- Η σημαντική μείωση της αεροπορικής κίνησης αναμένεται να κρατήσει και μετά την κρίση του κορονοϊού
- Η παύση λειτουργίας αεροσκαφών οδηγεί στην πρώτη μόνιμη μείωση δυναμικότητας
- Η αναπόφευκτη συρρίκνωση των πτήσεων θα γίνει με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο, μεταξύ άλλων, με την υιοθέτηση μοντέλων συλλογικής απασχόλησης
Το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Deutsche Lufthansa AG προβλέπει ότι η αεροπορική βιομηχανία δεν θα μπορέσει να επιστρέφει στα προ-κορονοϊού επίπεδα γρήγορα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Συμβουλίου θα χρειαστούν μήνες έως ότου να αρθούν εντελώς οι παγκόσμιοι περιορισμοί και χρόνια μέχρι η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια να επιστρέψει στα προ-κρίσης επίπεδα. Βάσει αυτής της εκτίμησης, σήμερα το Εκτελεστικό Συμβούλιο αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή εκτεταμένα μέτρα για να περιορίσει μακροπρόθεσμα τη δυναμικότητα πτήσεων και τις λειτουργίες διοίκησης.
Η απόφαση που πάρθηκε σήμερα πρόκειται να επηρεάσει σχεδόν όλες τις λειτουργίες πτήσεων του Ομίλου Lufthansa.
Στη Lufthansa, εκτός λειτουργίας θα βγουν έξι Airbus A380 και επτά A340-600, καθώς και πέντε Boeing 747-400. Επιπλέον, ένδεκα Airbus A320 θα αποσυρθούν από τις short-haul πτήσεις.
Για τα έξι A380 είχε ήδη δρομολογηθεί η πώλησή τους στην Airbus το 2022. Η απόφαση να αποσυρθούν επτά A340-600 και πέντε Boeing 747-400 πάρθηκε βάση στα περιβαλλοντικά, αλλά και οικονομικά μειονεκτήματα που παρουσιάζουν αυτοί οι τύπου αεροσκαφών. Με αυτή την απόφαση, η Lufthansa πρόκειται να μειώσει τη δυναμικότητα των κομβικών αεροδρομίων της σε Φρανκφούρτη και Μόναχο.
Επιπλέον, η Lufthansa Cityline θα αποσύρει ακόμη τρία Airbus A340-300. Από το 2015, ο περιφερειακός αερομεταφορέας πραγματοποιεί πτήσεις σε long-haul τουριστικούς προορισμούς για λογαριασμό της Lufthansa.
H Eurowings σχεδιάζει επίσης να μειώσει τον αριθμό των αεροσκαφών της κατά περίπου 10 αεροσκάφη Airbus A320 στο κομμάτι των short-haul πτήσεων, ενώ μείωση θα υπάρχει και στο κομμάτι των long-haul πτήσεων, το οποίο εκτελείται εμπορικά από τη Lufthansa.
Επιπλέον, θα επιταχυνθεί η απόφαση που είχε παρθεί πριν από την κρίση για ομαδοποίηση των λειτουργιών πτήσεων της Eurowings κάτω από μια μονάδα. Παράλληλα, η Germanwings θα προχωρήσει σε παύση λειτουργίας των πτήσεων της. Όλες οι επιλογές που εκρέουν από αυτή την απόφαση πρόκειται να συζητηθούν με τα αντίστοιχα σωματεία.
Τα προγράμματα αναδιάρθρωσης που είχαν ξεκινήσει με τις Austrian και Brussels Airlines θα εντατικοποιηθούν λόγω του κορονοϊού. Μεταξύ άλλων και οι δύο εταιρείες βρίσκονται σε διαδικασία μείωσης του στόλους τους. Η SWISS International Air Lines θα προσαρμόσει επίσης το μέγεθος του στόλου της με την καθυστέρηση της παράδοσης των νέων αεροσκαφών short-haul πτήσεων, αλλά και με την απόσυρση παλιότερων αεροσκαφών.
Επιπρόσθετα, οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου Lufthansa έχουν ήδη σταματήσει όλες τις μισθώσεις που είχαν με άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Ο στόχος παραμένει κοινός για όλο το προσωπικό που επηρεάζεται από τα μέτρα αναδιάρθρωσης και δεν είναι άλλος από το να διατηρηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις εργασίας στον Όμιλο Lufthansa. Συνεπώς, οι συζητήσεις με τις ενώσεις εργαζομένων θα διοργανωθούν γρήγορα, ώστε να συζητηθούν, μεταξύ άλλων, νέα μοντέλα απασχόλησης που θα επιτρέψουν σε όσο το δυνατόν περισσότερους υπαλλήλους να διατηρήσουν την εργασία τους.