«Θετικά τα μηνύματα για την κρουαζιέρα το 2017».
Συμπεράσματα από την συνεδρίαση της ΕΣΕΚ στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Συμπεράσματα από την συνεδρίαση της ΕΣΕΚ στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Πλήρης αποτίμηση του έργου της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, αλλά και τα θετικά μηνύματα του κλάδου για το 2017 παρουσιάστηκαν στην 3η συνεδρίαση της Ολομέλειας της Επιτροπής, που έγινε στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Η συνεδρίαση έγινε παρουσία του ΥΝΑΝΠ, Παναγιώτη Κουρουμπλή, της Υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά, του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Διονύσιου – Χαράλαμπου Καλαματιανού, του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστου Λαμπρίδη και του Γενικού Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Γεώργιου Τζιάλλα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συμμετείχε πλήθος εκπροσώπων των φορέων δραστηριοποίησης στο τομέα της κρουαζιέρας, αλλά και υπηρεσιακών παραγόντων των Υπουργείων Ναυτιλίας, Τουρισμού, Οικονομικών και Εσωτερικών.
Στη συνεδρίαση παρουσιάστηκαν οι ενέργειες και τα συμπεράσματα τεσσάρων Θεματικών Ομάδων που συγκροτήθηκαν στα πλαίσια της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας για την καταγραφή όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος της κρουαζιέρας, των αιτημάτων όλων των εμπλεκόμενων φορέων, αλλά και των προτάσεων επίλυσης, τα οποία θα προωθηθούν στις ιεραρχίες των αρμόδιων Υπουργείων για αξιολόγηση.
Σε όλες τις συνεδριάσεις των τεσσάρων Θεματικών Ομάδων υπήρξε μεγάλη συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων και των παραγωγικών κλάδων, οι οποίοι προέβησαν σε ουσιαστικό διάλογο, ανταλλαγή απόψεων και αναζήτηση βέλτιστων πρακτικών.
Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι η Επιτροπή συστάθηκε και λειτούργησε χωρίς αποκλεισμούς «για να καταλήξουμε σε επιλογές ώστε με τεκμηριωμένο τρόπο να μας δίνουν τη δυνατότητα να προχωρήσουμε είτε σε θεσμικό πεδίο είτε σε πρακτικό πεδίο, με την εφαρμογή συγκεκριμένων πολιτικών και να λυθούν προβλήματα».
Ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε ότι η κρουαζιέρα «είναι τομέας που έχει δυναμική ανάπτυξη παγκοσμίως, με σκληρό ανταγωνισμό και συχνά αθέμιτο. Άρα ο τρόπος που πρέπει περαιτέρω να εργαστούμε πρέπει να λαμβάνει υπόψη όλες αυτές τις παραμέτρους, σε παγκόσμιο επίπεδο. Η λογική πάντα σε αυτά τα ζητήματα είναι ότι «υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές». Άρα οι δικές μας πορτοκαλιές πρέπει να είναι περιποιημένες και καλύτερες των άλλων», είπε.
Ο υπουργός Ναυτιλίας τόνισε ότι «η δουλειά που έχει γίνει θα μας φανεί πολύ χρήσιμη, ότι προσβλέπουμε στη δουλειά αυτή, ακριβώς γιατί θεωρούμε ότι θα μας δώσει τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε τις πολιτικές που έχει ανάγκη η χώρα. Ώστε να αξιοποιήσει το μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, που είναι το φυσικό της κάλλος, η απαράμιλλη φιλοξενία του Ελληνικού Λαού, η ασφάλεια και η σταθερότητα που έχει η χώρα.» « Όλα αυτά είναι σήμερα δεδομένα, αλλά είναι και προϋποθέσεις για όσους ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε επένδυση στην κρουαζιέρα, αλλά και να κάνουν μια κρουαζιέρα. Λαμβάνουμε υπόψη τη συμβολή του καθενός», κατέληξε ο κ. Κουρουμπλής.
Η κα Έλενα Κουντουρά αναφέρθηκε στα θετικά μηνύματα για το 2017 που προέκυψαν από τις επαφές με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων διεθνών Ομίλων Κρουαζιέρας, στο πλαίσιο της συμμετοχής της Ελλάδας και του ΕΟΤ στην Διεθνή Έκθεση SeaTrade Cruise Global στη Φλόριντα των ΗΠΑ τον περασμένο Μάρτιο.
Η Υπουργός τόνισε ότι παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και των προβλημάτων σε γειτονικούς προορισμούς, που οδήγησαν στην μεταφορά δρομολογίων εκτός της περιοχής συνολικά, οι εκπρόσωποι των διεθνών ομίλων ενημέρωσαν ότι έχουν προγραμματιστεί για την Ελλάδα προσεγγίσεις μεγαλύτερων πλοίων με υψηλότερες πληρότητες σε σχέση με το 2016. Ταυτόχρονα το Υπουργείο Τουρισμού έχει ήδη προχωρήσει σε νέες επαφές και συνεργασίες με κορυφαίους tour operators και εταιρείες κρουαζιέρας της Ευρώπης, που έχουν καλύτερη αντίληψη για την πραγματική εικόνα στην Ανατολική Μεσόγειο, και ήδη καταγράφεται υψηλότερη ζήτηση.
Η Ελλάδα, επισήμανε η Υπουργός, λόγω των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων και του μεγάλου αριθμού λιμανιών και επιλογών, αποτελεί στρατηγική επιλογή των κορυφαίων εταιρειών κρουαζιέρας, όμως οι τεράστιες αυτές δυνατότητες ουδέποτε είχαν αξιοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια.
«Από την πλευρά μας διαμορφώνουμε τη στρατηγική μας για τη δυναμική ανάπτυξη της κρουαζιέρας , και καθορίζουμε την πολιτική προώθησης και προβολής που θα υλοποιήσουμε για να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε προτάσεις και νέα σχέδια, καθώς και για να δούμε πώς μπορούμε να αναβαθμίσουμε τις ελληνικές υποδομές. Έχουμε άριστη συνεργασία με τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή και εργαζόμαστε από κοινού ώστε να έχουμε τη δυνατότητα κάθε χρόνο η κρουαζιέρα να αναπτύσσεται, αλλά με κανόνες, και με τρόπο τέτοιο ώστε να είναι ευνοϊκός και να αποφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη για την ελληνική τουριστική βιομηχανία», επισήμανε η κα Κουντουρά.
Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων έγινε εκτενής αναφορά από στελέχη της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων στην ιεράρχηση των έργων υποδομής στις λιμενικές εγκαταστάσεις της χώρας και στην προτεραιοποίηση των ενεργειών που δύναται να προωθηθούν, προκειμένου οι λιμένες υποδοχής κρουαζιέρας να γίνουν ελκυστικότεροι.
Παρουσιάστηκαν οι πολιτικές προώθησης και προβολής του τουριστικού προϊόντος της κρουαζιέρας και συζητήθηκαν οι επιμέρους ναυτιλιακές και οικονομικές δυνατότητες βελτίωσης. Εξετάστηκαν, μεταξύ άλλων, οι προοπτικές ενδυνάμωσης των υπηρεσιών πλοήγησης, αλλά και των διαδικασιών ελέγχου των ταξιδιωτικών εγγράφων των επιβατών και των πληρωμάτων (διαβατήρια, βίζες και πάσα πληρωμάτων).
Τονίζεται ότι για πρώτη φορά η χώρα μας διαθέτει ένα μηχανισμό που συνεκτικά καταγράφει αιτήματα – αδυναμίες στον τομέα της κρουαζιέρας, διαμορφώνει προτάσεις επίλυσης και συνεκτιμά τις προοπτικές ενίσχυσης του κλάδου, προκειμένου να αυξηθούν τα οφέλη της Ελλάδας τόσο σε οικονομικό όσο και σε στρατηγικό επίπεδο.
Η λειτουργία της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας με την ενεργό συμμετοχή των υπηρεσιακών παραγόντων και εκπρόσωπων των παραγωγικών φορέων αποτελεί μια ανοικτή διαδικασία και ένα σημαντικό εργαλείο για την χάραξη πολιτικής στο χώρο της κρουαζιέρας.