Σε 3,3% αντί της αρχικής του 5,1% ανάπτυξης της Παγκόσμιας Τουριστικής κίνησης προχώρησε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού.
Κατά τη διάρκεια της πέμπτης συνόδου κορυφής των Υπουργών του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού που πραγματοποιήθηκε τη δεύτερη μέρα της World Travel Market 2011, στο Λονδίνο, ο Γενικός Γραμματέας του UNWTO Taleb Rifai αναφερόμενος στις διεθνείς αφίξεις στους πρώτους οκτώ μήνες του έτους τόνισε ότι οι ευρωπαϊκές αφίξεις είναι αυξημένες κατά 6%, ενώ για το 2012 αναμένεται να είναι το έτος με τη μεγαλύτερη τουριστική κίνηση, υπερβαίνοντας το ένα δισ. ευρώ.
Φέτος πρωταγωνιστούν στις διεθνείς αφίξεις χώρες με έντονα οικονομικά προβλήματα, όπως η Ελλάδα με 12-14% αύξηση των διεθνών αφίξεων, δεύτερη τη Πορτογαλία και τρίτη την Ιρλανδία.
Παρ όλα τα προηγούμενα νούμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού αναθεώρησε την πρόβλεψή του για 5,1% ανάπτυξη της παγκόσμιας ταξιδιωτικής και τουριστικής κίνησης για το 2012, προς τα κάτω, δηλαδή σε 3,3% ανάπτυξη.
Επίσης για το τρέχον έτος αντί της προβλεπόμενης κατά 4,5% ανάπτυξης, μείωσε το ποσοστό σε 3,2%.
Παρά την υποβάθμιση ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του WTTC κ. David Scowsill θεώρησε θετικό το γεγονός ότι η Παγκόσμια Τουριστική Βιομηχανία θα αυξάνεται κατά 4% μέσο όρο κάθε χρόνο για τα επόμενα 10 χρόνια, δημιουργώντας 70 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας.
Εν τω μεταξύ, έρευνα του Travel Weekly των ΗΠΑ έδειξε ότι τα social media είναι σήμερα η τρίτη πιο δημοφιλής τακτική μάρκετινγκ για να πλησιάσουν νέους πελάτες στις ΗΠΑ μέσω αποστολής ενημερωτικού e mail καθώς και των ιστοσελίδων των γραφείων ταξιδίων.
Περίπου το 39% των αμερικανών πρακτόρων χρησιμοποιούν πλέον τα social media πιέζοντας προς τα κάτω τη χρήση των e-mails από 85% έως 73%.
Παρά την αύξηση της χρήσης των social media στις ΗΠΑ, ο Διευθυντής Ερευνών Clement του ιδρύματος PhoCusWright , κ. Wong προέβλεψε ότι η ευρωπαϊκή online αγορά ταξιδιού θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ το 2013, διότι αναμένεται η απευθείας σύνδεση καταναλωτή-προμηθευτή να φθάσει στο 41% του πληθυσμού της Ευρώπης σε σύγκριση με το 34% στις ΗΠΑ.
Ο κ. Wong προσέθεσε ότι η περαιτέρω ανάπτυξη της διαδικτυακής ταξιδιωτικής αγοράς στην Ευρώπη οδηγείται από την χρήση των έξυπνων τηλεφώνων. Έρευνα σε 5.000 βρετανούς καταναλωτές δείχνει πως το 16% των χρηστών πλέον χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την ημέρα και 19% περισσότερες από μια φορά ημέρα.