10 χρόνια λειτουργίας συμπληρώνονται αυτή τη χρονιά για την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας από τη σύσταση της το 2009, η οποία υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία των συνδικαλιστικών στελεχών της χώρας μας.
Η συγκρότηση ενός μαζικού και κοινωνικού καταναλωτικού κινήματος υπήρξε μία καταλυτική πρωτοβουλία και εν τέλει δέσμευση που έλαβε η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας, το Μάρτιο του 2007, ο Πρόεδρος της οποίας, αναφερόμενος τότε στη διαμόρφωση ενός νέου, δίκαιου και διατηρήσιμου μοντέλου οικονομικής ανάπτυξης, σημείωσε πως: «Η Ένωση των Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας αποτελεί το εργαλείο παρέμβασης με άξονες την συμμετοχή – ενημέρωση – επιλογή – παρέμβαση των ίδιων των καταναλωτών. Η παρέμβαση αυτή αποσκοπεί στη βελτίωση της πραγματικής αγοραστικής δύναμης του εισοδήματος των καταναλωτών και συμβάλει στον περιορισμό της κερδοσκοπίας, της αισχροκέρδειας, καθώς και των αθέμιτων και καταχρηστικών πρακτικών των επιχειρήσεων έναντι των καταναλωτών.»
Το καταναλωτικό κίνημα της ΓΣΕΕ διαδραματίζει την τελευταία δεκαετία ενεργό ρόλο, καθώς, καθημερινά πληροφορεί, ενημερώνει και εκπαιδεύει τους καταναλωτές στην αντιμετώπιση καταχρηστικών πρακτικών ενώ παράλληλα υποστηρίζει οφειλέτες με προβλήματα διαχείρισης των χρεών τους και πλειστηριασμού της περιουσίας τους.
Συνοπτικά, παρατίθενται τα πεπραγμένα της Ε.Ε.Κ.Ε. κατά το χρονικό διάστημα 2009-2019:
• Συνδρομή Οφειλετών για την Υπαγωγή τους στο Νόμο 3869/10 (Νόμος Κατσέλη): Ποσοστό Διαγραφής Χρεών 67,75%
• Δράσεις Διαχείρισης της Υπερχρέωσης: Αιτήσεις Υπαγωγής στο Νόμο Κατσέλη, Ρυθμίσεις ΔΕΚΟ, Προστασία κύριας Κατοικίας από Πλειστηριασμούς, Εξωδικαστική Διευθέτηση Χρεών κ.α.
• Στήριξη Οικονομικά Αδύναμων Πολιτών: Δωρεάν Τμήματα Ψυχολογικής Υποστήριξης και Ενδυνάμωσης
• Διευθέτηση Παραπόνων και Διαχείριση Καταγγελιών: Έκβαση Διεκπεραιωμένων Καταγγελιών 78,9% Υπέρ του Καταναλωτή
• Κατάρτιση Καταναλωτών: Περισσότεροι από 2000 Καταναλωτές εκπαιδεύτηκαν σε όλη την Ελλάδα σε θέματα, όπως, Η Υπερχρέωση και η Αντιμετώπιση της, Νέες Μορφές Τοπικής Απασχόλησης και Ανάπτυξης κ.α.
• Δημιουργία Mobile App “ Traveler Rights Gr” το οποίο απέσπασε 2 Gold βραβεία: στα Mobile Excellence Awards 2018 – Mobile Service for Consumers και στα Tourism Awards 2019 -Technology enhanced experience
• Διεξαγωγές Ερευνών: Η προστασία του Καταναλωτή στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Τάσεις Κατανάλωσης των Μισθωτών στην Ελλάδα κ.α.
• Εκδόσεις: Το Αλφαβητάρι του Καταναλωτή, Οδηγός Αντιμετώπισης Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών, Οδηγός Ταξιδιωτών
• Δράσεις Κοινωνικής Αλληλεγγύης: Ανταποδοτική Ανακύκλωση, Συγκέντρωση Τροφίμων και Φαρμάκων, Δράσεις Υποστήριξης πλημμυροπαθών κ.α.
• Παρεμβάσεις στα Αρμόδια Υπουργεία: Παρεμβάσεις πραγματοποιούνται για θέματα που αφορούν τον καταναλωτή σε όλα τα αρμόδια Υπουργεία και τις αντίστοιχες αρχές. Σημαντικότερες παρεμβάσεις αποτελούν η δυνατότητα παραλαβής αντιγράφου των τραπεζικών δανειακών συμβάσεων πριν την υπογραφή τους, η δημιουργία μητρώου Ηλεκτρονικών επιχειρήσεων και η χορήγηση εισιτηρίων κοινωνικής πολιτικής για τους ανέργους
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, με την ολοκλήρωση 10 χρόνων λειτουργίας, δεν διστάζει να μιλά για την αναγκαιότητα ύπαρξης των Ενώσεων Καταναλωτών μέσω των οποίων ο καταναλωτής θα μπορεί να αντιστέκεται και να διεκδικεί. Σε αυτό το δύσκολο έργο, ο καταναλωτής δεν είναι μόνος.
Η Ε.Ε.Κ.Ε. προχωρά δυναμικά μπροστά με σύγχρονα μέσα και επίκαιρη σκέψη. Το Διοικητικό Συμβούλιο και οι Εργαζόμενοι θα συνεχίσουμε το έργο μας με την ίδια τόλμη και το ίδιο πείσμα που ξεκινήσαμε το 2009.
Δείτε εδώ την παρουσίαση του απολογισμού 10 χρόνων της Ε.Ε.Κ.Ε.