Το στρατηγικό σχέδιο του δήμου Αθηναίων για την ολική επαναφορά της Αθήνας στη διεθνή τουριστική αγορά, μέσω της αναβάθμισης του τουριστικού προϊόντος της και της στοχευμένης προβολής των τουριστικών υπηρεσιών της, παρουσίασε σήμερα ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε από κοινού με τους προέδρους του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ.κ. Γιώργο Τσακίρη και Ανδρέα Ανδρεάδη.
Το σχέδιο για τον τουρισμό έχει ενταχθεί στους άξονες του αναπτυξιακού προγράμματος “Έργο Αθήνα”, προβλέπει δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 7 εκατ. Ευρώ, μέχρι το τέλος του 2015 και σημαντικό μέρος του θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τους δύο κύριους τουριστικούς φορείς της χώρας, οι οποίοι έχουν σχεδιάσει και θα εντάξουν δράσεις συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Καμίνης, επισήμανε μεταξύ άλλων ότι το 2014, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία αλλά και όλα τα μηνύματα που υπάρχουν, εξελίσσεται πολύ θετικά και τόνισε ότι στο πρώτο τρίμηνο του έτους, καταγράφεται μία αύξηση αφίξεων της τάξης του 32%.
Υπογράμμισε ότι ο τουρισμός έχει ειδική βαρύτητα και σημασία για την πόλη, για την οικονομία της, για την ανάπτυξη, για την απασχόληση και πρόσθεσε ότι “κάθε επισκέπτης που επιλέγει την Αθήνα για προορισμό, είτε για λόγους αναψυχής είτε για επαγγελματικό ταξίδι, είναι ένα κεφάλαιο που οφείλουμε να σεβαστούμε και να προστατέψουμε”.
Ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε ότι η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) έχει ωριμάσει και εξειδικεύσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη συνολική αναβάθμιση του Τουριστικού Προϊόντος της Αθήνας, κατά τα πρότυπα άλλων επιτυχημένων ευρωπαϊκών πόλεων που είναι φορείς διαχείρισης προορισμού, η οποία βασίζεται σε τέσσερις Άξονες:
Αναβάθμιση και εμπλουτισμός τουριστικού προϊόντος Αθηνών
Οργάνωση και διαχείριση τουριστικής δραστηριότητας
Προώθηση και προβολή τουριστικού προϊόντος
Περαιτέρω ενίσχυση και η αναδιοργάνωση του επίσημου φορέα τουρισμού της πόλης, που είναι το Γραφείο Συνεδρίων & Επισκεπτών της Αθήνας.
Αναφέρονται ενδεικτικά οι εξής δράσεις:
Δημιουργία Τράπεζας Τουριστικών Δεδομένων Προορισμού Αθηνών
Πρόγραμμα Ανάπτυξης Θεματικών Προϊόντων & Υπηρεσιών Τουριστικού Χαρακτήρα
Πρόγραμμα Ολοκληρωμένης Προώθησης Τουριστικού Προϊόντος Δήμου Αθηναίων μέσω Διεπιχειρησιακών και Διαδικτυακών Καναλιών
Σύστημα στοχευμένης πληροφόρησης για διαπίστευση εξειδικευμένων τουριστικών πρακτόρων “Athens Destination Specialist Program
Πρόγραμμα Συνολικής Αναβάθμισης Διαδικτυακών Καναλιών Τουριστικής Προβολής Δήμου Αθηναίων
Πρόγραμμα Συνολικής Αναβάθμισης Περιοχών Τουριστικού Ενδιαφέροντος Ιστορικού Κέντρου (υπο-ωρίμανση)
Ο κ. Καμίνης επιπρόσθετα τόνισε ότι η συνεργασία με τους φορείς της αγοράς γίνεται σε στέρεες βάσεις, με μεγάλο χρονικό ορίζοντα και σχολίασε πως “είναι καταλυτική για τους κοινούς μας στόχους και το κοινό μας όραμα, για μία Αθήνα που θα βρεθεί ξανά στην κορυφή των δημοφιλέστερων προορισμών του κόσμου”.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης, χαρακτήρισε επιτακτική την ανάγκη υλοποίησης δράσεων για την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας και συγκεκριμένα, τη δημιουργία συνθηκών για τη βελτίωση του παρεχόμενου τουριστικού προϊόντος της πόλης, την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών με στόχο την ανάδειξη του τουριστικού προορισμού της Αθήνας και την αύξηση του ρεύματος των επισκεπτών.
Όπως ανέφερε, το ΞΕΕ, ως τελικός δικαιούχος, αναλαμβάνει την εκτέλεση της πράξης “Δράσεις για την Τουριστική Ανάπτυξης της Αθήνας”, συνολικού προϋπολογισμού 1.000.000 €.
Το Έργο αφορά στην δημιουργία ενός προηγμένου, «έξυπνου» συστήματος κρατήσεων για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα για οργάνωση και διαχείριση ολοκληρωμένων υπηρεσιών και προσφορών από τα ξενοδοχεία της Αθήνας προς τους δυνητικούς ταξιδιώτες/τουρίστες.
Επιπρόσθετα, στο εν λόγω έργο, εντάσσεται η ανάπτυξη μίας διαδικτυακής πλατφόρμας ολοκλήρωσης, ενοποιημένης ανάλυσης δεδομένων και σχεδιασμού υπηρεσιών για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Αθήνας, αλλά και γενικότερα για τις επιχειρήσεις της περιοχής που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Τουρισμού, με στόχο την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών στους πελάτες ή την συνδυασμένη προώθηση προϊόντων.
Τέλος, εντάσσεται και η εκπόνηση μελέτης με αντικείμενο την Ανάπτυξη του Νεανικού Τουρισμού στην Αθήνα.
Αναφερόμενος στη συνεργασία με τον δήμο Αθηναίων και τις δράσεις που δρομολογεί ο ΣΕΤΕ στο πλαίσιο του “Έργο Αθήνα”, ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Ανδρέας Ανδρεάδης δήλωσε:
«Με τη συμμετοχή μας στο Έργο Αθήνα του δήμου Αθηναίων, ευελπιστούμε ότι θα ενισχύσουμε στο απόλυτο την εικόνα και τη φήμη της πόλης μας ενισχύοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό του δήμου. Η προτεινόμενη πράξη θα αναδείξει τις ευκαιρίες εναλλακτικής προβολής της Αθήνας μέσα από πιλοτικές δράσεις, ανάπτυξη on-line εργαλείων και χρησιμοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως «φορέων» μιας «αληθινής» και συνεχώς εξελισσόμενης προβολής της Αθήνας. Άλλωστε μελέτες αποδεικνύουν παγκοσμίως ότι το διαδίκτυο είναι πλέον ο βασικός τόπος άντλησης πληροφοριών των επισκεπτών πριν το ταξίδι, αλλά και για την οργάνωσή του.
Ο ΣΕΤΕ, μέσω της Marketing Greece, θα δώσει λύσεις στο ανταγωνιστικό πλαίσιο που διαμορφώνει η συσχέτιση της Αθήνας με πολυάριθμους προορισμούς στο παγκόσμιο δίκτυο «αστικού τουρισμού» και την διαρκώς μεταβαλλόμενη και ολοένα απαιτητικότερη τουριστική αγορά».
Ο δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων και πρόεδρος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών – ΕΑΤΑ κ. Γιώργος Μπρούλιας τόνισε ότι είναι η πρώτη φορά που Δημοτική Αρχή προσεγγίζει με ολοκληρωμένη στρατηγική, σχέδιο, εξασφαλισμένους πόρους και εξειδικευμένες δράσεις το κεφάλαιο “τουριστική ανάπτυξη” της Αθήνας. Υπογράμμισε δε ότι η στενή και ουσιαστική συνεργασία με τους μεγάλους τουριστικούς φορείς, είναι μία μοναδική ευκαιρία να μεγιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητά των δράσεων και να .να προχωρήσουμε, από κοινού, σε δράσεις και ενέργειες που θα κτίσουν σε νέα, γερά θεμέλια την τουριστική πολιτική για την πόλη μας και θα θωρακίσουν τον τουρισμό της.