Πριν από την κρίσιμη ψηφοφορία στην Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο ευρωπαϊκός τουριστικός τομέας καλεί τους ευρωβουλευτές να υποστηρίξουν τους κανόνες για την οδήγηση και τον χρόνο ανάπαυσης των οδηγών τουριστικών λεωφορείων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο επικεφαλής εισηγητής της Επιτροπής Μεταφορών.
Περισσότερα από τρία χρόνια μετά την υιοθέτηση του Πακέτου για την Κινητικότητα 1 (Mobility Package 1) της ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνώρισε ότι οι ισχύοντες κανόνες για τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων δεν ταιριάζουν στον τομέα της περιστασιακής μεταφοράς επιβατών.
Νωρίτερα αυτό το έτος, η Επιτροπή υπέβαλε μία πολλά υποσχόμενη πρόταση, η οποία έκτοτε βελτιώθηκε από τον επικεφαλής εισηγητή της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όσον αφορά τους κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης για τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων.
Σε επιστολή που εστάλη σήμερα, η IRU, η ETOA και η ECTAA παροτρύνουν τα μέλη της επιτροπής TRAN να κινητοποιηθούν πίσω από τον κύριο εισηγητή και να επιφέρουν μία σημαντική αλλαγή στον τομέα του τουρισμού με πούλμαν, ειδικά για τους οδηγούς.
Η Διευθύντρια Υποστήριξης της ΕΕ (Director of EU Advocacy) και Γενική Αντιπρόσωπος της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της IRU στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Raluca Marian, δήλωσε: «Η Επιτροπή αναγνώρισε τελικά, νωρίτερα αυτό το έτος, ότι οι τρέχοντες κανόνες για τον οδηγό του τουριστικού λεωφορείου δεν είναι κατάλληλοι για τον τομέα της περιστασιακής μεταφοράς επιβατών. Τώρα είναι καιρός να ακολουθήσει το παράδειγμά της η Επιτροπή Μεταφορών του Κοινοβουλίου.
Συμπληρώνοντας την πρόταση της Επιτροπής με τις απαραίτητες τροποποιήσεις, μπορούμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας των οδηγών τουριστικών λεωφορείων και να μειώσουμε το περιττό άγχος στο οποίο εκτίθενται καθημερινά.
Η υπαγωγή των οδηγών τουριστικών λεωφορείων σε κανόνες που προορίζονται για οδηγούς φορτηγών θέτει προσκόμματα στον τουριστικό τομέα της Ευρώπης, υπονομεύοντας την ασφαλέστερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον μορφή συλλογικής μεταφοράς επιβατών», πρόσθεσε η Raluca Marian.
Οι οδηγοί τουρισμού με πούλμαν προσαρμόζουν τα ταξίδια τους ανάλογα με τον ρυθμό των επιβατών τους. Αυτό σημαίνει περισσότερα διαλείμματα και στάσεις στη διαδρομή και συνδυασμό μακρύτερων ταξιδιών (στην αρχή και στο τέλος των περιηγήσεων μεγάλων αποστάσεων) και μικρότερων ταξιδιών (κατά τη διάρκεια των περιηγήσεων), με μέσο χρόνο οδήγησης περίπου 4,5 έως 5 ώρες την ημέρα.
Ο Eric Drésin, Γενικός Γραμματέας της ECTAA, δήλωσε: «Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Ο φάκελος του οδηγού τουριστικού λεωφορείου πρέπει να οριστικοποιηθεί φέτος, ώστε να ολοκληρωθούν οι θεσμικές διαπραγματεύσεις και να τεθεί σε ισχύ ο νόμος. Οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων αξίζουν κανόνες σχεδιασμένους για τη δουλειά τους, όχι για εκείνη των συναδέλφων τους οδηγών φορτηγών».
Η Επιτροπή Μεταφορών, η επικεφαλής επιτροπή γι’ αυτό το θέμα, θα ψηφίσει επί της έκθεσής της στις 16 Νοεμβρίου και θα ακολουθήσει η ψηφοφορία στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου τον Δεκέμβριο.