Αρχική Οικονομία Με το ενιαίο & δυνατό όνομα «ΚΡΗΤΗ» τα Κρητικά πιστοποιημένα προϊόντα

Με το ενιαίο & δυνατό όνομα «ΚΡΗΤΗ» τα Κρητικά πιστοποιημένα προϊόντα

DSC01953Με το ενιαίο & δυνατό όνομα «ΚΡΗΤΗ» τα Κρητικά πιστοποιημένα προϊόντα θα μπορούν να κατακτήσουν την Ελληνική και διεθνή αγορά

Μόνο τα πιστοποιημένα Κρητικά προϊόντα που θα τηρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας, και ενιαία ονομασία προέλευσης, δηλ., το brand name «ΚΡΗΤΗ», θα μπορούν να έχουν αναγνωρισιμότητα, καθιέρωση και καταξίωση στη διεθνή και εγχώρια αγορά. Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα στην σημερινή σημαντική ημερίδα που διοργάνωσε η Περιφέρεια Κρήτης και η Αγροδιατροφική Σύμπραξη, στο Επιμελητήριο Ηρακλείου, όπου είχαν προσκληθεί φορείς του πρωτογενή τομέα, του εμπορίου-μάρκετιγκ, αλλά και εκπρόσωποι μεγάλων εταιρειών που παράγουν επώνυμα προϊόντα ελαιολάδου και κρασιού σε Ιταλία, Γαλλία, και μετέφεραν τις καλές πρακτικές που ακολουθούν για την προώθηση των προϊόντων τους στο εξωτερικό.
Στον χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης
τόνισε ότι «μέσα από τον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Κρήτης για τον πρωτογενή τομέα, επιχειρούμε την πιστοποίηση των ποιοτικών μας προϊόντων που παράγονται στο νησί, που με την ενιαία ονομασία «ΚΡΗΤΗ» θα γίνουν ακόμα πιο ανταγωνιστικά αλλά και αναγνωρίσιμα στο εξωτερικό».
Ο Περιφερειάρχης περιέγραψε την πολιτική διασύνδεσης του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό που ακολουθεί η Περιφέρεια, γιατί, όπως είπε, μόνο έτσι μπορούμε να «χτίσουμε» ότι έχει ανάγκη η Κρήτη ώστε να μπει σε μια νέα τροχιά, να ξεπεράσει τις αδυναμίες της και να επενδύσει στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.
«Με μεθοδικότητα, με σωστό σχεδιασμό, μέσα από ανοικτές συλλογικές – συμμετοχικές διαδικασίες, με τον απαιτούμενο προγραμματισμό, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα χρηματοδότησης, επενδύοντας στις ισχυρές δυνάμεις που ο τόπος αυτός διαθέτει, μπορούμε να αισιοδοξούμε» είπε ο Περιφερειάρχης και πρόσθεσε: «Σημαντική επιδίωξη μας είναι τα προϊόντα και ο τουρισμός της Κρήτης να αποκτήσουν τη δική τους ονομασία, τα δικά τους διακριτικά. Για την υλοποίηση αυτού του στόχου, η Περιφέρεια Κρήτης προχωρά στην καθιέρωση της εμπορικής ονομασίας «ΚΡΗΤΗ» για την αναγνώριση και πιστοποίηση των εξαιρετικά ποιοτικών αγροτικών προϊόντων και τουριστικών υπηρεσιών του νησιού μας στο εξωτερικό».
Στην ημερίδα η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου παρουσίασε αναλυτικά τις προδιαγραφές ποιότητας που θα πρέπει να τηρεί ένα προϊόν για να αποκτήσει το brand name «ΚΡΗΤΗ» ώστε να έχει ενισχυμένη παρουσία στην εγχώρια και διεθνή αγορά.
«Η Περιφέρεια Κρήτης έχει έτοιμο τον μηχανισμό πιστοποίησης που θα πρέπει να διαθέτει ο κάθε παραγωγός στο νησί, προκειμένου να αποκτήσει το σήμα ποιότητας «ΚΡΗΤΗ». Ο στρατηγικός σχεδιασμός της Περιφέρειας Κρήτης για τον αγροτοδιατροφικό τομέα, στοχεύει στην προώθηση και προβολή του Κρητικού «καλαθιού», στην σύνδεση των προϊόντων με τις διεθνείς αγορές, την διασύνδεση της αγροτικής παραγωγής με τον τουρισμό, την πιστοποίηση προϊόντων και υπηρεσιών, κάτω από την ομπρέλα του κοινού brand name «ΚΡΗΤΗ» ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης.
Η κ. Βρέντζου συμπλήρωσε ακόμα ότι στόχος του τοπικού σήματος ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών «ΚΡΗΤΗ» είναι η σήμανση των Κρητικών προϊόντων, μέσα από τον σχολαστικό έλεγχο της ιχνηλασιμότητας τους έχοντας καθορισμένες προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας.
Στις προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας συμπεριλαμβάνονται όλες οι φάσεις παραγωγής, από το χωράφι στο ράφι, μέχρι και τον τελικό καταναλωτή και αφορούν τα πεδία λειτουργίας της επιχείρησης, την προέλευση των προϊόντων, την παραγωγική διαδικασία, την μεταποίηση, την τυποποίηση και τη τελική διάθεση στον καταναλωτή.
«Πιστεύουμε ότι με την καθιέρωση του brand name «ΚΡΗΤΗ», το νησί μας χαρακτηρίζεται ως προορισμός που προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες, με σεβασμό, στην παράδοση, στον πολιτισμό του ντόπιου και του ποιοτικού» κατέληξε η κ. Βρέντζου.
Στην ημερίδα ήταν προσκεκλημένος ο Ιταλός D’ Errico Nazzario, ειδικός γεωπόνος σε θέματα ποιότητας και εμπορίας ελαιολάδου, κρασιού, και επαγγελματίας γευσιγνώστης ελαιολάδου. Αναφέρθηκε στις προϋποθέσεις διασφάλισης της ποιότητας, στις πρακτικές αποτελεσματικού μάρκετινγκ των τοπικών προϊόντων, και τόνισε ότι «θα πρέπει να γίνει απολύτως κατανοητό σε όλους τους παραγωγούς, ότι αν δεν παράγουν πιστοποιημένα ποιοτικά προϊόντα δεν μπορούν να έχουν τύχη στο εξωτερικό. Με την ενιαία ταυτότητα-ονομασία στα προϊόντα δίνεται υπεραξία, και γίνονται πολύ πιο εύκολα αναγνωρίσιμα τόσο στην Ελληνική όσο και την διεθνή αγορά».
Στην ημερίδα της Περιφέρειας Κρήτης και της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, κατέθεσαν επίσης τις καλές πρακτικές που ακολουθούν για την προώθηση των προϊόντων τους, η Marina Colona επιχειρηματίας ελαιολάδου που μίλησε για τη σημασία της ποιότητας και του μάρκετινγκ στο προϊόν, ο Bertrand de Sercey διευθυντής μάρκετινγκ σε εταιρεία οίνου, που αναφέρθηκε στην προώθηση του κρασιού στις διεθνείς αγορές, ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ παράρτημα Κρήτης Αλέξανδρος Στεφανάκης που μίλησε για τα πρότυπα και τις προδιαγραφές των πιστοποιημένων Κρητικών προϊόντων, και ο Μανόλης Δεληγιαννάκης Πρόεδρος της «Hellas Cert» για το ρόλο της πιστοποίησης στην προώθηση των αγροτικών προϊόντων.

Εν τω μεταξύ

Εμπορική συμφωνία με την πρώτη γνωριμία ‘κλείστηκε’ στην Περιφέρεια Κρήτης για την εξαγωγή σε πρώτη φάση 20 τόνων κηπευτικών προϊόντων στην Λευκορωσία ύστερα από συνάντηση που έγινε ανάμεσα σε ομάδες παραγωγών του νησιού, και τον αντιπρόσωπο μεγάλου ομίλου εταιρειών που δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων και στο κλάδο των τροφίμων.
Πρόκειται για τον όμιλο εταιρειών ” Tabak Invest ” που έχει έδρα το Μίνσκ της Λευκορωσίας ο εκπρόσωπος της οποίας Διονύσης Λαυρεντιάδης –Ελληνικής καταγωγής- βρέθηκε στην Περιφέρεια Κρήτης και πραγματοποίησε τις επαφές με τις ομάδες παραγωγών κηπευτικών προϊόντων του νησιού.
Στην συνάντηση αυτή, που οργάνωσε η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου, είχαν προσκληθεί όλες οι ομάδες παραγωγών κηπευτικών προϊόντων του νησιού, και οι συμμετέχοντες έφεραν μαζί τους φρέσκα κηπευτικά προϊόντα ως δείγματα. Ο κ. Λαυρεντιάδης ενθουσιάστηκε όπως είπε από την καλή ποιότητα, την άριστη γεύση και την κατάλληλη συσκευασία-εμφάνιση, των Κρητικών προϊόντων και για αυτό έκλεισε συμφωνία επί τόπου ως πρώτη δόση 20 τόνους προς εξαγωγή και έπεται η συνέχεια.
Ο ίδιος ανέφερε, ότι, η εταιρεία που εκπροσωπεί στην Λευκορωσία κάνει ήδη εισαγωγές προϊόντων από την Κρήτη, και συγκεκριμένα λάδι κρασί ξύδι κ.α., ενώ παράλληλα η ίδια εταιρεία «Tabak Invest» μεταξύ άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, λειτουργεί 6 υπέρ-μάρκετ με την επωνυμία «KORONA», με προοπτική να διπλασιαστούν το 2014.
«Ξεκινάμε τώρα και τις εισαγωγές Κρητικών κηπευτικών προϊόντων, ενώ ενδιαφερόμαστε και για βιολογικά προϊόντα. Η πρώτη συνάντηση με τους παραγωγούς της Κρήτης, πήγε πάρα πολύ καλά, και συμφωνήσαμε να γίνει καταρχήν στην Λευκορωσία, η εξαγωγή ενός πρώτου φορτίου με 20 τόνους κηπευτικών. Είμαι απόλυτα ευχαριστημένος από την ποιότητα των κηπευτικών του νησιού, και είμαστε πρόθυμοι η συνεργασία αυτή να έχει συνέχεια» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λαυρεντιάδης.
Την ικανοποίηση τους για την πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των παραγωγών που συμμετείχαν στην συνάντηση.
«Είναι πάρα πολύ σημαντική για εμάς αυτή η πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης, και στηρίζεται ουσιαστικά το εισόδημα μας. Ευχαριστούμε τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη, την αντιπεριφερειάρχη Θεανώ Βρέντζου, γιατί η Λευκορωσία είναι μια νέα αγορά και στέλνουμε εκεί για πρώτη φορά τα κηπευτικά μας. Εκτιμούμε ότι η συνεργασία αυτή που ξεκινά, θα πάει καλά, και θα έχει συνέχεια» ανέφερε ο Γιώργος Μαλαθράκης ,εκπρόσωπος της ομάδας παραγωγών «Νότος» από την Ιεράπετρα.
Επίσης την ικανοποίηση του για την πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κρήτης εκδήλωσε και ο Τρύφωνας Διαμαντάκης, εκπρόσωπος της ομάδας παραγωγών «Ανατολή» από το Λασίθι.
«Πρόκειται για μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία, που ανοίγει νέους εμπορικούς δρόμους για εμάς, σε μια χώρα, την Λευκορωσία, που μέχρι σήμερα δεν είχαμε εξαγωγική δραστηριότητα. Ειλικρινά ευχαριστούμε την Περιφέρεια Κρήτης που μας έφερε σε επαφή με την συγκεκριμένη εταιρεία που θα αγοράσει το πρώτο φορτίο με 20 τόνους κηπευτικών, και ευχόμαστε να υπάρξει συνέχεια» δήλωσε ο Τρύφωνας Διαμαντάκης.
Επίσης για το καλό κλίμα της συνάντησης και τις εμπορικές προοπτικές που ανοίγονται μίλησαν οι εκπρόσωποι των ομάδων παραγωγών «Κρητικό Περιβόλι» Κώστας Αστροπεκάκης, Αγροτικός Συνεταιρισμός Τυμπακίου Μανόλης Μπερκάκης, «ΒΙΑΝΑΜΕ» Φίλιππος Κυδωνάκης και Κώστας Ντίπ,
«Η ηγεσία της Περιφέρειας Κρήτης, συνεχίζει να ανοίγει νέους ‘εμπορικούς δρόμους’ στις διεθνείς αγορές, και στην Ανατολική Ευρώπη. Μετά την Ρωσία, την Ουκρανία, οι πρώτες εξαγωγές Κρητικών κηπευτικών προϊόντων θα γίνουν στην Λευκορωσία. Οι προσπάθειες μας για την στήριξη των αγροτών δεν σταματούν εδώ, αλλά καθημερινά προσπαθούμε για την ενίσχυση των εξαγωγών των ποιοτικών μας πιστοποιημένων προϊόντων στις διεθνείς αγορές» ανέφερε χαρακτηριστικά από την πλευρά της η αντιπεριφερειάρχης Θεανώ Βρέντζου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.