Home Ειδήσεις στα Ελληνικά Meeting the Odyssey: Ένα ταξίδι με τελικό προορισμό την Ελλάδα

Meeting the Odyssey: Ένα ταξίδι με τελικό προορισμό την Ελλάδα

2016-06-03Meeting_the_Odyssey 13.10.37Meeting the Odyssey ένα ταξίδι, με τελικό προορισμό την Ελλάδα, ένας συνδυασμός στοιχείων από την Οδύσσεια, σύγχρονων θεμάτων της Ευρώπης και ιστοριών που αντλώνται μέσα από την επαφή με τις τοπκές κοινότητες διάφορων γλωσσικών και πολιτισμικών συστατικών.

Ένα ταξίδι, με το ιστιοφόρο Hoppet, που μπορεί, μετά από τέσσερα συνεχή χρόνια περιηγήσεων και παραστάσεων, να έχει τελικό του προορισμό την Ελλάδα, που όμως δεν τελειώνει, μιάς και η Ελευσίνα καλεί την ομάδα του Meeting the Odyssey σε νέες συνέργειες και projects.

Το τέλος του ταξιδιού είναι μια νέα αρχή, λένε οι καλλιτέχνες του team.

 Καθώς η Matilda von Weissenberg, project manager του “Meeting the Odyssey” παρουσιάζει το θρυλικό “Hoppet” στους δημοσιογράφους.

Η Ελευσίνα είναι μια πόλη παράδειγμα τονίζει ο κ. Θοδωρής Αγγελόπουλος, Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος σε θέματα Τουριστικής Ανάπτυξης, στη Περιφέρεια Αττικής.

Μας δείχνει, πως, με τον πολιτισμό και τις τέχνες μπορούμε να ανορθώσουμε τη χώρα μας.

Την Ελευσίνα θα είχε στο νού της η Μελίνα Μερκούρη όταν έφτιαχναν τις πολιστικές πρωτεύουσες, λέει στη “ΤΝ” ο κ. Αγγελόπουλος.

Η Ελευσίνα αντίθετα με την στερεοτυπική εικόνα του 60 έχει αλλάξει, λέει στη “ΤΝ” η κα Διαπούλη, κάτι που δεν είναι γνωστό στον πολύ κόσμο.

Με κύρια επιδίωξη την ανάπτυξη του διαπολιτισμικού διαλόγου και την καλύτερη κατανόηση της πολυμορφίας αλλά και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν σήμερα οι διαφορετικοί πληθυσμοί της Ευρώπης, η Ελευσίνα 2021 Υποψήφια Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης προσκάλεσε τη δράση “Meeting the Odyssey” στην Ελευσίνα, λέει στη “ΤΝ” η κα Κέλλυ Διαπούλη, θεατρολόγος και πολιτιστική διαχειρίστρια, υπεύθυνη του φορέα “Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Υποψήφια Πόλη”, κατά τη διάρκεια του μικρού ενημερωτικού ταξιδιού και της συνέντευξη τύπου για τη δράση, που πραγματοποίησε για τους δημοσιογράφους το ιστορικό «Hoppet» στις 3 Ιουνίου.

Έτσι στη συνέχεια, της δράσης “Meeting the Odyssey”, στις 29 Iουνίου θα παρουσιαστεί στην Ελευσίνα, η παράσταση “Memories for Life” και στις 30 Ιουνίου, 2 και 3 Ιουλίου η παράσταση “Sbarchi_un’odissea”.

Όμως το ταξίδι δεν τελειώνει εδώ, έτσι το διάστημα 14-30 Ιουλίου, οι καλλιτέχνες του «Meeting the Odyssey», σε συνεργασία με τον Έλληνα σκηνοθέτη Ευριπίδη Λασκαρίδη και το Σύλλογο Μικρασιατών Ελευσίνας, επανέρχονται στην Ελευσίνα, για να πραγματοποιήσουν ένα εργαστήριο με τους κατοίκους του Συνοικισμούτης γειτονιάς των προσφύγων από τη Μικρά Ασία. Το εργαστήριο θα καταλήξει σε μία ιδιάζουσα περφόρμανς – περίπατο μέσα στη γειτονιά και τα σπίτια του Συνοικισμού, με τη συμμετοχή των κατοίκων, που θα μοιραστούν με το κοινό τις προσωπικές τους ιστορίες.

Ας μη ξεχνάμε πως αμέσως μετά την επτάχρονη δικτατορία, η Ελευσίνα δημιουργεί τον πρώτο της θεσμό, τονίζει η υπεύθυνη του φορέα “Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Υποψήφια Πόλη”, ένα φεστιβάλ αφιερωμένο στον Αισχύλο, οι διάφορες κοινωνικές ομάδες οργανώνονται, αναζητώντας διέξοδο στα σοβαρά οικονομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα της περιοχής. Οι κάτοικοι βρίσκουν έναν κοινό τόπο συνύπαρξης, και αυτός είναι η ίδια η ιστορία της πόλης, ο πολιτισμός της. Δημιουργούνται σταδιακά οι συνθήκες μετάβασης σε ένα διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης.

Το όραμα του φορέα “Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Υποψήφια Πόλη” αναδύεται στο «ευ», συνεχίζει, η κα Διαπούλη, στο σημείο συνάντησης της Ελευσίνας και της Ευρώπης. «Ευ» σημαίνει «καλό», με τη βαθύτερη έννοια του όρου. Είναι η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στην «καλή τύχη» και στην «ευτυχία». Ανάμεσα στο «καλώς φέρω» και στην «ευ-φορία». Θεματικά, το πρόγραμμα εστιάζει στις τρεις μεγάλες προκλήσεις με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη σήμερα η έννοια της βιωσιμότητας, και οι οποίες αντιστοιχούν στις τρεις μεγάλες κατηγορίες σχέσεων που χρειάζεται να επαναπροσδιορίσουμε.

Tην πρόκληση της σχέσης μας με το περιβάλλον και τη φύση (EUnvironment). Την πρόκληση της σχέσης μας με τον Άλλο στο πλαίσιο της κοινωνίας (κοινωνική βιωσιμότητα), την οποία προσεγγίζουμε μέσα από το μόρφωμα της σύγχρονης πόλης (EUrbanization). Τέλος, την πρόκληση της σχέσης του ατόμου με τον Εαυτό του (προσωπική βιωσιμότητα), που αποκρυσταλλώνεται στη σχέση του με την εργασία, στην ανάγκη του δηλαδή για επιβίωση, δημιουργικότητα και αναγνώριση (The EU working class).