Ιωάννα Δρέττα: «Η Θεσσαλονίκη για εμάς είναι μία από τις μεγαλύτερες χαμένες ευκαιρίες της χώρας, σήμερα δείχνουν τα πράγματα σταδιακά να κινούνται προς καλύτερη κατεύθυνση».
Ας αφήσουμε τα λόγια λοιπόν και την «επιλεκτική ανάγνωση» των δηλώσεων και ας μιλήσουμε για έργα, τα οποία αποδεικνύονται αποτελεσματικά για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.
Οι φορείς διαχείρισης προορισμού σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού αλλά και με τους επιχειρηματίες του τουρισμού διαμορφώνουν ένα τουριστικό οικοσύστημα, το οποίο προσφέρει στην τοπική κοινότητα υπεραξία και στους επισκέπτες ελκυστικές εμπειρίες.
Και αυτό ακριβώς κάναμε: φροντίσαμε, ώστε ο προορισμός να είναι ζωντανός 365 μέρες τον χρόνο. Μετά την πανδημία, όπως όλοι παγκοσμίως, ξεκινήσαμε από το σημείο «μηδέν» και βλέπουμε αποτελέσματα στην πράξη. Μας δημιουργεί απορία το γεγονός ότι υπάρχουν αυτοί που φαίνεται να μην συνειδητοποιούν τι συμβαίνει στην πόλη και κάνουν αλλοπρόσαλλές αναφορές, με μια διάθεση κατεδάφισης, ακόμη και σε απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Η αναγνωρισιμότητα της πόλης σε παγκόσμια κλίμακα άλλαξε. Με συγκεκριμένη στρατηγική με ένα πολύ συνεκτικό σχέδιο και με πολλή δουλειά, σε συνεργασία με όλους, καταφέραμε όχι μόνο να ανακάμψουμε, αλλά να ξεπεράσουμε τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι 51% των Ευρωπαϊκών αεροδρομίων είναι κάτω από τον όγκο της επιβατικής κίνησης που είχαν το 2019. Στον αντίποδα, στο αεροδρόμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, παρουσιάστηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης -μέχρι τις 31/8/2023 το αεροδρόμιο δέχτηκε 36.331 περισσότερους επισκέπτες από ότι το 2019.
Όσο για την αναφορά ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το 13ο λιμάνι της χώρας στην κατάταξη αφίξεων, είναι μια ατυχής προσπάθεια υποβιβασμού των συντονισμένων ενεργειών του ΟΛΘ, του ΟΤΘ, του Δήμου και της Περιφέρειας για την αύξηση της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εσκεμμένα αγνοούν το γεγονός ότι η αναγνωρισιμότητα «χτίζεται» και ότι όλα τα προηγούμενα 10 χρόνια δεν έγινε καμία σοβαρή και συντονισμένη προσπάθεια για την κρουαζιέρα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα το 2019 στη Θεσσαλονίκη έφτασαν 6 κρουαζιερόπλοια με 4.865 επιβάτες. Το 2023 έχουμε επιβεβαιωμένες 68 αφίξεις με 70.000 επιβάτες και έσοδα για την πόλη άνω των 10.000.000 ευρώ -μια τεράστια αύξηση με θετικά αποτελέσματα στην προβολή, την επισκεψιμότητα, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την αύξηση των εσόδων στην επιχειρηματικότητα και στο εισόδημα της μέσης οικογένειας. Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε με την απαρίθμηση ποσοστών που αποδεικνύουν την αύξηση στα ποιοτικά στοιχεία, όπως αύξηση της μέσης διαμονής και της μέσης δαπάνης ανά επισκέπτη, αλλά ο καθένας μπορεί να ανατρέξει στα επίσημα δημοσιευμένα στοιχεία και να ενημερωθεί.
Οι πολίτες ψηφίζουν κάθε τέσσερα χρόνια. Οι επισκέπτες ψηφίζουν κάθε μέρα και η αύξηση στην επισκεψιμότητα της πόλης δηλώνει ότι κάποιοι κάνουν τη δουλειά και την κάνουν με επιτυχία. Είναι αδιανόητο να γυρίζουμε την πλάτη στα στοιχεία και τους αριθμούς και να αποσιωπούμε την απραξία τόσων χρόνων. Χρειάζεται αλλαγή σκέψης και ενεργοποίηση της κοινής λογικής, γιατί στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης απλά όλα είναι πλέον ορατά και όλοι αυτοί που κατέχουν ένα αξίωμα οφείλουν να είναι χρήσιμοι για την πόλη και τους πολίτες, μακριά από μικροπολιτικά συμφέροντα. Έχουμε χρέος να προτάξουμε την πόλη και τους πολίτες και αυτό φαίνεται δυστυχώς να ξεχνιέται εν μέσω εκλογών.