Αρχική Εκδηλώσεις Ομιλία του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας –...

Ομιλία του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας – Αντιλογίας

Celestyal Cruises

Πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε με συνθήματα και να αρχίσουμε να μιλάμε με επιχειρήματα έτσι ώστε να μπορέσουμε μέσα από αυτό το διάλογο να δημιουργήσουμε πραγματικά κοινούς εθνικούς στόχους, τόνισε στην ομιλία του ο κ. Γερουλάνος, κατά τη διάρκεια των Πανελλήνιων Μαθητικών Αγώνων Επιχειρηματολογίας – Αντιλογίας.

Η ομιλία είχε ως εξής

Είναι μεγάλη χαρά και τιμή που είμαι εδώ και συγχαρητήρια σε όλους. Είναι επίσης μεγάλη τιμή να βρίσκομαι μαζι με έναν πολυ σημαντικο συμπολίτη μας, τον οποίο όλοι γνωρίζετε και είναι η κ. Αρβελέρ. Ίσως περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο μέσα στην αίθουσα κατανοεί πως κατάφερε να μπορούμε να τη θεωρούμε σημαντική. Και αυτο γιατί προσπάθησε να δώσει περιεχόμενο σε μία φράση που εμείς πολύ συχνά τη λέμε και την έχουμε καναντήσει κλισέ και αυτό είναι ότι είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων.

Οι περισσότεροι μέσα σε αυτη την αίθουσα θεωρούν ότι ο πολιτικός λόγος είναι ξύλινος. Ξύλινος είναι ο λόγος ο οποίος έχει δύο χαρακτηριστικά: ο πρώτος είναι όταν δεν συνδέεται με πράξεις και ο δεύτερος όταν είναι κενός περιεχομένου. Συνθηματολογούμαι αντί να επιχειρηματολογούμε. Και αυτό έχει μία ιδιαίτερη σημασία. Χρησιμοποιούμε συνθήματα τα οποία παλιά ενδεχομένως να είχαν περιεχόμενο το οποίο μέσα στην πορεία του χρόνου έχουν χάσει. Και υπάρχει λόγος που χρησιμοποιούμε πολύ συχνά ξύλινο λόγο.

Επαναλαμβάνουμε τα συνθήματα γιατί ξέρουμε ότι όσο τα επαναλαμβάνουμε είμαστε μέσα σε ένα χώρο που κανείς δεν μπορεί να μας πειράξει. Αυτός που είναι πραγματικά πολιτικός λόγος είναι να καταφέρεις να βγεις από αυτό, δηλαδή το σύνθημα και να δώσεις περιεχόμενο σε αυτό το οποίο μπορείς να πεις. Νομίζω ότι όλοι μας σε αυτή την αίθουσα έχουμε ακούσει τη φράση που λέει ότι αυτή δεν είναι οικονομική κρίση, είναι μία κρίση αξιών και θεσμών. Αυτό είναι ένα σύνθημα το οποίο το λέμε και το ξαναλέμε. Και αυτό που βλέπουμε ξανά και ξανά είναι ότι δεν το εννοούμε. Και δεν το εννοούμε διότι το να θεωρούμε ότι η κρίση είναι οικονομική είναι βολικό. Όσο το πρόβλημα είναι τεχνικό, οικονομικό τότε θεωρούμε ότι θα κάνουμε δέκα συγκεκριμένες κινήσεις και αυτό το τεχνικό πρόβλημα θα λυθεί. Αν όμως το πρόβλημα δεν είναι τεχνικό και είναι θεσμικό και αξιακό τότε η δουλειά γίνεται πολύ δύσκολη και καμία από τις ευθύνες αυτής της δουλειάς δεν μπορούμε να τη ρίξουμε στους άλλους. Γιατί αυτή η δουλειά είναι δική μας. Η πρόκληση που περνάμε αυτή τη στιγμή είναι να μετατρέψουμε την κοινωνία μας απο μία καταναλωτική κοινωνία, η οποία είναι βασισμένη σε κρατικές επιχορηγήσεις, σε μία κοινωνία που δημιουργεί, καινοτομεί και παράγει. Σε μία κοινωνία, ουσιαστικά, που έρχεται να παραδεχτεί ποιά είναι τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα και να επενδύσει πάνω σε αυτά. Και συγκριτικά πλεονεκτήματα είναι ο πολιτισμός μας, η φύση μας, είναι οι άνθρωποι. Η μεγαλύτερη αδικία αυτής της κρίσης είναι ότι βλέπουμε το Διεθνή Τύπο να μιλάει για το ποιόν του Έλληνα με τρόπους απαράδεκτους, με τρόπους οι οποίοι δεν είναι αληθείς. Ο Έλληνας πολίτης παραμένει εργατικός παραμένει παραγωγικός και σε οποιαδήποτε κοινωνία υπάρχουν σοβαρές δομές κάνει θαύματα όπως κάνουν οι Έλληνες του εξωτερικού. Αν αυτή είναι η δουλειά που πρέπει να κάνουμε, η μετατροπή της κοινωνίας με τον τρόπο που περιέγραψα, απαιτεί πολύ χρόνο, πάρα πολλή δουλειά και κυρίως απαιτεί μία αλλαγή νοοτροπίας.

Απαιτεί να σταματήσουμε να περιμένουμε από άλλους και να αρχίσουμε να βασιζόμαστε στις δικές μας δυνάμεις. Για να γίνει αυτό πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε με συνθήματα και να αρχίσουμε να μιλάμε με επιχειρήματα έτσι ώστε να μπορέσουμε μέσα από αυτό το διάλογο να δημιουργήσουμε πραγματικά κοινούς εθνικούς στόχους. Στόχους που να μπορούν να εμπνεύσουν κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα.

Σημαίνει λοιπόν να ξαναδώσουμε περιεχόμενο στο λόγο, έτσι ώστε ο λόγος μας να μπορεί να γίνει πράξη. Και αυτό γίνεται εδώ σήμερα. Από κάθε σχολείο, από κάθε μαθητή, από κάθε δάσκαλο, και από κάθε γονέα, ο οποίος είναι έτοιμος να κοιτάξει έξω από τις παραδοσιακές δομές του σχολείου, έξω από τα εκπαιδευτικά ωράρια και την καθημερινότητα και να ξαναδώσει περιεχόμενο στη λέξη που λέμε με τόση ευκολία, την παιδεία. Για αυτό θεωρώ πολυ σημαντικό αυτό που κάνετε εδώ σήμερα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.