Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες, 2 Ιουλίου 2019, με τον Υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Αναστάσιο Πετρόπουλο και τη Γεν. Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων κα Στ. Βρακά, η Ομοσπονδία FEDHATTA αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασφαλισμένοι του κλάδου στη διαδικασία υποβολής αίτησης για τη ρύθμιση παλαιών τους οφειλών προς το ασφαλιστικό τους ταμείο τ. ΤΑΝΤΠ ΟΑΕΕ.
Ο Υφυπουργός διαβεβαίωσε τον Πρόεδρο της FEDHATTA, πως οι ιδιοκτήτες τουριστικών γραφείων μπορούν και πρέπει να υποβάλλουν αίτηση – εντός του χρονικού διαστήματος ισχύος της ρύθμισης – στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΕΦΚΑ για τη ρύθμιση των οφειλών τους παρόλο που το ασφαλιστικό τους ιστορικό από το τ. ΤΑΝΤΠ ΟΑΕΕ δεν έχει ακόμη καταχωρηθεί ηλεκτρονικά ώστε να μπορούν να δουν αυτόματα (όπως συμβαίνει για τους λοιπούς ασφαλισμένους του πρ. ΟΑΕΕ) και αναλυτικά το ποσό της οφειλής όπως διαμορφώνεται μετά την περικοπή των προσαυξήσεων και τον επανυπολογισμό της, σύμφωνα με το ν. 4387/2016. Η δυσλειτουργία αυτή όπως μας εξηγήθηκε, είναι απότοκος του παλαιού τρόπου λειτουργίας του Ταμείου μας και της έλλειψης ολοκληρωμένου μηχανογραφικού συστήματος.
Σε κάθε περίπτωση, η αίτηση των ασφαλισμένων που θέλουν να μπουν στη ρύθμιση καταχωρείται κανονικά και παραμένει εν ισχύ έως ότου ολοκληρωθεί η καταχώρηση όλων των στοιχείων. Μετά την καταχώρηση αυτή οι αιτούντες θα ενημερωθούν τόσο για το συνολικό ποσό αρχικής οφειλής τους όσο και για το ποσό που διαμορφώνεται η οφειλή με και χωρίς επανυπολογισμό και με περικοπή προσαυξήσεων ώστε να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν την υπαγωγή σε ρύθμιση.
Με σχετική εγκύκλιο δε που αναμένεται εντός των ημερών, θα ανακοινωθεί ότι όσοι επιλέξουν τον επανυπολογισμό του ποσού οφειλών, για τα έτη 2002-2016 αυτός θα γίνει με βάση την καταβολή 12 μηνιαίων εισφορών και όχι 14 που ίσχυε για τους ασφαλισμένους του τ. ΤΑΝΤΠ, γεγονός που αποτελεί μεγάλη ελάφρυνση των βαρών των οφειλετών. Όσοι από τους ασφαλισμένους έχουν ήδη υποβάλλει αίτηση θα πρέπει να αναμένουν νέο μήνυμα από τον ΕΦΚΑ με το νέο ποσό που τους αναλογεί. Επιπλέον δε γίνονται ενέργειες από τη Διοίκηση του Φορέα ώστε το εν λόγω Τμήμα να επανδρωθεί με περισσότερους υπαλλήλους ώστε να επιταχυνθεί η καταχώρηση των δεδομένων και να διευκολυνθούν οι ασφαλισμένοι που θα υπαχθούν στη ρύθμιση».