H περίοδος του 2ου τριμήνου 2020 παρουσίασε δύο δεδομένα που επηρέασαν σημαντικά τον Όμιλο της Autohellas. Πρώτον περιλάμβανε 40 μέρες καθολικού κλεισίματος της αγοράς που περιόρισαν την δραστηριότητα εμπορίας καινούργιων και τον κλάδο μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Δεύτερον, κατά τους τρεις αυτούς μήνες οι αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό ήταν σχεδόν μηδενικές, γεγονός που περιόρισε δραστικά τον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Αντιθέτως, ο κλάδος μακροχρόνιων μισθώσεων έμεινε ανεπηρέαστος αφού οι συμβάσεις παρέμειναν ενεργές.
Με αυτά τα δεδομένα, το 2ο τρίμηνο στηρίχθηκε στη δραστηριότητα των μακροχρόνιων μισθώσεων αλλά και στη σταδιακή ανάκαμψη της εμπορίας καινούργιων αυτοκινήτων μετά την πάροδο του lockdown και τη σταδιακή άρση των περιορισμών στη μετακίνηση μετά τα μέσα Μαΐου. Ο Όμιλος παράλληλα κατά την περίοδο του 2ου τριμήνου προχώρησε σε περιορισμό των λειτουργικών δαπανών αξιοποιώντας τις δυνατότητες που έδωσε η Πολιτεία και λαμβάνοντας μέτρα προστασίας για τους εργαζομένους του.
Αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών ήταν το οριακό θετικό αποτέλεσμα του 1ου εξαμήνου και η βελτίωση των ταμειακών ροών παρά τις αντίξοες συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα ο Όμιλος Autohellas παρουσίασε κύκλο εργασιών ο οποίος ανήλθε σε €211,4 εκ. έναντι €258,8 εκ. το 2019 παρουσιάζοντας μείωση 18,3%.
Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) παρουσίασαν μείωση 15,8% φθάνοντας τα €57,7 εκ. από €68,5 εκ. το 2019, με τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) να ανέρχονται σε €10,5 εκ. Τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου για το εξάμηνο 2020 ανήλθαν σε ενοποιημένη βάση στα €1,1 εκ. από €18 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ταυτόχρονα, για τον Όμιλο θετικό στοιχείο του 1ου εξαμήνου 2020 ήταν οι θετικές ταμειακές ροές που ανήλθαν σε €51,8 εκ. και η μείωση του καθαρού Δανεισμού κατά €25,9 εκ.
Η ισχυρή κεφαλαιακή δομή του Ομίλου και τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα επιτρέπουν την απορρόφηση των κραδασμών και των επιπτώσεων από την κρίση, επιβεβαιώνοντας την σταθερή θέση του στην αγορά.
ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΑ AUTOHELLAS | |||||||||
|
Q1 2020 | Q1 2019 | % LY | Q2 2020 | Q2 2019 | % LY | H1 2020 | H1 2019 | % LY |
Μισθώσεις Βραχυχρόνιες & Μακροχρόνιες | 37,811 | 36,301 | 4.2% | 35,278 | 51,340 | -31.3% | 73,089 | 87,641 | -16.6% |
Πωλήσεις Μεταχειρισμένων | 10,174 | 12,412 | -18.0% | 9,810 | 12,194 | -19.6% | 19,984 | 24,606 | -18.8% |
Εμπορία Αυτοκινήτων & Υπηρεσιών | 66,293 | 63,370 | 4.6% | 52,065 | 83,211 | -37.4% | 118,358 | 146,581 | -19.3% |
Συνολικές Πωλήσεις | 114,278 | 112,083 | 2.0% | 97,152 | 146,745 | -33.8% | 211,430 | 258,828 | -18.3% |
EBITDA | 27,407 | 27,720 | -1.1% | 30,244 | 40,750 | -25.8% | 57,651 | 68,470 | -15.8% |
EBIT | 3,685 | 7,110 | -48.2% | 6,820 | 17,850 | -61.8% | 10,505 | 24,960 | -57.9% |
Κέρδη προ φόρων (EBT) | 715 | 2,572 | -127.8% | 2,415 | 18,543 | -87.0% | 1,700 | 21,115 | -91.9% |
Κέρδη μετά από φόρους (EAT) | -1,100 | 1,903 | -157.8% | 2,190 | 16,125 | -86.4% | 1,090 | 18,028 | -94.0% |
Να σημειωθεί ότι το 3ο τρίμηνο, που αποτελεί την κύρια περίοδο διαμόρφωσης των οικονομικών μεγεθών του Ομίλου, υπήρξε μερική αποκατάσταση των τουριστικών αφίξεων αλλά και κανονική λειτουργία της εμπορικής δραστηριότητας καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκίνητων.