Αρχική Τουρισμός Σωσίβιο για τον τουρισμό μας οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες

Σωσίβιο για τον τουρισμό μας οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες

ryanairΑπό τον αέρα προήλθε η σημαντική ώθηση στα φετινά μεγέθη του ελληνικού τουρισμού, με τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους… να απογειώνουν τους προορισμούς στους οποίους προσγειώθηκαν.Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της Ρόδου και της Κω, που σέρνουν το γαϊτανάκι της ανόδου φέτος, με το μεν νησί των Ιπποτών να σημειώνει άνοδο 23,77% στις αφίξεις το οκτάμηνο και το δε νησί του Ιπποκράτη να κινείται με άνοδο 23,88% το εξεταζόμενο πάντα διάστημα.

Η τροχοδρόμηση των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους ξεκίνησε από το 2007 με συμφωνίες της τότε πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Τουρισμού αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης των ενδιαφερόμενων περιοχών με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στους πυλώνες της τουριστικής βιομηχανίας, που δεν είναι άλλοι από τα ελληνικά νησιά.

Φέτος η Ryanair ανακοίνωσε 17 νέα δρομολόγια, έξι για την Κω, δέκα για τη Ρόδο, επτά για τη Θεσσαλονίκη, ενώ πρόσφατα ξεκίνησαν και τα πρώτα δρομολόγια της εταιρίας από το Λονδίνο για την Κέρκυρα. Με τη σειρά της η easyJet πραγματοποιεί εφέτος επτά δρομολόγια για Αθήνα και έξι για Θεσσαλονίκη, ενώ μέχρι τις 31 Οκτωβρίου θα πετάει για Κέρκυρα, Ηράκλειο, Μύκονο, Ρόδο, Ζάκυνθο και Χανιά.

Στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος, μέσω της προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, ποντάρει και η Κεφαλονιά τη νέα τουριστική περίοδο (2012), παρατηρώντας τα οφέλη που είχαν φέτος η Ρόδος και η Κως. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων του νησιού και μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών επιχειρήσεων Σπύρος Γαλιατσάτος, ανακοίνωσε ότι οι ξενοδόχοι του νησιού υπέγραψαν με την Easy Jet συμφωνία συνεργασίας που αφορά στη νέα τουριστική περίοδο.

Ο κ. Γαλιατσάτος τονίζει ότι πρόκειται για μια πολύ σημαντική συμφωνία με τη γνωστή αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους, καθώς η προσγείωση της στην Κεφαλονιά θα προσφέρει τα μέγιστα στον τουρισμό του νησιού. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι θα συμβάλλει και στην καταπολέμηση της εποχικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και φυσικά στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε περισσότερους μήνες.

Παράδειγμα προς μίμηση των περιοχών που εκμεταλλεύτηκαν με εντυπωσιακό τρόπο τις δυνατότητές που τους έδωσε η δρομολόγηση των εν λόγω εταιριών είναι και η Μαγνησία με το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου να πολλαπλασιάζει τα ποσοστά διακίνησης επιβατών. Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης, από τους κορυφαίους στόχους του νέου δήμου Βόλου αποτελεί η ανάδειξη της πόλης και της ευρύτερης περιοχής ως σημαντικού τουριστικού προορισμού, μέσα από διάφορες δράσεις, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής. Το ενδιαφέρον του δήμου Βόλου στρέφεται στην προσέλκυση επισκεπτών από το Ισραήλ, τη Ρωσία και την Τουρκία. ενώ επιδιώκεται η καλύτερη δυνατή προβολή της περιοχής στη Γαλλία και η προσέλκυση Γάλλων τουριστών.

Το οκτάμηνο (Ιανουαρίου-Αυγούστου 2011) οι τουρίστες που αφίχθησαν στα 13 κύρια αεροδρόμια της χώρας ανήλθαν συνολικά στους 8.695.309, αυξημένοι κατά 10,1% σε σχέση με πέρσι και ο στόχος των 16,5 εκατομμυρίων για το 2011 έχει «κλειδώσει» όπως άλλωστε εκτιμούν οι τουριστικοί φορείς. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποιεί κάθε μήνα ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων ο φετινός Αύγουστος προσέλκυσε 2.211.585 τουρίστες καταγράφοντας άνοδο 9,30% σε σχέση με πέρσι.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Οπωσδήποτε οι εταιρίες χαμηλού κόστους αυξάνουν τις αφίξεις σε κάθε προορισμό τους και δυστυχώς η Ελληνική τουριστική βιομηχανία άρχισε να απολαμβάνει τις προσφερόμενες υπηρεσίες με καθυστέρηση.

    Το άρθρο όμως αφήνει υπερβολικά κενά στο θέμα της εκμετάλλευσης αυτών των αφίξεων από την τοπική τουριστική αγορά.

    Δηλαδή για μένα θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να δημοσιευονταν, αν βέβαια υπάρχουν, στοιχεία για το πόση είναι η μέση διάρκεια παραμονής κάθε άφιξης με εταιρία χαμηλού κόστους και πόση των υπόλοιπων αφίξεων (κατανεμημένα ανά μέσον άφιξης), πόσα έσοδα έχει η τοπική αγορά από κάθε άφιξη, οι αφιχθέντες έχουν πρόσθεση να επιστρέψουν επόμενες χρονιές με το ίδιο μέσο και σε ποιο ποσοστό, υπήρξε άνοιγμα σε νέες αγορές, η επιδότηση που δίνει η περιφέρεια στοχεύει σε συγκεκριμένες πολιτικές ή απλά είναι ένα ακόμη πυροτέχνημα έρασιτεχνικής ερμηνίας στατιστικών στοιχείων;

    Η συλλογή παράθεση και μελέτη των στατιστικών στοιχείων δεν έχει σκοπό μόνον την επιβράβευση κάθε νέας προσπάθειας, αλλά την ανάπτυξη της στρατηγικής που θα επαναφέρει την κάθε βιομηχανία σε αναπτυξιακή πορεία…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.