ΑρχικήΕκδηλώσειςΕκδήλωση-Ημερίδα στη Φωκίδα με θέμα τον Τουρισμό – Δείτε την ομιλία του...
Εκδήλωση-Ημερίδα στη Φωκίδα με θέμα τον Τουρισμό – Δείτε την ομιλία του κ. Ευθύμιου Στοφόρου
Τη περασμένη Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011 πραγματοποιήθηκε στην Ιτέα εκδήλωση με θέμα «Πυλώνες Ανάπτυξης Χειμερινού Ορεινού Τουρισμού στην Ελλάδα».
Βασικοί ομιλητές ήταν οι κ.κ.:
• Μάρω Τάσιου-Γουργουρή, Πρόεδρος Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου Δελφών • Ευθύμιος Στοφόρος, Ξενοδόχος • Πέπη Σκαρλή, Δημοσιογράφος • Μπάμπης Τσιανάκας, Υπεύθυνος Τομέα Τουριστικής Πολιτικής ΟΝΝΕΔ
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι προτάσεις και οι δράσεις της ΟΝΝΕΔ για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος ενώ οι ομιλητές αναφέρθηκαν στις δυνατότητες ανάπτυξης,στις προοπτικές αλλά και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις και οι επισκέπτες ορεινών προορισμών στην Ελλάδα.
Η κ. Τασιού-Γουργουρή ανέπτυξε τα χαρακτηριστικά του βιώσιμου τουρισμού και παρουσίασε προτάσεις για την τουριστική αξιοποίηση του νομού Φωκίδας.
Ο κ. Στοφόρος μίλησε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι άνθρωποι του χώρου και εισηγήθηκε τη λήψη μέτρων για τη φοροελάφρυνση των τουριστικών επιχειρήσεων, ενώ η κ. Σκαρλή υπογράμμισε το ρόλο των ΜΜΕ και της διαφήμισης στην προβολή των τουριστικών προορισμών. Ο υπεύθυνος του Τομέα Τουριστικής Πολιτικής, Μπάμπης Τσιανάκας, παρουσίασε τις ακόλουθες προτάσεις για την αναβάθμιση του τουρισμού:
Εκσυγχρονισμός χιονοδρομικών κέντρων μέσω ΣΔΙΤ Προβολή και διαφήμιση των ορεινών περιοχών της Ελλάδας στο εξωτερικό και άνοιγμα σε νέες αγορές Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού Δημιουργία χειμερινών αθλητικών εγκαταστάσεων και βελτίωση των μεταφορικών υποδομών Συντονισμένη συνεργασία τοπικών επιχειρηματίων με ΕΟΤ και tour operators Κίνητρα για ανάπτυξη νέων καταλυμάτων με φιλικά προς το περιβάλλον κριτήρια Επιδότηση προγράμματος “Ευρωπαϊκός Τουρισμός για Ηλικιωμένους” Δημιουργία τοπικής τουριστικής ατζέντας Προώθηση ορεινών προορισμών από κοινού για τη διάχυση του τουρισμού και τη δημιουργία σύνθετων τουριστικών προϊόντων
Ως Οργάνωση Νέων της Νέας Δημοκρατίας αναδεικνύοντας τα χρόνια και συσσωρευμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, όσον αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη του χειμερινού-ορεινού τουρισμού, προβάλλουμε τη δυναμική μιας μορφής τουρισμού που δεν έχει εξελιχθεί στο βαθμό που θα έπρεπε, ωστόσο όμως συμβάλλει στην περιφερειακή ανάπτυξη και ενισχύει την εξωστρέφεια της τοπικής οικονομίας σε σημαντικό βαθμό. Οι αναξιοποίητες δυνατότητες σε συνδυασμό με τη φυσική ομορφιά που παρουσιάζει ο τόπος μας από άκρη σε άκρη, μπορούν να αποτελέσουν το εφαλτήριο για τη δημιουργία ενός ρεύματος συνεχής ροής επισκεπτών στη χώρα μας καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Τα αποτελέσματα θα φέρουν πρακτικές λύσεις σε μια σειρά από διαχρονικές στρεβλώσεις, όπως η εποχικότητα, η έλλειψη καινοτομίας στο τουριστικό προϊόν κ.α., και θα δημιουργήσουν άξονες ανάπτυξης και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για την αυριανή Ελλάδα.
Αξίζει πραγματικά να διαβάσουμε την ομιλία του κ. Ευθύμιου Στοφόρου, στην ημερίδα
Βρισκόμαστε μπροστά στην χειρότερη οικονομική κατάσταση από το 2οπαγκόσμιο πόλεμο και μετά!
Η Ελλάδα βρίσκεται για 5ο χρόνο σε ύφεση και τα επίσημα στοιχεία δίνουν ανεργία στο ύψος του 20% για το 2012.
Οι επιχειρήσεις κλείνουν η μια μετά την άλλη λόγω έλλειψης ρευστότητας και αβάσταχτης φορολογίας, σ’ ένα ντόμινο καταστροφής και εξευτελισμού της χώρας στη παγκόσμια σκηνή.
Η Ευρώπη έρχεται δήθεν σαν από μηχανής θεός να μας δώσει μια ανάσα κάθε φορά που πεθαίνουμε και μας τη χρεώνει με επιτόκιο δυσβάσταχτο, όταν οι χώρες που μας δανείζουν, δανείζονται με 0,29%-0,30% !
Πως να θέλουν λοιπόν το ευρωομόλογο…
Μέσα σ΄αυτό το πολύ δύσκολο περιβάλλον, καλούμαστε σήμερα εδώ να αναλύσουμε τις προοπτικές του τουρισμού μας , όπως κι αν λέγεται, θεματικός, εναλλακτικός, θρησκευτικός κλπ.
Όσον αφορά το σκέλος του χειμερινού τουρισμού, σε όποια μορφή κι αν τον προσεγγίσει κανείς θα δει ότι η Ελλάδα δεν είναι ανταγωνιστική . Δεν είναι ανταγωνιστική ούτε για τον εισερχόμενο αλλά ούτε για τον εσωτερικό τουρισμό.
Κι αυτό γιατί οι γείτονες παρουσιάζονται συνεχώς φθηνότεροι και με καλή υπηρεσία.
Είμαστε μια χώρα που ανήκει στην Ευρώπη αλλά συνορεύει με Βαλκάνια. Και δυστυχώς ,δεν κάναμε το παραμικρό για να δικαιολογήσουμε παραγωγικά τον ευδαιμονισμό τον οποίο προσπαθήσαμε να ζήσουμε.
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό για τον τουρισμό ? Ότι η σχέση απόδοσης της υπηρεσίας σε συνάρτηση με το προϊόν είναι αρνητική και οι γείτονες παρουσιάζουν συγκριτικό πλεονέκτημα.
Άμεσο παράδειγμα το Bansko, πόσοι φεύγουν κάθε χρόνο εκεί για να πληρώσουν λιγότερα απ΄ότι στην ίδια μας την πατρίδα.
Πληρώνουμε το τίμημα της αδιαφορίας μας, δεν φτιάξαμε ποτέ ένα πρόγραμμα πάνω στο οποίο θα μπορούσε να βασιστεί μια μακρόπνοη τουριστική πολιτική η οποία θα δημιουργούσε κοστολογικά έστω και τις βάσεις για μια ολοένα αυξανόμενη ροή τουριστών.
Αφήσαμε το προϊόν στην τύχη του και μαζί και τις επενδύσεις όσων πίστεψαν σ ‘ αυτό. Εκμηδενίστηκαν οι δημόσιες επενδύσεις των υποδομών.
Ακούμε για αύξηση των τουριστών και δεν βλέπουμε ότι τα έσοδα βαίνουν συνεχώς μειούμενα ,για να σωθούμε ανακαλύπτουμε τους συμπαθείς κατά τ άλλα Πολωνούς και Βούλγαρους που δεν ξεπερνάνε τα 22ευρώ την ημέρα με ημιδιατροφή!
Αυτό για τη χώρα μας δεν λέγεται πρόοδος ,λέγεται πισωγύρισμα. Ο τουρισμός είναι ένα αγαθό πολυτελείας . Έτσι αντιμετωπίζεται πάντα, κόβεται πρώτο και πληρώνεται τελευταίο. Χρειάζονται υποδομές γιατί αυτές προσελκύουν. Η άνεση, η καλή υπηρεσία, η προσβασιμότητα, το φιλικό περιβάλλον η ασφάλεια είναι παράγοντες που συνθέτουν το μίγμα.
Δεν χρειάζονται μαγικά, ορθολογική σκέψη και συνέπεια στο στόχο είναι η αρχή και μια ομάδα εργασίας από ανθρώπους του χώρου που ζουν και εργάζονται μέσα στον κλάδο , η οποία θα μπορούσε να ασχοληθεί με τα θέματα του τόπου, έτσι ώστε να προωθηθούν και να μην μένουν πάντα στάσιμες οι ιδέες.
Πόσες φορές έχουμε πει ότι η περιοχή μας είναι αποκομμένη από το χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού λόγω του ότι μια διαδρομή 30 λεπτών την κάνουμε σε 60.
Τι να πούμε για την μαρίνα της Ιτέας ,ούτε το γεφύρι της Άρτας τόσο πολύ!
Τι να πούμε για τις παραλίες ,τους δρόμους που θα μας ένωναν με τα μεγάλα οδικά δίκτυα, για το βιολογικό…
Τι έχει γίνει ή τι πρόκειται να γίνει για όλα αυτά?
Τι θα γίνει με τα αρχαία και την αναστήλωση, με την περιποίηση του χώρου , με την αναβάθμιση της ποιότητας της επίσκεψης.
Έχετε δοκιμάσει ξενάγηση καλοκαίρι με τον ήλιο ή χειμώνα με τη βροχή?
Τι θα τους πούμε ελάτε πάλι όταν θα είναι ο καιρός καλός? ή κάντε 200 μέτρα κατηφόρα να πάτε στην καντίνα να πάρετε νεράκι γατί στην Ελλάδα δεν έχουμε ανακαλύψει ακόμα τους αυτόματους πωλητές…
Ο τουρισμός χρειάζεται συνείδηση, δεν λειτουργεί ευκαιριακά ,δεν έχει εκπτώσεις στην υπηρεσία, καταφέραμε σ έναν από τους 3 πιο ονομαστούς αρχαιολογικούς χώρους παγκοσμίως να ψάχνουμε πως θα επιβιώσουμε…
Αυτό κι αν καταδεικνύει το που πάμε.
Καλώ όλους όσοι είναι απόψε εδώ κι απ’ οπoια θέση κι αν βρίσκεται ο καθένας να σκεφθούν σοβαρά ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για χάσιμο χρόνου, τα εναλλακτικά σενάρια είναι καταδικασμένα να αποτύχουν αν δεν στηριχθεί οικονομικά η περιοχή με την βελτίωση των υποδομών, πρωτίστως στα ήδη αναπτυγμένα τουριστικά κέντρα. Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού μπορούν να λειτουργήσουν μόνο συνδυαστικά.
Απαραίτητο στοιχείο είναι ο σεβασμός στο περιβάλλον και ο διαχωρισμός μεταξύ της τουριστικής από την βιομηχανική εικόνα.
Πρέπει να αναστραφεί το κλίμα, γι αυτό, ειδικά στην παρούσα φάση χρειάζεται στόχευση στις δημόσιες επενδύσεις με έργα αναβάθμισης , ισόρροπη προβολή και ανάπτυξη, όραμα και όχι μικροκομματικό συμφέρον να γίνει επιτέλους ότι πρέπει κι όχι ότι θα μας ψηφίσει γι αυτό..
Χρειάζεται φιλικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον, λιγότερη γραφειοκρατία , τουριστική παιδεία, πίστη στο προϊόν και συντονισμένη προσπάθεια.
Χρειάζεται τέλος, ιεράρχηση των αναγκών και ξεκάθαρη επιλογή του που θέλουμε να πάμε κάθε φορά. Το λίγο απ’ όλα δεν οδηγεί πουθενά.
Πρέπει να κάνουμε την αρχή με ορθολογική πια σκέψη απαλλαγμένη από βαρίδια του παρελθόντος τα οποία μας έφεραν ως εδώ.
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.AcceptRejectRead More
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.