Αρχική Σταθερές Συγκοινωνίες Στο ΕΣΠΑ η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Στο ΕΣΠΑ η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκε από τις 17 Δεκεμβρίου 2019 η Νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που αφορά την πρώτη φάση για το τμήμα Άλσος Βεϊκου-Γουδή. Πρόκειται για την κατασκευή 12,1 χλμ. σήραγγας με μετροπόντικες, κόστους 601,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η Ε.Ε. θα καλύψει τα 314,3 εκατ. ευρώ (το 85% της επιλέξιμης δημόσιας δαπάνης, καθώς ο ΦΠΑ, το λειτουργικό κόστος του έργου για την Αττικό Μετρό και άλλες δαπάνες δεν χρηματοδοτούνται).

Το χρηματοδοτικό κενό του έργου (που θα ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων προς 469,8 εκατ. στο οποίο περιλαμβάνονται και 560.000 ευρώ για απαλλοτριώσεις) θα καλυφθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που έχει και στο παρελθόν χρηματοδοτήσει τα έργα μετρό στην Αθήνα. Σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, το έργο θα έχει ανάδοχο έως τον Ιούνιο του 2019, επομένως θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται μέσα στο 2020. Η σήραγγα (και τα άλλα έργα της) θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023, χρονοδιάγραμμα που εκ των προτέρων φαίνεται απίθανο να τηρηθεί με βάση τη μέχρι σήμερα εμπειρία των ζητημάτων που ανακύπτουν στην πράξη. 

Με την ολοκλήρωση του συνόλου της κατασκευής της Α`φάσης από το Άλσος Βεϊκου (ΧΘ 10) έως το Γουδή (ΧΘ22,785)θα τεθεί σε λειτουργία μία νέα γραμμή η οποία θα περιλαμβάνει:
-15 νέους σταθμούς με τα φρέατα αερισμού τους
-9 ενδιάμεσα ή και τερματικά φρέατα
-Σήραγγα 12,1χλμ
-Σήραγγες μονής, διπλής ή και τριπλής τροχιάς
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας και ένα εφεδρικό
-Ένα κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών
-Το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό) καθώς και όλα τα απαιτούμενα Η/Μ και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.

Η λήξη της πράξης ορίζεται η 31 Δεκεμβρίου 2023, πράγμα που σημαίνει ότι το έργο θα συνεχίσει και στο επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027 καθώς για την κατασκευή του απαιτούνται 96 μήνες.