Αύξηση παρουσίασαν τα αποτελέσματα της Alitalia Group το πρώτο εξάμηνο του 2011, έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2010.
Στο εξάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου 2011, η Alitalia Group μετέφερε 11,2 εκατομμύρια επιβάτες (+ 5,7% έναντι του πρώτου εξαμήνου του 2010), η αύξηση ήταν εντονότερη το δεύτερο τρίμηνο (8,8% έναντι του 2010). Ο συντελεστής φορτίου είναι 68%, σύμφωνα με το επίπεδο της ίδιας περιόδου πέρυσι.
Τα συνολικά έσοδα για την ίδια περίοδο ήταν 1.561 εκατ. €, με άνοδο 7% από το πρώτο εξάμηνο του 2010 (1.459 εκατ. €).
Η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, σε σύγκριση με το 2010, έφτασε συνολικά τα 200 εκατ. €.
Εδώ πρέπει να ληφθεί υπόψη και ο αντίκτυπος της αύξησης του κόστους (που συνδέονται με το κόστος των καυσίμων, την αναβάθμιση του στόλου και το εργατικό κόστος), και η κρίση στη Βόρεια Αφρική και την Ιαπωνία.
Ειδικότερα, το κόστος των καυσίμων ανήλθε σε 460 εκατ. Ευρώ.
Οι δύο βασικές αγορές για την Alitalia, η Βόρεια Αφρική και η Ιαπωνία σημείωσαν πτώση στα έσοδα της τάξης του 10%.
Το καθαρό χρηματοοικονομικό χρέος βελτιώθηκε σε 813 εκατ. €, στις 30 Ιουνίου (από 839 εκατ. € στις 31 Δεκεμβρίου, 2010) και αποτελείται κυρίως από τα έξοδα αγοράς αεροσκαφών που έπεσε 774-697 εκατ. € για την περίοδο, λόγω αποπληρωμών δανείων και τη θετική πορεία ευρώ / δολαρίου.
Η Alitalia απασχολεί 14.448 υπαλλήλους, και ο στόλος της αποτελείται από 150 αεροσκάφη με μέσο όρο ηλικίας τα 8,9 έτη, η οποία αυτή τη στιγμή είναι μεταξύ των νεοτέρων στην Ευρώπη.
Το δεύτερο εξάμηνο του έτους θα παραλάβει άλλα 10 αεροσκάφη (1 Airbus A330, 4 Airbus A319s και τα πρώτα 5 Embraer E-πίδακες που προβλέπονται από το Περιφερειακό Ανανέωση του στόλου και σχέδιο ανάπτυξης).
Δρομολογήθηκε επίσης η ανανέωση των εσωτερικών χώρων για 10 μεγάλα αεροσκάφη Β777s Boeing.
Οι επενδύσεις σε νέα αεροσκάφη, η βελτιωμένη λειτουργική απόδοση και τα επίπεδα υπηρεσιών, και η προσφορά νέων προορισμών έχουν προκαλέσει σημαντική αύξηση του επιπέδου ικανοποίησης των πελατών από το 80% το 1ο εξάμηνο 2010 με 84% το 1ο εξάμηνο 2011.
Σ’ αυτό το εξάμηνο η Alitalia άνοιξαν 10 νέες διαδρομές, εκ των οποίων 2 εκμεταλλεύεται η Air One Smart Carrier. Οι δύο νέες διηπειρωτικών προορισμών του Ρίο ντε Τζανέιρο και του Πεκίνου (η οποία σηματοδότησε την έναρξη των εργασιών της Alitalia στην Κίνα), οι οποίες εγκαινιάστηκαν την 1η Ιουνίου, και ο μέσος όρος πληρότητας για τη θερινή περίοδο αυξήθηκε σε 89% και 76% αντίστοιχα.
Οι προοπτικές για το τρίτο τρίμηνο – με βάση το εκτιμώμενο αποτέλεσμα για τον Ιούλιο και τις κρατήσεις για τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο – δείχνει μια σημαντική επιτάχυνση των επιβατών και των εσόδων, έναντι του 3ου τριμήνου του 2010.
Το Διοικητικό Συμβούλιο εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα, τα οποία ευθυγραμμίζονται πλήρως με την οικονομική και επιχειρησιακή τους στόχους.
Ενέκρινε επίσης τις κατευθυντήριες γραμμές του νέου σχεδίου του 2012/2015, η οποία από την αποτίμηση των αποτελεσμάτων που έχουν επιτευχθεί μέχρι τώρα θα έχει ως στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου και του στόλου, καθώς και τη βελτίωση της λειτουργίας και των οικονομικών επιδόσεων.
Ο κύριος στόχος του νέου σχεδίου θα περιλαμβάνει: την ενίσχυση του Φιουμιτσίνο ως κόμβος για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη στο πλαίσιο της συμμαχίας SkyTeam. Την ανάπτυξη των διηπειρωτικών και διεθνών δραστηριοτήτων. Τη διεύρυνση σε άλλες αγορές του Διατλαντικού Joint Venture με την Air France-KLM και Delta, την ανάπτυξη της Air One Smart Carrier, επίσης, μέσα από το δυναμικό άνοιγμα της νέας βάσης στην Ιταλία, επιπλέον εκείνων του Μιλάνου Μαλπένσα και Πίζα, την προσαρμογή του δικτύου με την εποχικότητα της ροής της κυκλοφορίας, την αύξηση της αξιοποίησης του στόλου, και η βελτιστοποίηση των μικρού έως μεσαίου μεγέθους αεροσκαφών.
Στις 14 Ιουνίου, ο μέτοχος Macca S.r.l. αύξησε το ποσοστό του στο μετοχικό κεφάλαιο της Alitalia από 1,24% σε 1,42% μετά την αγορά μετοχών από μέτοχο Ottobre 2008 Srl