Αρχική Απεργιακές κινητοποιήσεις 48ωρες κυλιόμενες απεργίες, άρχισαν οι ναυτεργάτες

48ωρες κυλιόμενες απεργίες, άρχισαν οι ναυτεργάτες

Στην απεργία που άρχισε στις 6 το πρωί της Δευτέρας 19, Μαρτίου, και θα λήξει στις 6 το πρωί της Τετάρτης, προβλέπεται να συμμετάσχουν τα πληρώματα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, θα συνεδριάζει κάθε φορά μία μέρα πριν εκπνεύσει η απεργία, προκειμένου να αποφασίζει και νέα 48ωρη.

Η συνάντηση της ΠΝΟ με Άννα Διαμαντοπούλου και Γιώργο Κουτρουμάνη, έγινε σε πολύ τεταμένο κλίμα, ενώ κάποια στιγμή αποχώρησαν από το διάλογο, οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού αλλά και ο εκπρόσωπος των συνταξιούχων ναυτικών.

Η κ. Διαμαντοπούλου εξέφρασε την ελπίδα να επικρατήσει αίσθημα εθνικής ευθύνης και ότι δεν θα υπάρξουν ζητήματα που θα θίξουν τους πολίτες της χώρας, τα νησιά και την οικονομία.

“Οι ναυτικοί δεν απεργούν αλλά συνήθως γίνεται κατάληψη πλοίων”, υποστήριξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης, κληθείς να σχολιάσει τις κινητοποιήσεις.

Το πρωί της Δευτέρας αναμένεται να συνεδριάσουν τα σωματεία των πλοηγών, προκειμένου να αποφασίσουν αν τελικά θα συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις με τη μορφή στάσεων εργασίας ή 48ωρων επαναλαμβανόμενων. Σημειώνεται ότι η είσοδος και έξοδος στο λιμάνι των κρουαζιερόπλοιων αλλά και των ποντοπόρων φορτηγών πλοίων που μεταφέρουν κοντέινερ η καύσιμα γίνεται μόνο με πλοηγικά σκάφη.

Τι ζητούν και γιατί αντιδρούν οι ναυτεργάτες

Η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2012 και η διατήρηση του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα περιλαμβάνονται στα αιτήματα των ναυτεργατικών σωματείων, ωστόσο αυτά που προκαλούν την έντονη “δυσφορία” και ενόχλησή τους είναι η απόφαση για μείωση των συντάξεων των ναυτικών κατά 7% αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου, η ένταξη του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ (Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας) από 1ης Απριλίου, αλλά και η επιχειρούμενη, όπως υποστηρίζουν, κατάργηση του γραφείου ευρέσεως ναυτικής εργασίας και η ένταξή του στον ΟΑΕΔ, καθώς, όπως είναι γνωστό, η εποπτεία πλέον του ΝΑΤ, που, ωστόσο, παραμένει αυτοτελές, ανήκει στο υπουργείο Εργασίας.

Μάλιστα όσον αφορά το ΝΑΤ και το επιχείρημα που ακούστηκε ότι κάθε χρόνο επιδοτείται με περίπου 1 δισ., ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς, απευθυνόμενος προς τους δύο υπουργούς Α. Διαμαντόπουλου και Γ. Κουτρουμάνη, υποστήριξε ότι το κράτος τρείς φορές που χρειάστηκε χρήματα για να μην πτωχεύσει έβαλε χέρι στο ταμείο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου που ήταν υγιές, καθώς οι ναυτικοί πλήρωναν τις εισφορές τους σε συνάλλαγμα και μάλιστα σε δολάριο.

Οι ναυτεργάτες ζητούν επίσης τη διατήρηση της αυτοτέλειας του ΕΛΟΕΝ (Ειδικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών) που στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο από πόρους των ναυτικών και όχι από το κράτος, ενώ κατηγορούν την κυβέρνηση, ότι “έβαλε χέρι” στα αποθεματικά του λογαριασμού αυτού. Σύμφωνα με την ΠΝΟ, ο λογαριασμός του ΕΛΟΕΝ από το 1950 θα έπρεπε υποχρεωτικά να είναι στην Τράπεζα της Ελλάδος. Ωστόσο, με ένα νόμο το 1997, δόθηκε η δυνατότητα στην Τράπεζα της Ελλάδος να διαχειριστεί ένα μέρος των χρημάτων και να τα μετατρέψει σε ομόλογα. Έτσι, μετά το “κούρεμα” των ομολόγων για την αναδιάρθρωση του δημοσίου χρέους, από τα 51,5 εκατομμύρια ευρώ στο λογαριασμό, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 32 εκατ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.