Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Η εβδομάδα 5-11 Ιουλίου στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Η εβδομάδα 5-11 Ιουλίου στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Εδώ Λιλιπούπολη

Τα τραγούδια

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

9 & 10 Ιουλίου, 21:00

Εδώ Λιλιπούπολη: Η θρυλική ραδιοφωνική σειρά που συνδέθηκε με την εποχή του Μάνου Χατζιδάκι στο Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ (1976-1980) και μεγάλωσε ως σήμερα γενιές και γενιές, ξαναζωντανεύει στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και μας παρασύρει στον κόσμο των αγαπημένων τραγουδιών, σε μουσική Νίκου Κυπουργού, Δημήτρη Μαραγκόπουλου, Λένας Πλάτωνος, Νίκου Χριστοδούλου και στίχους της Μαριανίνας Κριεζή.

Δύο παραμυθένιες βραδιές στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, γεμάτες όνειρα και αναμνήσεις υπό τη μουσική διεύθυνση του Νίκου Χριστοδούλου, που θα ζωντανέψουν μέσα από τις ερμηνείες της Σαβίνας Γιαννάτου, του Δώρου Δημοσθένους, της Λένιας Ζαφειροπούλου και του Τάση Χριστογιαννόπουλου.

Για πρώτη φορά, ορισμένα τραγούδια της Λιλιπούπολης θα αποδοθούν στη νοηματική γλώσσα από τη χορωδία Rosarte, σε διδασκαλία του κέντρου εκμάθησης Νοηματικής γλώσσας «Πολυχώρος Κιβωτός».

Εδώ Λιλιπούπολη

Τα τραγούδια

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

9 & 10 Ιουλίου, 21:00

Εισιτήρια:  ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 60€ • ΖΩΝΗ Α΄ 50€ | ΖΩΝΗ Β΄ 35€ | ΖΩΝΗ Γ΄ 25€ • ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ 20/16/14€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12,50/11€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€   

Μουσική Νίκος Κυπουργός, Δημήτρης Μαραγκόπουλος, Λένα Πλάτωνος, Νίκος Χριστοδούλου

Στίχοι Μαριανίνα Κριεζή

Μουσική διεύθυνση Νίκος Χριστοδούλου

 Σκηνικό περιβάλλον Γιώργος Βαφιάς

Τραγουδούν Σαβίνα Γιαννάτου, Δώρος Δηµοσθένους, Λένια Ζαφειροπούλου, Τάσης Χριστογιαννόπουλος

Συμμετέχει η παιδική-νεανική χορωδία Rosarte
Διεύθυνση χορωδίας Ρόζη Μαστροσάββα

Ορχήστρα από 17 μέλη του μουσικού συνόλου Ventus Ensemble

Οργάνωση παραγωγής «Ενέργειες Τέχνης & Πολιτισμού 2020» / Μάνος Τρανταλλίδης, Αντιγόνη Γιαλλουρίδου.

Βοηθοί παραγωγής Δήμητρα Κεχαγιά, Μαρία Τσαντέ, Άννα Κασιμάτη

Λευτέρης Βενιάδης – Sofia Simitzis – Ventus Ensemble

The Soccer Opera / Όπερα ποδοσφαίρου

Μια μουσική και σκηνική σύνθεση του Λευτέρη Βενιάδη

Λιμπρέτο: Gerhild Steinbuch

Πειραιώς 260 – Αίθουσα Δ.

5 – 6  Ιουλίου, 21:00

Ποδόσφαιρο. Το δημοφιλέστερο άθλημα σε όλο τον κόσμο. Όλοι έχουμε παιδικές και εφηβικές αναμνήσεις από ποδοσφαιρικούς αγώνες ανάμεσα στις ομάδες της γειτονιάς, των αντίπαλων σχολείων, αγώνες στις πλατείες και στα τοπικά γήπεδα.

Ο Λευτέρης Βενιάδης αντλεί υλικό από τις γεμάτες ένταση ποδοσφαιρικές αναμνήσεις του και τις ανασυνθέτει σε μια πρωτότυπη όπερα! Πώς θα σας φαινόταν ένας αγώνας ποδοσφαίρου 3×3 όπου οι ποδοσφαιριστές είναι λυρικοί τραγουδιστές και χορευτές; Και όπου δύο αντίπαλες χορωδίες, στη θέση των φιλάθλων, τραγουδούν, αντί για συνθήματα, δύσκολα πολυφωνικά τραγούδια; Και τι γίνεται όταν ο παρουσιαστής του αγώνα ξεπερνά τον απλό σχολιασμό και ξεκινά τα πολιτικά σχόλια πάνω στην παγκόσμια επικαιρότητα;

Φάσεις, πέναλτι, κίτρινες κάρτες, διαμαρτυρίες, γκολ, χαμένες ευκαιρίες, οφσάιντ, παράταση είναι τα συστατικά μέρη του απρόσμενου λιμπρέτου της αυστριακής συγγραφέως Gerhild Steinbuch, που σκηνοθετεί η Sofia Simitzis.

Τους τραγουδιστές-ποδοσφαιριστές συνοδεύουν επί σκηνής το μουσικό συγκρότημα Ventus Ensemble και η νεανική χορωδία ομοίων φωνών Sonorae του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας «Μαρία Κάλλας».

Μουσική διεύθυνση: Φαίδρα Γιαννέλου.

Λευτέρης Βενιάδης – Sofia Simitzis – Ventus Ensemble

The Soccer Opera / Όπερα ποδοσφαίρου

Πειραιώς 260 – Αίθουσα Δ.

5 – 6  Ιουλίου, 21:00

Εισιτήρια ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 20€ • ΖΩΝΗ Α΄ 15€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΖΩΝΗ Β΄ 10€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 8€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

Μουσική σύνθεση – Σύλληψη – Ζωντανή περιγραφή Λευτέρης Βενιάδης
Σκηνοθεσία Sofia Simitzis
Πρωτότυπο κείμενο – Λιμπρέτο – Δραματουργία Gerhild Steinbuch
Μετάφραση Μαρία Μαντή
Μουσική διεύθυνση Φαίδρα Γιαννέλου
Σκηνικά – Κοστούμια Thomas Goerge
Φωτισμοί Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Σχεδιασμός βίντεο Διονύσης Σιδηροκαστρίτης
Επιμέλεια κίνησης Μικές Γλύκας, Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Συνοδεία & Μουσική προετοιμασία τραγουδιστών Beata Pincetić, Χρήστος Σακελλαρίδης
Ηχοληψία Παναγιώτης Παρασκευαΐδης – AUX studio
Βοηθός σκηνοθέτη Γιώργος Κουτλής
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου Τζίνα Ηλιοπούλου
Ερμηνεύουν Αγγελική Ζωή Καραγκούνη σοπράνο, Διονύσης Μελογιαννίδης τενόρος, Διονύσης Τσαντίνης βαρύτονος, Ειρήνη Τζανετουλάκου, κοντράλτο
Χορευτής Κωνσταντίνος Παπανικολάου
Ηθοποιός Μικές Γλύκας
Μουσικό σύνολο Ventus Ensemble: Δημήτρης Γκόγκας, Φάνης Βερνίκος τρομπέτες, Γιάννης Γούναρης κόρνο, Σπύρος Βέργης τρομπόνι, Μενέλαος Μωραΐτης τούμπα, Γιώργος Μπουκαούρης κρουστά
Νεανική χορωδία ομοίων φωνών Sonoare του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας “Μαρία Κάλλας”
Διδασκαλία – Διεύθυνση Κατερίνα Τσίτσα
Συμπαραγωγή με το Μουσικό Φεστιβάλ Χίου (Chios Music Festival)
Εκτέλεση παραγωγής Μουσικό Φεστιβάλ Χίου, Ιωάννα Βαλσαμίδου, Ιφιγένεια Κονδύλη, Βίκυ Στρατάκη
Υποστηρικτές χορωδίας Sonorae Αυστριακή Πρεσβεία στην Αθήνα, Δήμος Καλαμάτας, Κοινωφελής επιχείρηση δήμου Καλαμάτας «Φάρις», Περιφέρεια Πελοποννήσου, Sun Bus Stin Kalamata – τουριστικό πρακτορείο.

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 – ΧΟΡΟΣ – ΚΥΚΛΟΣ 1821

Λενιώ Κακλέα

Age of crime

Πειραιώς 260 – Χώρος E

7-8 Ιουλίου, 21:00

Ανάθεση του Φεστιβάλ Αθηνών στη χορογράφο Λενιώ Κακλέα, που ζει κι εργάζεται στο Παρίσι, το Age of Crime, με αφορμή την επέτειο για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, μας καλεί να παρατηρήσουμε τις επίσημες αφηγήσεις που διαμόρφωσαν την εθνική μνήμη. Η συγκρότηση ενός έθνους αποκαθαρμένου από τις επιρροές της Τουρκοκρατίας και αναγεννημένου σύμφωνα με τις προσδοκίες της Δύσης, θεμελιώθηκε στη βάση βίαιων αποκλεισμών. Η δημιουργός ανατρέχει στη φιγούρα των βαμπίρ για να σχολιάσει πώς οι εθιμικές τελετές συγκροτούν ένα είδος φαντασιακής κοινότητας, και βασίζεται σε πρωτοπρόσωπες οθωμανικές αφηγήσεις της επανάστασης για να αποκαλύψει τις εντάσεις που αποσιωπώνται γύρω από μια πολιτικά βιώσιμη ταυτότητα στο παρόν.

 

Λενιώ Κακλέα

H Λενιώ Κακλέα είναι χορεύτρια, χορογράφος και συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει στο Παρίσι.

Σπούδασε στην Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης (ΚΣΟΤ), όπου ασκήθηκε στο κλασικό μπαλέτο και σε σύγχρονες αμερικανικές τεχνικές και ρεπερτόρια, όπως των Martha Graham, Merce Cunningham και José Limón. Το 2005 διακρίνεται με υποτροφία του Ιδρύματος Πράτσικα και φεύγει στη Γαλλία, όπου σπουδάζει στη σχολή CNDC της Ανζέ και ξεκινά τη συνεργασία της με διακεκριμένες μορφές του ευρωπαϊκού χορού, όπως με τους Boris Charmatz, Αλεξάνδρα Μπαχτσετζή, Claudia Triozzi και Emmanuelle Huynh. Το 2011 ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα SPEAP για τον πειραματισμό στον τομέα των τεχνών και της πολιτικής, το οποίο διευθύνει ο Bruno Latour στο Sciences Po στο Παρίσι.

Από το 2009, η Λενιώ Κακλέα χρησιμοποιεί μια ευρεία γκάμα μέσων, συμπεριλαμβανομένων της χορογραφίας, του κειμένου και του βίντεο. Η καλλιτεχνική της πρακτική επηρεάζεται από τον φεμινισμό, την ψυχανάλυση και την θεσμική κριτική. Στη δουλειά της εξερευνάει την παραγωγή της υποκειμενικότητας μέσω της οργανωμένης επανάληψης και μετάδοσης της κίνησης, ενώ αποκαλύπτει τους ενδόμυχους χώρους στους οποίους κατασκευάζουμε την ταυτότητά μας.

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της δουλειάς της είναι το project «Πρακτική Εγκυκλοπαίδεια». Από το 2016 ταξιδεύει σε δρόμους και μονοπάτια διαφορετικών επικρατειών της ευρωπαϊκής περιφέρειας και συγκεντρώνει περίπου 600 μοναδικές ιστορίες, οι οποίες μαρτυρούν την ποικιλομορφία των συνηθειών, των τελετουργιών και των συναλλαγών που συνθέτουν και διαφοροποιούν αυτές τις περιοχές. Διαφορετικές καλλιτεχνικές φόρμες αναδεικνύονται μέσα από αυτό το project (ένα σόλο, ένα κουαρτέτο, δύο εκδόσεις και δύο video installations).

Το έργο της έχει παρουσιαστεί από διαφορετικά ιδρύματα και φεστιβάλ σε όλη την Ευρώπη, όπως το Centre Pompidou, το ImPulsTanz Festival, το Εθνικό Κέντρο Χορού της Γαλλίας (CN D Pantin), το Lafayette Anticipations, το Ίδρυμα Ωνάση, την Triennale του Μιλάνου, το Laboratoires d’Aubervilliers, την documenta 14 (Public Programs), το NEXT Festival, το Passerelle Art center, το PACT Zollverein και το Les Presses du réel.

Εκτός από την προσωπική της δουλειά ως χορογράφου, έχει συνεργαστεί και με άλλους/ες καλλιτέχνες/ιδες. Το 2013, προχωρά σε μια σόλο συνεργασία με την Αμερικανίδα χορογράφο Lucinda Childs, πάνω σε μουσική του Ryoji Ikeda. Μερικά χρόνια αργότερα, το 2016, προσκαλείται ως επιμελήτρια στην Εθνική Σκηνή της Βρέστης και παρουσιάζει το “Iris, Alexandra, Mariela, Katerina et moi”, ένα πρόγραμμα που εστιάζει στη σύγχρονη γυναικεία χορογραφική παραγωγή στην Αθήνα. Το 2019 ξεκινά να χορογραφεί το εμβληματικό έργο του Αμερικανού συνθέτη John Cage “Sonatas and Interludes”.

Την ίδια χρονιά η Λενιώ Κακλέα λαμβάνει το βραβείο χορού του ιδρύματος Hermès Italia και της Trienniale του Μιλάνου. Το 2020 το έργο της μπαίνει στη συλλογή του ιδρύματος KADIST.

*

Μετά την πρεμιέρα, την Τετάρτη 7 Ιουλίου, θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα τον Κύκλο 1821.

Συντονίζει ο Δημήτρης Παπανικολάου, Αναπληρωτής Καθηγητής Νεοελληνικών Σπουδών Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με συνομιλητές τους / τις δημιουργούς των παραστάσεων του Κύκλου 1821: Ανέστη Αζά (Η Δημοκρατία του Μπακλαβά), Λενιώ Κακλέα (Age of Crime) και Παντελή Φλατσούση (Eθνικό Ντεφιλέ), καθώς και την Καλλιτεχνική́ Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου.

Στον Κύκλο 1821 εντάσσονται οι παραστάσεις:

Free at Last: Rerouted, Δανάη & Διονύσιος, 12 – 13 ΙΟΥΝ, Πειραιώς 260 (Χορός) 

36 Ελληνικοί χοροί για ορχήστρα, Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, Βύρων Φιδετζής, 19 ΙΟΥΝ, Ηρώδειο (Ελληνική μουσική)

Eθνικό Ντεφιλέ, σκην. Παντελής Φλατσούσης, 26 – 29 ΙΟΥΝ, Πειραιώς 260 (Θέατρο)

Age of Crime, Λενιώ Κακλέα, 7 – 8 ΙΟΥΛ, Πειραιώς 260 (Χορός) 

Η Δημοκρατία του Μπακλαβά, σκην.  Ανέστης Αζάς, 26 – 29 ΙΟΥΛ, Πειραιώς 260 (Θέατρο)

Εσμέ, σκην. Μαρίνα Βρόντη, Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, 23 & 24 IOYΛ Πειραιώς 260 (Θέατρο)

Λενιώ Κακλέα

Age of crime

Πειραιώς 260 – Χώρος E

7-8 Ιουλίου, 21:00

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 20€ • ΖΩΝΗ Α΄ 15€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

Χορογραφία – Σκηνοθεσία: Λενιώ Κακλέα

Ερμηνεία: Βενετσιάνα Καλαμπαλίκη, Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης, Γιώργος Κοτσυφάκης, Μαρία Μπρέγιαννη, Δημήτρης Μυτιληναίος, Μάρω Σταυρινού, Σάνια Στριμπάκου, Ιωάννα Τουμπακάρη, Γιάννης Τσιγκρής

Μουσική και τεχνική διεύθυνση: Éric Yvelin

Φωτισμοί: Loren Palmer

Κοστούμια: Olivier Mulin

Βοηθός χορογράφου: Δημήτρης Μυτιληναίος

Δραματουργική υποστήριξη: Lou Forster

Κείμενο παρουσίασης: Τάσος Κουκουτάς

Οργάνωση – Εκτέλεση παραγωγής: Goodheart productions (Ελλάδα) – abd (Γαλλία)

Παραγωγή Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 – ΘΕΑΤΡΟ –

ΚΥΚΛΟΣ CONTEMPORARY ANCIENTS

Ελένη Σκότη

Το σπίτι με τα φίδια
του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη

Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

9 – 10 Ιουλίου, 21:30

Οι Τραχίνιες (457-430 π.Χ.) είναι ένα από τα πιο παραγνωρισμένα έργα του Σοφοκλή, που αφηγείται την επιστροφή του Ηρακλή στην πατρίδα του. Μαζί του φέρνει αιχμάλωτη τη νεαρή Ιόλη. Η Δηιάνειρα, προσπαθώντας να ξανακερδίσει το ενδιαφέρον του, του δωρίζει  έναν χιτώνα ποτισμένο με το αίμα του Κενταύρου Νέσσου. Ωστόσο, το αίμα δε λειτουργεί ως ερωτικό φίλτρο, όπως πίστευε, αλλά ως δηλητήριο. Ο φριχτός θάνατος του Ηρακλή επιβεβαιώνει τους παλιούς χρησμούς, ενώ η Δηιάνειρα με τη σειρά της δίνει τέλος στη ζωή της.

Ο τραγικός αυτός μύθος αποτελεί τη βάση του έργου του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, Το σπίτι με τα φίδια, του πρώτου από τα τέσσερα νέα έργα σε παραγγελία του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, που ανοίγει τον Κύκλο Contemporary Ancients στη Μικρή Επίδαυρο. Ο Χατζηγιαννίδης τοποθετεί τη δράση του έργου και πάλι στην Τραχίνα, που τώρα είναι μια μικρή επαρχιακή πόλη της Φθιώτιδας, στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Σε αυτή την  αναπάντεχη, εξαιρετικά σύγχρονη οπτική του μύθου, ο Ηρακλής, έχοντας επιβληθεί με το εργοστάσιό του στην πατρίδα της Ιόλης, την έχει στείλει να μείνει στο σπίτι του, με τον γιο του, Ύλλο, και τη σύζυγό του, Διάνα. Η υπηρέτρια Νάγια αποκαλύπτει στη Διάνα το σχέδιο του Ηρακλή να ζήσει μαζί με την Ιόλη σε μία φάρμα στην Εύβοια. Επί σκηνής σταθερά δύο Τραχίνιες, φαντάσματα που βλέπει μόνο η Διάνα.

Η Ελένη Σκότη αναλαμβάνει να ζωντανέψει το έργο επί σκηνής, με την ιδιαίτερα ρεαλιστική ματιά της, έχοντας μαζί της έναν εξαιρετικό θίασο. Η Αλεξία Καλτσίκη ερμηνεύει τη αιώνια ερωτευμένη με τον σύζυγό της Διάνα, ο Μιχάλης Ταμπακάκης τον αποστασιοποιημένο γιο Ύλλο, η Μάρω Παπαδοπούλου την οικονόμο του σπιτιού Νάγια που αποφεύγει να θίξει καταστάσεις και οι Ράνια Οικονομίδου και Αριέττα Μουτούση τις πανταχού παρούσες Τραχίνιες. Το μόνο πρόσωπο που επιχειρεί να πάει ενάντια στα φαντάσματα και τα φίδια του σπιτιού να δώσει μία λύση, είναι η ευθύς και ειλικρινής νεαρή Ιόλη, που ερμηνεύει η Ηρώ Πεκτέση.

Όπως λεει η Ελένη Σκότη «Στο Σπίτι με τα φίδια γοητεύει η μαεστρία με την οποία ο συγγραφέας χειρίζεται το κωμικό στοιχείο, ως εργαλείο που φωτίζει και εντείνει το τραγικό. Μάλιστα, μας οδηγεί εκεί, στο τραγικό και επικό, μέσω μιας άμεσης και ρεαλιστικής βάσης διαλόγων και δράσης».Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Το έργο κυκλοφορεί από τη νέα θεατρική σειρά του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου σε συνεργασία με τις εκδόσεις Νεφέλη, στα βιβλιοπωλεία και τα πωλητήρια του Φεστιβάλ.

 

Ελένη Σκότη

Το σπίτι με τα φίδια
του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη

Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

9 – 10 Ιουλίου, 21:30

Εισιτήρια: ΚΑΝΟΝΙΚΟ 15€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

Σκηνοθεσία Ελένη Σκότη

Σκηνογραφία Γιώργος Χατζηνικολάου

Ενδυματολογία Γιώργος Χατζηνικολάου, Μαρία Αναματερού

Φωτισμοί Αντώνης Παναγιωτόπουλος

Μουσική Στέλιος Γιαννουλάκης

Χορογράφος Μόνικα Κολοκοτρώνη

Ηχολήπτης Πάνος Κουκουρουβλής

Βοηθός σκηνοθέτιδας Μαρία Σιαμάτρα

Παίζουν Αλεξία Καλτσίκη (Διάνα), Ράνια Οικονομίδου (Τραχίνια 1), Αριέττα Μουτούση (Τραχίνια 2), Μάρω Παπαδοπούλου (Νάγια), Ηρώ Πεκτέση (Ιόλη), Μιχαήλ Ταμπακάκης (Ύλλος), Αλέξανδρος Μανωλίδης (Φύλακας)

Διεύθυνση παραγωγής Μαρία Αναματερού

Πώληση εισιτηρίων στα aefestival.gr | tickets.aefestival.gr | www.ticketservices.gr

στο 210 7234 567 στα κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) και στα καταστήματα Plublic.

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 – ΘΕΑΤΡΟ

 

Ομάδα Θέατρου ΑΤΟΝΑλ – Σοφία Μαραθάκη

Το δάσος

Πειραιώς 260 – Αίθουσα Δ

11 – 12  Ιουνίου, 21:00

Μήπως η «ειρηνική» συνύπαρξη του ανθρώπου με τη φύση εξελίσσεται σε μια από τις ουτοπίες του 21ου αιώνα;

Με νωπές ακόμα τις αποκαρδιωτικές εικόνες των πυρκαγιών στον Αμαζόνιο και στην Αυστραλία, η Σοφία Μαραθάκη, επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και δημιουργεί μια παράσταση με ιδιαίτερη ευαισθησία.

Αντλώντας εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα Άνθρωποι του δάσους της γνωστής, από το Brokeback Mountain, Annie Proulx, Η Σοφία Μαραθάκη προτείνει, με οπτικοακουστικό υλικό από συνεντεύξεις δασολόγων, βιολόγων και άλλων επιστημόνων, ένα ολικό αφήγημα για την ιστορία του δάσους και την επιτακτική ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.

Η μυθοπλασία συναντά την τεχνική του θεάτρου-ντοκουμέντου με τους ηθοποιούς Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Ελεάνα Καυκαλά, Νέστορα Κοψιδά, Σοφία Μαραθάκη, Δημήτρη Πασσά, Γιώργο Σύρμα και Κωνσταντίνο Παπαθεοδώρου επί σκηνής να στέλνουν ένα δυνατό μήνυμα, μια ηχηρή προειδοποίηση για το ζοφερό μέλλον που μας περιμένει αν δεν αγκαλιάσουμε την οικολογία.

Η Σοφία Μαραθάκη γεννήθηκε στο Λονδίνο. Είναι απόφοιτη της Δραματικής Σχολής Αθηνών «Γιώργος Θεοδοσιάδης», του Central School of Speech and Drama του Λονδίνου (Μ.Α Acting), του Middlesex University του Λονδίνου (Μ.Α Theatre Directing). Φοίτησε στο Εργαστήρι Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου (καλλιτεχνική διεύθυνση Στάθη Λιβαθινού) και στο Εργαστήρι Φωνητικής Τέχνης του Σπύρου Σακκά.

Οι παραστάσεις της ομάδας Θεάτρου ΑΤΟΝΑλ έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού και της κριτικής (Γενικός Γραμματεύς Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου-2016, Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί Θέατρο 104-2015, Η φαλακρή τραγουδίστρια Θέατρο Τέχνης-2019 κ.α. ). Στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου έχει παρουσιάσει το 2106 το La Dispute, μια παράσταση βασισμένη στη Φιλονικία του Μαριβώ.

 

Ομάδα Θέατρου ΑΤΟΝΑλ – Σοφία Μαραθάκη

Το δάσος

Πειραιώς 260 – Αίθουσα Δ

11 – 12  Ιουνίου, 21:00

Εισιτήρια ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 25€ • ΖΩΝΗ Α΄ 20€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 16€ • ΖΩΝΗ Β΄ 15€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 12€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

Σύλληψη – Σκηνοθεσία Σοφία Μαραθάκη

Θεατρική διασκευή Ελενα Τριανταφυλλοπούλου

Θέατρο ντοκουμέντο Ιωάννα Βαλσαμίδου

Σύνθεση κειμένου παράστασης Σοφία Μαραθάκη, Έλενα Τριανταφυλλοπούλου, Ιωάννα Bαλσαμίδου

Σκηνικά – Κοστούμια Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Μουσική σύνθεση – Ηχητικά τοπία Βασίλης Τζαβάρας

Κίνηση Βρισηίδα Σολωμού

Σχεδιασμός φωτισμών Σάκης Μπιρμπίλης

Βοηθός σκηνοθέτιδας Γιώργος Λόξας

Hχητικός σχεδιασμός – Ηχοληψία Γιάννης Παξεβάνης

Σχεδιασμός βίντεο Ερατώ Τζαβάρα

Ειδικός σύμβουλος (Βιολόγος) Andrea Bonetti

Παίζουν Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Ελεάνα Καυκαλά, Νέστωρ Κοψιδάς, Σοφία Μαραθάκη, Δημήτρης Πασσάς, Γιώργος Σύρμας

Μουσικοί επί σκηνής Βασίλης Τζαβάρας, Μιχάλης Καταχανάς

Εκτέλεση παραγωγής POLYPLANITY Productions / Γιολάντα Μαρκοπούλου – Βίκυ Στρατάκη

Βοηθός παραγωγής Νίκος Χαραλαμπίδης

 

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 – ΜΟΥΣΙΚΗ

 

El Sistema Greece – Blend Mishkin

World A Music

 

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

5 Ιουλίου, 21:00

 Οι ταλαντούχοι νεαροί μουσικοί της πολυπολιτισμικής ορχήστρας και της χορωδίας του El Sistema Greece, που προέρχονται από 40 και πλέον χώρες του κόσμου, συμμετέχουν υπερήφανα για δεύτερη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και σε συνεργασία με τον παραγωγό, μουσικό και dj Blend Mishkin (Γιώργο Μαντά), μας υπόσχονται μια βραδιά γεμάτη μουσικές εκπλήξεις!

Στις 5 Ιουλίου, τα μέλη της El Sistema Greece Youth Orchestra και της El Sistema Greece Youth Choir ενώνουν τις δυνάμεις τους με τη ρέγκε-σόουλ μπάντα Roots Evolution του Blend Mishkin και αγαπημένους Έλληνες τραγουδιστές, σε μια καλλιτεχνικά απρόσμενη συνάντηση στο εμβληματικό Ωδείο Ηρώδου Αττικού και παρουσιάζουν νέες εκτελέσεις αγαπημένων τραγουδιών που σημάδεψαν τη σύγχρονη μουσική, έχοντας με τη σειρά τους βασιστεί σε παλαιότερες μεγάλες επιτυχίες, συστήνοντας έτσι στις νεότερες γενιές ήχους από το παρελθόν και δημιουργώντας παράλληλα έναν νέο μουσικό κόσμο.

Από τον Bob Marley, τον Lou Reed και τον James Brown μέχρι τον Dr. Dre, τους Massive Attack και τη Beyonce, το El Sistema Greece και ο Blend Mishkin αποδεικνύουν περίτρανα ότι η μουσική δεν έχει γεωγραφικά ή χρονικά σύνορα. Είναι μια παγκόσμια, διαχρονική γλώσσα, με τη δύναμη να ενώνει τους ανθρώπους κάθε εθνικότητας και κάθε γενιάς.

Οι Θοδωρής Μαραντίνης, Μαρίνα Σάττι και Κατερίνα Ντούσκα, σε μία ανατρεπτική μουσικά εμφάνιση, αναλαμβάνουν παρέα με τους Jerome Kaluta, Taf Lathos και BNC, την ερμηνεία πασίγνωστων επιτυχιών της reggae, soul και funk μουσικής σκηνής, απογειώνοντας αυτή την απρόσμενη καλλιτεχνική σύμπραξη.

Το εκπαιδευτικό μουσικό πρόγραμμα κοινωνικής ένταξης El Sistema Greece προσφέρει από το 2016 δωρεάν μαθήματα μουσικής σε παιδιά, νέους και νέες σε διάφορα σημεία της Αττικής και της Κορίνθου, ανάμεσα στα οποία και δομές φιλοξενίας προσφύγων, με σκοπό τη δημιουργία μιας κοινότητας χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις, με πυρήνα τη μουσική. Η μουσική είναι μία διεθνής γλώσσα παγκοσμίως αναγνωρισμένη ως ένα διαχρονικά ισχυρό εργαλείο κοινωνικής ένταξης και ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ των λαών, ενώ μέσα από τη συμμετοχή τους σε μουσικά σύνολα, οι μαθητές του ESG -ανεξαρτήτως εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας- αποκτούν εφόδια επικοινωνίας και συνεργασίας χρήσιμα όχι μόνο στη μουσική αλλά στη ζωή γενικότερα και εμπνέονται για ένα καλύτερο μέλλον.

 

El Sistema Greece – Blend Mishkin

World A Music

Ωδείο Ηρώδου Αττικού

5 Ιουλίου, 21:00

Εισιτήρια:  ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 45€ • ΖΩΝΗ Α΄ 35€ | ΖΩΝΗ Β΄ 25€ | ΖΩΝΗ Γ΄ 20€ • ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ 17/12/10€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 10/8€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€

Μουσική επιμέλεια Blend Mishkin

Ερμηνεύουν El Sistema Greece Youth Orchestra – Διεύθυνση José Ángel Salazar Marín,  El Sistema Greece Youth Choir – Διεύθυνση Βάγια Παπαγιαννοπούλου

Συμμετέχουν Θοδωρής Μαραντίνης, Μαρίνα Σάττι, Κατερίνα Ντούσκα, Ζερόμ Καλουτά, Taf Lathos, BNC

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2021 – ΘΕΑΤΡΟ

 

ΟΙ ΒΑΤΡΑΧΟΙ LIVE FROM EPIDAURUS

Live streaming στις 10 Ιουλίου για το κοινό εκτός Ελλάδας,

σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

και την Google Greece

 

Αργυρώ Χιώτη

Βάτραχοι του Αριστοφάνη

 

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

9 – 10 – 11 Ιουλίου, 21:00

Μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

κα πολλ μν γέλοιά μ επεν, πολλ δ σπουδαα

χωρατά πολλά να πω, μα και σπουδαία πράγματα

Δείτε το τρέιλερ της παράστασης:

Μετά την περσινή επιτυχία του live streaming από την Επίδαυρο, με την παράσταση Πέρσες του Εθνικού Θεάτρου που παρακολούθησαν πάνω από 100.000 θεατές από όλο τον κόσμο, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου δίνει φέτος την ευκαιρία στο κοινό εκτός Ελλάδας να παρακολουθήσει ζωντανά από το Αρχαίο Θέατρο ένα από τα γνωστότερα έργα της αρχαίας κωμωδίας. Το Σάββατο 10 Ιουλίου, θα μεταδοθούν μέσω live streaming στα πέρατα της γης οι Βάτραχοι του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη, με έναν θίασο αγαπημένων πρωταγωνιστών του θεάτρου, που σπανίως έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μαζί. Μάλιστα, σε μία εξαιρετική διανομή-έκπληξη, τον Ξανθία ερμηνεύει η Εύη Σαουλίδου, τον ρόλο του Διονύσου η Μαρία Κεχαγιόγλου, ενώ στην κορυφαία σκηνή του αγώνα λόγων μεταξύ Ευριπίδη και Αισχύλου, θα απολαύσουμε τους Ακύλλα Καραζήση και Νίκο Χατζόπουλο.

Η μετάδοση θα γίνει τις 21:00 (ώρα Ελλάδας) με αγγλικούς υπότιτλους, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε συνεργασία με την Google Greece. Η προβολή, συνολικής διάρκειας 1 ώρας 45 λεπτών, θα γίνει μέσα από το livefromepidaurus.gr και το κανάλι του Φεστιβάλ στο YouTube, Athens Epidaurus Festival και θα αφορά αποκλειστικά κατοίκους εξωτερικού.

 

Βάτραχοι

Οι Βάτραχοι διδάχτηκαν για πρώτη φορά το 405 π.Χ. στα Λήναια και κέρδισαν το πρώτο βραβείο. Κεντρικός ήρωας είναι ο θεός Διόνυσος (ο θεός του θεάτρου στην ελληνική μυθολογία), που είναι βαθύτατα απογοητευμένος από την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το θέατρο. Οι μεγάλοι τραγικοί ποιητές έχουν πεθάνει και οι δραματικοί αγώνες είναι πλέον ανάξιοι λόγου. Έτσι, ο Διόνυσος αποφασίζει να δράσει και να κατέβει στον κάτω κόσμο, προκειμένου να φέρει πίσω στη ζωή τον καλύτερο τραγικό ποιητή. Μαζί του παίρνει τον δούλο του Ξανθία και ξεκινούν ένα περιπετειώδες ταξίδι, γεμάτο κωμικά περιστατικά. Φτάνοντας στον Άδη συναντούν μία μεγάλη αναταραχή, καθώς δύο τραγικοί ποιητές, ο Αισχύλος και ο Ευριπίδης, διαπληκτίζονται για το ποιος είναι καλύτερος. Ο θεός Πλούτωνας προτείνει τότε να διοργανωθεί ένας δραματικός διαγωνισμός ανάμεσα στους δύο, με τον Διόνυσο να αναλαμβάνει ρόλο διαιτητή. Πρόκειται για μία από τις πιο γνωστές και κωμικές σκηνές του αρχαίου δράματος, που συνεχίζει να χαρίζει γέλιο μέχρι σήμερα, καθώς τα αποσπάσματα που κάθε ποιητής προτείνει ως σημαντικότερα προς κρίση, γίνονται αντικείμενο ανελέητης και ξεκαρδιστικής κριτικής από τον άλλον. Νικητής αναδεικνύεται ο Αισχύλος ο οποίος και επιστρέφει στη ζωή μαζί με τον Διόνυσο.

Στους Βατράχους βλέπουμε πόσο σημαντικό ήταν το Θέατρο και η Ποίηση στην αρχαία Αθήνα. Είναι επίσης τον προβληματισμό του Αριστοφάνη για την εξέλιξη της τραγωδίας, που ο ίδιος θεωρούσε ότι έχει εκπέσει, αλλά και για τη γενικότερη κρίση των αξιών. Ένα έργο διαχρονικό, που παραμένει πάντα επίκαιρο και δεν είναι τυχαίο που αποτελεί μέχρι σήμερα ένα από τα γνωστότερα του Αριστοφάνη και ένα από τα πιο αγαπημένα του κοινού.

 

Αριστοφάνης

Δεν είναι τυχαίο που οι Αλεξανδρινοί, από όλους τους αρχαίους κωμικούς ποιητές, επέλεξαν να διασώσουν τα δικά του έργα, που συνεχίζουν μέχρι σήμερα να χαρίζουν γέλιο, αλλά και να εγείρουν την κριτική μας σκέψη για όσα συμβαίνουν γύρω μας. Ο Αριστοφάνης δίδαξε τα έργα του κατά τον «χρυσό» 5ο αιώνα π.Χ. και δεν δίσταζε μέσα από αυτά να σχολιάζει τα κακώς κείμενα της εποχής του, πολλές φορές με ευθείες επιθέσεις απέναντι στις αποφάσεις της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Χωρίς φόβο σατίριζε γνωστά πρόσωπα της κοινωνίας, αναφερόταν σε βιώματα και καταστάσεις, πάντα με κωμικό τρόπο που χάριζε το γέλιο στους συμπολίτες του. Οι κωμωδίες του Αριστοφάνη παραμένουν διαχρονικές και στα έργα του βρίσκουμε ακόμα παραλληλισμούς με το σήμερα. Οι αριστοφανικές κωμωδίες δε λείπουν ποτέ από το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, ενώ το ενδιαφέρον των θεατών παραμένει μέχρι σήμερα αμείωτο.