογή του Συμβουλευτικού Οίκου Air France – KLM Consulting, έγινε μεταξύ έξι υποψηφίων οργανισμών από τους οκτώ που κλήθηκαν από τις ΚΑ για να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής και οι οποίοι διαθέτουν εξειδικευμένους συμβούλους και εμπειρογνώμονες διεθνούς κύρους και εμβέλειας όπως προνοείται στο νόμο.

Συγκεκριμένα, έλαβαν μέρος η Lufthansa Consulting έναντι του ποσού των €595 χιλ. και επιπλέον έξοδα, η Lowdexx Aviation με αμοιβή €85 χιλ. και επιπλέον έξοδα, η Feuerherd Aviation με €214 χιλ. και πλέον έξοδα, η ICF SH & E με €230 χιλ. το μήνα και πλέον έξοδα, η KPMG με αμοιβή €380 χιλ. και επιπλέον έξοδα και η Air France Consulting με €227.175 χιλ. και πλέον έξοδα.

Οι συμβουλευτικοί οίκοι Price Waterhouse Coopers Consulting και Deloitte και Touch Consulting παρόλο που κλήθηκαν δεν επέδειξαν ενδιαφέρον.

Για την επιλογή του πιο κατάλληλου οίκου το ΔΣ έλαβε υπόψη την εμπειρογνωμοσύνη των οίκων σε σχέση με την αεροπορική αγορά σε διεθνές επίπεδο και τη γνώση τους για τις τοπικές αεροσυγκοινωνίες και ιδιαίτερα για τις ΚΑ.

Επιπλέον, έλαβε υπόψη του την ετοιμότητα και τη δυνατότητα του οίκου να διαθέσει τον απαιτούμενο αριθμό εξειδικευμένου προσωπικού για να ολοκληρώσει το σχέδιο αναδιάρθρωσης στο χρονικό πλαίσιο του νόμου και τη δυνατότητα επίβλεψης και υποστήριξης της εφαρμογής του σχεδίου με στόχο την πρακτική επίλυση προβλημάτων που ενδεχομένως να προκύπτουν στην πορεία υλοποίησης του.

Ταυτόχρονα, θα πρέπει να υπάρξει πλήρης κατανόηση των όρων εντολής και η δυνατότητα προσαρμογής των εμπειρογνωμόνων στο πνεύμα τους καθώς και το ύψος της αμοιβής που θα καταβάλλουν οι ΚΑ για τις υπηρεσίες που θα προσφέρει ο ξένος οίκος.

Τα μέλη του ΔΣ των ΚΑ διαβεβαιώνουν τον αρμόδιο υπουργό και τη Βουλή ότι θα συνεργαστούν εποικοδομητικά με τους εμπειρογνώμονες για να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα για την εταιρεία.

Τι θα προβλέπει το νέο σχέδιο

Το νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας, σύμφωνα με την πρόταση του ΔΣ θα πρέπει να περιλαμβάνει αναθεώρηση και επαναξιολόγηση της διοικητικής δομής των ΚΑ περιλαμβανομένου της μεσαίας διοίκησης, του τρέχοντος επιχειρηματικού μοντέλου της εταιρείας, επιχειρηματική και περιβαλλοντική ανάλυση καθώς και αξιολόγηση της αγοράς.

Παράλληλα θα πρέπει να οριστεί ο στρατηγικός στόχος της εταιρείας, να αναπτυχθεί ένα αισιόδοξο επιχειρηματικό μοντέλο για μέγιστη κερδοφορία που θα βασίζεται στο στρατηγικό στόχο της εταιρείας καθώς και ο σχεδιασμός νέου σχεδίου πτήσεων περιλαμβανομένου νέων προορισμών και εξεύρεση νέων αγορών. Θα περιλαμβάνει επίσης συστάσεις για την εμπορική στρατηγική και προβλέψεις για κέρδη, ζημίες και ταμειακές ροές.

Υποδεικνύεται, ότι θα πρέπει να γίνει αναθεώρηση της πολιτικής τιμολόγησης και των διαδικασιών.

Πηγή: www.stockwatch.com.cy

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.