Home Έρευνα αγοράς Οι Γερμανοί ταξιδεύουν με μεγαλύτερο ενθουσιασμό από ποτέ άλλοτε

Οι Γερμανοί ταξιδεύουν με μεγαλύτερο ενθουσιασμό από ποτέ άλλοτε

Σύμφωνα με έρευνα αγοράς της GFK Αυξάνεται η μανία των Γερμανών για ταξίδια, όμως Ελλάδα και Πορτογαλία έχουν δεί πτώση στην δημοτικότητά τους.

Αναλυτικά η GFK αναφέρει πως Οι Γερμανοί ταξιδεύουν με μεγαλύτερο ενθουσιασμό από ποτέ άλλοτε, με τις πωλήσεις από τις κρατήσεις σαφώς υψηλότερες από οποιαδήποτε άλλη θερινή περίοδο των τελευταίων ετών. Οι εκπτώσεις στις τιμές των τουριστικών πακέτων ενισχύουν αυτή τη συμπεριφορά.

Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία στην Γερμανία έχουν σαφώς ξεπεράσει την οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση, σημειώνοντας μια αύξηση της τάξεως του 6% για την τρέχουσα θερινή περίοδο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ο μεγαλύτερος αριθμός κρατήσεων φέτος είναι για προορισμούς της Μεσογείου, με την Τουρκία και την Αίγυπτο σε ιδιαίτερη ζήτηση, ενώ η Ελλάδα και η Πορτογαλία έχουν δει πτώση στη δημοτικότητά τους. Μακρινοί προορισμοί έχουν επίσης καλές επιδόσεις σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 11%.

Οι χαμηλότερες τιμές στα πακέτα των διακοπών φέτος είχαν θετική επίδραση στην τάση των Γερμανών να ταξιδέψουν. Στα 664 ευρώ ανά άτομο, η μέση τιμή που καταβάλλεται για τις καλοκαιρινές διακοπές, είναι 2,8% χαμηλότερη σε σχέση με το προηγούμενο έτος για το ίδιο περίπου διάστημα παραμονής. Ωστόσο, οι παραθεριστές της τελευταίας στιγμής προσέχουν πολύ περισσότερο την τιμή του πακέτου, δαπανώντας σχεδόν 1/3 λιγότερα χρήματα σε σύγκριση με τους άλλους ταξιδιώτες. Η διάρκεια παραμονής τους στον προορισμό είναι, επίσης, κατά δύο ημέρες μικρότερη. Της τελευταίας στιγμής ταξίδια προς την Ελλάδα, την Ταϋλάνδη και την Πορτογαλία είναι διαθέσιμα σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, και οι δαπάνες ανά άτομο ανά διανυκτέρευση έχουν μειωθεί πρόσφατα πάνω από 10% έως και 25% από το προηγούμενο έτος. Αντίθετα, οι Γερμανοί παραθεριστές πληρώνουν σήμερα σημαντικότερα υψηλότερες τιμές από ότι το περασμένο καλοκαίρι για διακοπές σε προορισμούς όπως η Αίγυπτος, οι Μαλδίβες και η Κροατία.
Η Ελλάδα χρησιμοποιεί τις μειώσεις των τιμών για να καταπολεμήσει την ύφεση του τουρισμού που προκλήθηκε από την κρίση. Αν και οι κρατήσεις για διακοπές στη Γερμανική αγορά παραμένουν κάτω από το επίπεδο του προηγούμενου έτους, έχουν τώρα φθάσει στο απόγειό τους. Η πολιτική αναταραχή στην Ταϊλάνδη και η περιβαλλοντολογική καταστροφή λόγω της πετρελαιοκηλίδας στις ΗΠΑ έχουν μέχρι στιγμής αντίκτυπο στις κρατήσεις από την Γερμανία.
Οι Βαλεαρίδες είναι ο απόλυτος προορισμός για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
Μέχρι στιγμής, ένας παρόμοιος αριθμός κρατήσεων της τελευταίας στιγμής έχει κλειστεί για το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους, όπως συνέβη την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Χάρη στις καλές συνδέσεις με πτήσεις, οι Βαλεαρίδες Νήσοι παραμένουν ο κορυφαίος προορισμός για τις κρατήσεις που γίνονται την τελευταία στιγμή: σχεδόν ένα στα πέντε ταξίδια εκεί, με την Μαγιόρκα και την Ίμπιζα ως προτιμώμενους προορισμούς. Οι Κανάριοι Νήσοι αποτελούν επίσης μια ελκυστική επιλογή για παραθεριστές που επιλέγουν να ταξιδέψουν τελευταία στιγμή. Συνολικά, ωστόσο, οι διακοπές σε περιοχές της Ισπανίας έχουν παρουσιάσει μικρή πτώση μέχρι στιγμής αυτό το καλοκαίρι, αν και αυτό θα μπορούσε ακόμη να αντισταθμιστεί με τις ισχυρές κρατήσεις τελευταίας στιγμής για επαγγελματικά ταξίδια. Δεύτερος πιο ισχυρός προορισμός για διακοπές αυτής της κατηγορίας είναι η Τουρκία που αύξησε το μερίδιο αγοράς της αλλά όχι στον ίδιο βαθμό όπως και για τα ταξίδια που είναι προγραμματισμένα εκ των προτέρων. Η Γερμανία και η Ιταλία είναι επίσης δημοφιλείς προορισμοί για κρατήσεις διακοπών τελευταίας στιγμής με μερίδια πωλήσεων της τάξεως του 7,3% και 5,3% αντίστοιχα. Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία αναφέρουν ότι άλλοι κοντινοί προορισμοί, όπως η Γαλλία, η Ολλανδία και η Πολωνία έχουν μεγαλύτερη ζήτηση φέτος το καλοκαίρι από ότι το προηγούμενο έτος. Εάν αυτή η αύξηση της κρατήσεων τελευταίας στιγμής συνεχιστεί, τα πρακτορεία ταξιδίων στη Γερμανία θα κλείσουν την τρέχουσα θερινή περίοδο παρουσιάζοντας ρεκόρ πωλήσεων.

Επιτυχής έναρξη της χειμερινής περιόδου
Ενθαρρυντικές οι κρατήσεις εκ των προτέρων για την προσεχή χειμερινή περίοδο 2010/2011. Μέχρι τον Ιούλιο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% για το 2009, και παρόλο που Γερμανοί συμπεριφέρονταν πιο προσεκτικά το προηγούμενο έτος, μια αύξηση κατά 4%, σημειώθηκε σε σχέση με το δύσκολο έτος 2008. Οι πρόωρες κρατήσεις δείχνουν την προτίμησή τους για προορισμούς στην Ανατολική Μεσόγειο (+16%) και μακρινούς προορισμούς (+5%), για αυτόν το χειμώνα. Διακοπές στη χώρα καταγωγής ή κοντά σε αυτές τις χώρες παρουσιάζουν σταθερή ζήτηση (+2%). Μόνο οι χώρες της Δυτικής Μεσογείου δεν έχουν ακόμη φθάσει το επίπεδο των πωλήσεων του προηγούμενου έτους.
Η μέθοδος
Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε από την GfK Travel Insights, την συνεχή δειγματοληπτική έρευνα για τις κρατήσεις τουριστικών πακέτων του τμήματος GfK Retail and Technology, και η οποία βασίζεται στα στοιχεία των κρατήσεων ενός δείγματος 1200 τουριστικών πρακτορείων που είναι αντιπροσωπευτικά της υψηλής ταξιδιωτικής αγοράς στην Γερμανία. Κατά μέσο όρο 340.000 αρχεία από αυτή την δειγματοληψία καταγράφονται στο σύστημα της GfK κάθε μήνα. Χρησιμοποιήθηκαν για την πρόβλεψη της αγοράς στο σύνολό της, και η ανάλυση που πρόεκυψε από την δειγματοληπτική έρευνα καθιστά δυνατή την εξαγωγή αξιόπιστων συμπερασμάτων σχετικά με την συμπεριφορά των Γερμανών παραθεριστών ως προς τις κρατήσεις και τον εντοπισμό των πιο πρόσφατων τάσεων και εξελίξεων στον τομέα του τουρισμού. Τα τρέχοντα στοιχεία βασίζονται στην ανάλυση των κρατήσεων μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Αναφορές σχετικές με την θερινή περίοδο 2010 (Μαϊος – Οκτώβριο) και την προσεχή χειμερινή περίοδο 2010/11 (Νοέμβριος – Απρίλιος) αντιπροσωπεύουν εκτιμήσεις.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.