Αρχική Κρουαζιέρες Το ΔΣ της ΕΛΙΜΕ αποφάσισε την άμεση σύσταση «Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας»

Το ΔΣ της ΕΛΙΜΕ αποφάσισε την άμεση σύσταση «Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας»

Αποφασίστηκε η σύσταση «Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας» από την Ένωση Λιμένων ΕλλάδοςΤη Πέμπτη 15, Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), στην αίθουσα συσκέψεων του Ο.Λ.Π. Α.Ε., με τη συμμετοχή όλων των εθνικής σημασίας λιμένων της χώρας, τα οποία ως γνωστόν έχουν την μορφή της Ανώνυμης μονομετοχικής Εταιρίας του Δημοσίου, στην οποία παρέστη και μίλησε ο νέος Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, καθηγητής  ΑΕΙ, κ. Θάνος Πάλλης.
Ο Πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, αφού ανέλυσε τις θέσεις του για την δημιουργία ενός δομημένου λιμενικού Συστήματος, με πλήρεις συνέργειες και διακριτούς ρόλους μεταξύ του ρυθμιστικού και επιχειρηματικού τους χαρακτήρα, πρότεινε και έγιναν δεκτά ομόφωνα τα ακόλουθα:
1. Νέα δομή οργάνωσης της ΕΛΙΜΕ κατά τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων (ESPO) με τη δημιουργία:
(α) Τεχνικής Επιτροπής Λιμενικής Οργάνωσης και Διοίκησης
(β) Τεχνικής Επιτροπής Διαχείρισης και Ανάπτυξης και
(γ) Τεχνικής Επιτροπής Ανάπτυξης Κρουαζιέρας
Οι τεχνικές επιτροπές θα συνδέονται άμεσα με τις αντίστοιχες Επιτροπές της ESPO, έτσι ώστε οι Ευρωπαϊκές Αποφάσεις να γίνονται ταχύτατα αποδεκτές και εφαρμοστέες από το Εθνικό Λιμενικό Σύστημα.
2.  Άμεση σύσταση υπό την ΕΛΙΜΕ «Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας», η οποία θα αποτελείται από 8 λιμάνια της ΕΛΙΜΕ (Πειραιάς, Θεσ/νίκη, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Κέρκυρα, Βόλος, Ηράκλειο, Καβάλα) και 6 αρχικά Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία (Μύκονος, Σαντορίνη, Ρόδος, Κατάκολο, Κως, Χανιά), σχήμα το οποίο θα διευρυνθεί αναλόγως των κριτηρίων και αιτήσεων προς την ΕΛΙΜΕ.
Στόχος της Ένωσης είναι η ανάπτυξη και o ενιαίος συντονισμός στην ποιοτική   αναβάθμιση των υπηρεσιών κρουαζιέρας. Η πρώτη συνεδρίαση της Ένωσης θα γίνει την πρώτη εβδομάδα του Οκτώβρη.
3. Ενεργοποίηση των μηχανισμών ένταξης στα Ecoports της Ευρώπης (Περιβαλλοντικά Λιμάνια) όλων των μεγάλων λιμανιών της χώρας, με έμφαση στα λιμάνια κρουαζιέρας.
4. Έγκριση του Επιχειρησιακού Σχεδίου Δράσης του Ινστιτούτου Λιμενικής Κατάρτισης (Εξάντας), το οποίο γίνεται πλέον εξαιρετικά επίκαιρο μετά και από την απελευθέρωση του επαγγέλματος του λιμενεργάτη.
5. Άμεση ενεργοποίηση του fast track στα λιμάνια και ένταξη στο ΕΣΠΑ μέσω ΕΣΑΛ όλων των λιμενικών έργων τα οποία είναι ώριμα.
6. Δυνατότητα εγγραφής ως μελών στην ΕΛΙΜΕ όλων των Περιφερειακών και Δημοτικών Νομικών Προσώπων Λιμένων της χώρας, τα οποία εκπληρώνουν συγκεκριμένα κριτήρια κύκλου εργασιών και συνεχούς λειτουργίας από την ίδρυσή τους.
Όπως τόνισε, τέλος, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης: «Στα πλαίσια των αποφάσεων για τη μεταρρύθμιση των λιμενικών δομών και υποδομών της χώρας, σε συνάρτηση με τις ευρωπαϊκές πολιτικές για τις Μεταφορές και τις λιμενικές υπηρεσίες, λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις μιας πρωτοφανούς κρίσης στα δημόσια οικονομικά της χώρας, οφείλουμε να επιταχύνουμε τους ρυθμούς εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης των λιμένων της χώρας ενιαία, σε συνεργασία με το δημόσιο, την τοπική αυτοδιοίκηση και ιδιώτες επενδυτές».