Δεν μπορούμε να μην αναγνωρίσουμε την προσπάθεια!!!
Η σύνδεση του Δήμου μας με τον τουρισμό, αποτελεί από μόνη της, πεδίο σημαντικής οικονομικής δραστηριότητας για τους κατοίκους του.
Ο Δήμος Σαρωνικού, στο πλαίσιο υλοποίησης της στρατηγικής τουριστικής προβολής του, παρουσίασε τέσσερις νέες παραγωγές οπτικοακουστικού υλικού, για την προώθηση του τουριστικού του προϊόντος.
Συγκεκριμένα, τα τέσσερα νέα προωθητικά videos, στοχεύουν στο να αναδείξουν με δημιουργικό και άμεσο τρόπο τα συστατικά στοιχεία της τουριστικής και πολιτισμικής ταυτότητας του Δήμου Σαρωνικού. Με σημείο αναφοράς τον άνθρωπο, τα νέα video παρουσιάζουν τη φυσική ομορφιά, τις παραδόσεις, τις γεύσεις, τα ήθη και τα έθιμα ενός ξεχωριστού, αγαπημένου τόπου της Αττικής γης, που αποτελεί επιλογή απόδρασης από την καθημερινότητα σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Το υλικό αναπτύσσεται σε τέσσερις θεματικές κατηγορίες: Παράδοση – Πολιτισμός, Φύση – Δράση, Γαστρονομία – Προϊόντα και Μαγευτική Αθηναϊκή Ριβιέρα του Δήμου Σαρωνικού, η οργάνωση της παραγωγής έγινε από το Γραφείο Τουρισμού και Ανάδειξης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Δήμου Σαρωνικού.
Πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις ταινίες έχουν οι κάτοικοι του Δήμου, οι οποίοι αποκαλύπτουν στους επισκέπτες την ιδιαίτερη ομορφιά του τόπου τους, μέσα από τα αγαπημένα τους μέρη και συνήθειες, αλλά και τις ξεχωριστές στιγμές της καθημερινότητάς τους. Κάτοικοι, επισκέπτες, εργαζόμενοι στο Δήμο, μέλη πολιτιστικών φορέων και επαγγελματίες της τοπικής κοινωνίας, συνεργάστηκαν αρμονικά στη δημιουργία των video, προκειμένου να μεταφέρουν στο κοινό τα στιγμιότυπα μιας αληθινής ζωής και όχι μιας μυθοπλασίας. Έτσι, κανένας ηθοποιός δεν βίωσε όσα με τόση αυθεντικότητα βίωσαν οι ίδιοι οι «πρωταγωνιστές» του Δήμου Σαρωνικού. Κι αυτό αποτελεί μία στιγμή υπερηφάνειας για έναν τόπο.
Οι πρωταγωνιστές στα προαναφερόμενα video μοιάζουν να είναι σε συνεχή κίνηση. Μέσα, από χειρισμούς της εικόνας, όπως τη γρήγορη και απότομη εναλλαγή σκηνών, στοιχείων ντοκιμαντέρ (περιπλάνηση του πρωταγωνιστή/ων σε υπέροχα τοπία, ερασιτέχνες, κάτοικοι της περιοχής ως ηθοποιοί), αναδεικνύονται με πολύ ωραίο τρόπο οι ομορφιές, η πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας. Οι αναζητήσεις και τα ενδιαφέροντα των σημερινών επισκεπτών έχουν συνδεθεί με την πολιτιστική και δημιουργική οικονομία.
Δεν μπορούμε όμως να μην αναφερθούμε και στην παντελή έλλειψη της λεγόμενης “ηχοεικόνας“, του ήχου δηλαδή που προκαλεί στη δημιουργία αισθήσεων.
Δεν είμαστε πια στην εποχή που βασικό σκοπό του ήχου ήταν να απομονώσει τον θεατή από τον θόρυβο του χώρου που βρίσκεται.
Ο ήχος παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο με την εικόνα στην παραγωγή και στην αναγνώριση του τόπου.
Ο τόπος δεν είναι, μόνο τα τοπία, οι άνθρωποι, τα προϊόντα, η κουζίνα, οι παραλίες, κλπ, αλλά και η κίνηση, οι ήχοι, που είναι συνδεδεμένοι με γνωστές έννοιες στον ανθρώπινο νου όπως τα βήματα, το κύμα στην παραλία, το κλείσιμο μιας πόρτας, η φωτιά στο τζάκι, το κάθισμα σε μία καρέκλα, το φως και άλλα πολλά. Είναι μία συνεύρεση και συχνά μία μίξη όλων αυτών.
Ο ρόλος της ακοής, στις οπτικοακουστικές παραγωγές, έχει αναγνωριστεί ως απαραίτητο στοιχείο για την κατανόηση του τόπου σε σχέση με αυτόν της όρασης η οποία (στον δυτικό πολιτισμό τουλάχιστον) θεωρούνταν πάντα η πιο σημαντική από τις αισθήσεις, πολλοί είναι οι ειδικοί που τονίζουν τη σημασία του ήχου, λέγοντας πως το να ‘σκεφτόμαστε με την ακοή’ προσφέρει την ευκαιρία να διευρύνουμε την κρίση μας και τη φαντασία μας και μας βοηθάει να αντιληφθούμε τον κόσμο, όχι μονόπλευρα, αλλά μέσα από όλες της αισθήσεις.
Η αναγνώριση της ακοής, με άλλα λόγια, μπορεί να μας οδηγήσει στην αντίληψη του χώρου μέσα από μία δημοκρατία των αισθήσεων, που όλες παίζουν τον ίδιο σημαντικό και ξεχωριστό ρόλο.
Η αρχή έχει γίνει, ας κάνουμε μια ακόμη προσπάθεια,
- εάν οι στόχοι αυτών των video είναι το διεθνές τουριστικό περιβάλλον ……. και
- εάν ο σκοπός του σημερινού Γραφείου Τουρισμού και Ανάδειξης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Δήμου Σαρωνικού είναι η ποιοτική ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος του Δήμου μας.
Ας Επενδύσουμε συνειδητά στην αξιοποίηση επαγγελματικής τεχνογνωσίας και σύγχρονων εργαλείων προβολής.
Ας γίνουν οι νέες αυτές προωθητικές ταινίες, άρτιες στην παραγωγή τους, να ξεχωρίσουν, να μεταφέρουν και ηχητικά αυτό που προσφέρει ο τόπος μας.
Παραδείγματα πολλά.
- Ένα από αυτά και το νέο video της Marketing Greece, Oh.My.Greece | Unlock the feeling, που μέσα σε 48 ώρες κατάφερε να γίνει viral, ή
- Το video του ΕΟΤ «Greece– Α 365-DayDestination» που έχει αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις, όπως το πρώτο βραβείο κοινού καθώς πολλές άλλες διακρίσεις και βραβεία παγκοσμίως.
Για να ξαναγυρίσουμε στα νεα video για την προώθηση του τουριστικού του προϊόντος πρέπει να αναφέρουμε και να ευχαριστήσουμε μαζί με τον Δήμο Σαρωνικού για τη δημιουργία των ταινιών : όλους τους πολίτες οι οποίοι «πρωταγωνίστησαν» στις ιστορίες, καθώς και όσους συνέβαλαν στην επιτυχημένη ολοκλήρωση της παραγωγής: την εταιρεία “Alexander Rib Cruises”, το ξενοδοχείο «Μαύρο Λιθάρι» στην Ανάβυσσο, την Πολιτιστική Εταιρεία Σαρωνικού «Πολύτροπον», το Κέντρο Μικρασιατικού Πολιτισμού «Μάκης Αγκούτογλου», τον Χ.Λ.Ο. Αναβύσσου, τον Ιππικό Όμιλο Κουβαρά, το Ναυτικό Αθλητικό Όμιλο Παλαιάς Φώκαιας «Ο Πυθέας», τον Αθλητικό Όμιλο Λαγονησίου, την αγωνιστική ομάδα βουνού «team serpas», τον Εξωραϊστικό Σύλλογο «Ποσειδών», το 1ο Σύστημα Ναυτοπροσκόπων Σαρωνικού, το Οινοποιείο Κτήμα «Στροφιλιά», το ελαιουργείο «Κώνστα», το τυροκομείο «Καλυβιώτικο Μαγγίνα», τη μελισσοκομία Σχοινά «Meliades», το εργαστήριο σαπωνοποιίας «Natural care», το κατάστημα «Athens Velo», το εστιατόριο «ΧΗ.ΜΑ.» στην Παλαιά Φώκαια, τη χασαποταβέρνα «Μουρούζης» στα Καλύβια, τη ψαροταβέρνα «Το Λιμάνι» στην Παλαιά Φώκαια, το φούρνο «Παπασταύρου» στα Καλύβια, το σούπερ μάρκετ «Σοφρώνης» στη Γαλάζια Ακτή, το Δημοτικό Αναψυκτήριο Λαγονησίου «Το Κιόσκι», τα μέλη του 1ου ΚΑΠΗ Καλυβίων, αλλά και τους Γιώργο Πετρινόλη, Γιώτα Δράκου, Γιώργο Μελλισουργό, Βασιλική Ανδρουτσοπούλου, Γιάννη Μαυρομάτη, Γιώργο Αποστόλου, Αιμιλία Γκίνη, Βαρβάρα Τατόγλου, Γιάννη Κολαξή, Στέλιο Αγαπίου, Μιχάλη Δεσποτίδη, Γιάννη Δεσποτίδη, Αλέξη Αλεφραγκή, Νίκο Φλώρο, Τεό Διβάνη, Νοέλ Καματερά, Ντάνυ Ρουμελιώτη, Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, Μπάμπη Ράπτη, Ελισάβετ Πεδιώτη, Γιάννη Κοντογιάννη, Έλενα Μιχάλη, Δημήτρη Σπηλιώπουλο, Μιχάλη Ζώρζο, Αλέξανδρο Γεωργίου, Μιρέλα Πολίδου, Μαρία Μαλτέζου, Γιώργο Τσόγκα, Σταμάτη Κώνστα, Σέργιο Χατζηνικολάου, Dario Le Baris, Luis Le Baris και Βαγγέλη Στουραϊτη.