Για πρώτη φορά μετά περίπου τρείς δεκαετίες που σχεδιάστηκε το εμπορικό κέντρο του Θριασίου, αξιοποιείται ουσιαστικά πλέον το οικολογικό μεταφορικό μέσο που λέγεται τρένο για τη διακίνηση εμπορευμάτων στο δίπολο Αθήνα – Θεσσαλονίκη αλλά και προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέτει σε επιχειρησιακή λειτουργία πιλοτικά τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο δημιουργώντας μια νέα εποχή για τις συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα.
Τα οφέλη είναι πολλαπλά για την εταιρεία, το περιβάλλον του αστικού ιστού της Αθήνας, του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, το εμπόριο και τον ανταγωνισμό.
Οι ηγεσίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ με την παρουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κου Χάρη Τσιόκα επισκέφτηκαν τις σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις του Θριασίου και επιθεώρησαν τους χώρους.
Ο Γ.Γ κος Χάρης Τσιόκας δήλωσε σχετικά: «Όπως γνωρίζετε, επιχειρούμε με επιτυχία ένα μεγάλο πρόγραμμα εξυγίανσης στον ΟΣΕ που καταγράφει θετικά αποτελέσματα. Τώρα είναι η ώρα των πολιτικών για τον επιβάτη και το τρένο. Δουλέψαμε τον τελευταίο καιρό πολύ σκληρά και αυτό που δεν πέτυχαν άλλοι εδώ και 30 χρόνια εμείς το οραματιστήκαμε και το υλοποιήσαμε. Σήμερα ήρθαμε στο Θριάσιο για να λειτουργήσουμε μια σημαντική υποδομή που στοίχησε πολλά εκατομμύρια ευρώ και μέχρι τώρα δεν αξιοποιείτο, και η οποία θα αποτελέσει σημαντικό κέντρο ανάπτυξης των εμπορευματικών μεταφορών, αν λάβουμε υπόψη ότι στη περιοχή βρίσκεται σημαντικό μέρος της εμπορικής δραστηριότητας του λεκανοπεδίου. Είδαμε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις που έμεναν ανενεργές και ανεκμετάλλευτες σε μια μεγάλη έκταση. Η σιδηροδρομική σύνδεση του Θρασίου με τη Βόρεια Ελλάδα θα ενισχύσει τις αναπτυξιακές προοπτικές και τη δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων προς τα Βαλκάνια και την Νοτιοανατολική Ευρώπη και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Επίσης για πρώτη φορά η χώρα αποκτά μια σύγχρονη διατροπική υποδομή (σιδηρόδρομος και φορτηγά) και σε λιγότερο από 1 χρόνο θα συνδεθεί και με το λιμάνι του Πειραιά (Ικόνιο)».
Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κος Αθ.Ζηλιασκόπουλος τόνισε: «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την είσοδο της στο Θριάσιο θα μπορεί να γίνει πλέον οικονομικά βιώσιμη, αναπτύσσοντας τις εμπορευματικές της μεταφορές με παράδοση αυθημερόν των εμπορευμάτων από τα σύνορα της χώρας προς τη Θεσσαλονίκη και μέχρι την Αθήνα. Είμαι πλέον ικανοποιημένος αφού έχουν κλειστεί οι πρώτες συμφωνίες με μεγάλες επιχειρήσεις για τη μεταφορά εμπορευμάτων με αμοιβαίο συμφέρον για όλες τις πλευρές».
Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κος Ι. Πετρόπουλος επεσήμανε ότι ήδη έχει προκηρυχθεί από της ΕΡΓΑ ΟΣΕ, η κατασκευή της β΄ φάσης των εγκαταστάσεων του Εμπορευματικού Κέντρου, στην οποία περιλαμβάνεται η κατασκευή των υπολοίπων δεσμών σιδηροδρομικών γραμμών, η προμήθεια και εγκατάσταση γερανογέφυρας στον χώρο φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, η κατασκευή της δέσμης των γραμμών για την φορτοεκφόρτωση υγρών φορτίων, η σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικών γραμμών.
Σημειώνεται ότι το τρένο ως αξιόπιστο και οικολογικό μέσο μεταφοράς δίνει τη δυνατότητα να διακινούνται προϊόντα με χαμηλό κόστος , αυθημερόν στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και στη συγκεκριμένη οικονομική συγκυρία προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές για το σύνολο της διαδρομής που περιλαμβάνει και τη συνεργασία των φορτηγών αυτοκινήτων , ενώ ταυτόχρονα συντελεί στη μείωση της κυκλοφορίας των μεγάλων οχημάτων μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης . Συγκεκριμένα το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων στη διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη θα μειωθεί κατά 20%, ενώ η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τον περιορισμό της κυκλοφορίας των μεγάλων οχημάτων θα είναι της τάξης του 40%.
Παράλληλα απομακρύνει επιβαρυντικές δραστηριότητες και απελευθερώνει χώρους σε περιοχές όπως το Μενίδι , Ρουφ , Αγ. Ιωάννη Ρέντη και Αγίους Αναργύρους .
Η μεταφορά εμπορευμάτων από το σιδηρόδρομο εκτιμάται ότι θα συμβάλλει και στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στον οδικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Επίσης τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη μεταφορά εμπορευμάτων εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 30 εκ € το χρόνο γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκτήσει οικονομική βιωσιμότητα.