Αρχική Σταθερές Συγκοινωνίες Κερδοφορία από τον Σεπτέμβριο του 2011 στον ΟΣΕ

Κερδοφορία από τον Σεπτέμβριο του 2011 στον ΟΣΕ

Κερδοφορία από τον Σεπτέμβριο του 2011 στον ΟΣΕΜετά την επίσκεψη του Γενικού Γραμματέα ΥΠΥΜΕΔΙ κ. Χ. Τσιόκα και κλιμακίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με επικεφαλής τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Α. Ζηλιασκόπουλο, σε σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις  της Βόρειας Ελλάδας, στη συνέντευξη τύπου, που παραχωρήθηκε, στη Θεσσαλονίκη, σχετικά με την πορεία της εξυγίανσης και την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μεταξύ άλλων, τονίστηκαν τα ακόλουθα:
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτονομήθηκε από τον όμιλο ΟΣΕ το 2007 με στόχο να αναλάβει τους τομείς εκμετάλλευσης των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών. 
Από ιδρύσεως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβάρυνε τον Έλληνα φορολογούμενο με 20 εκατ. ευρώ κάθε μήνα έχοντας καταγράψει χρέος 700 εκατ. ευρώ, όταν την παραλάβαμε το 2009.
Παραλήφθηκε μία ζημιογόνος εταιρία 
- Κάθε δραστηριότητα της εταιρείας ήταν ζημιογόνα: Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι για να μεταφέρει έναν επιβάτη από την Αθήνα στην Καλαμάτα της κόστιζε πάνω από 250 ευρώ! Ενώ για να εισπράξει 25 εκατομμύρια ευρώ από την μεταφορά εμπορευμάτων ξόδευε 90 εκατ. ευρώ!  Βρήκαμε σύμβαση 1,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την παροχή τηλεφωνικής ενημέρωσης μέσω του 1110. 
- Παρόλα αυτά για να ταξιδέψεις με το τρένο έπρεπε να πας στον σταθμό, να περιμένεις στην ουρά στο εκδοτήριο για πολύ ώρα και αν ήσουν τυχερός θα ταξίδευες. Διαδικτυακός τρόπος αγοράς εισιτηρίου δεν υπήρχε.  
– Προφανώς η απαξίωση αυτή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο και δεν μπορούσε να συνεχιστεί.  Αντί να την αφήσουμε να καταρρεύσει, με όποιες συνέπειες θα είχε αυτό για τους εργαζόμενους, το επιβατικό κοινό και την οικονομία, επιλέξαμε το δύσκολο δρόμο της εξυγίανσης της Εταιρίας.
Θετική πορεία της Εξυγίανσης: 

Εντοπίσαμε όλες τις διαστάσεις των ζημιογόνων δραστηριοτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ξεκινώντας από την εμπορευματική τιμολογιακή πολιτική, καθιερώσαμε ένα διαφανές τιμολόγιο, το ίδιο για όλους τους πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και ενθαρρύναμε μέσα από την τιμολογιακή πολιτική την καλύτερη αξιοποίηση του τροχαίου υλικού προωθώντας την δρομολόγηση πλήρων αμαξοστοιχιών αντί μεμονωμένων βαγονιών που διακινούνταν στο παρελθόν κοστίζοντας εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό δημόσιο.
Νέο θεσμικό περιβάλλον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
- Φέραμε προς ψήφιση το Νόμο 3891 /2010 που απελευθερώνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από αγκυλώσεις του παρελθόντος επιτρέποντας να ρυθμίζει μόνη της την τιμολογιακή και εμπορική της πολιτική, της επιτρέπει να δραστηριοποιηθεί όχι μόνο σε σιδηροδρομικές αλλά και συνδυασμένες μεταφορές
Ταυτόχρονα ξεκινήσαμε την δύσκολη πορεία της μείωσης του λειτουργικού κόστους, καταργώντας δευτερεύουσες απολαβές σε κάποιες κατηγορίες εργαζομένων, μετατάσσοντας  το πλεονάζον προσωπικό σε άλλες υπηρεσίες, όπου υπήρχαν ανάγκες.
Αναστολή ζημιογόνων δρομολογίων
Αναστείλαμε ζημιογόνα δρομολόγια και αναπροσαρμόσαμε την τιμολογιακή πολιτική. Οι επιλογές αυτές ήταν δύσκολες και όχι χωρίς αντιδράσεις. Αλλά έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με βάση τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα έχει περιορίσει το έλλειμμα της από 20 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο του 2010 σε 1,7 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2011, εξοικονομώντας για τον Έλληνα φορολογούμενο σχεδόν 200 εκατ. ευρώ τον χρόνο!
Η αναπτυξιακή πορεία και το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Νέες πολιτικές για το τρένο.
Μετά τα θετικά αποτελέσματα της εξυγίανσης και την ολοκλήρωση των διαρθρωτικών αλλαγών, ήρθε η ώρα να ανακοινώσουμε νέες πολιτικές και υπηρεσίες για τον επιβάτη, για τις εμπορευματικές μεταφορές και την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου.
Νέο πλέγμα δρομολογίων για τον επιβάτη, με βάση τις ανάγκες του –  νέο ωράριο και νέα σύγχρονη τιμολογιακή πολιτική με εισιτήρια από 9 €
-  Το νέο πλέγμα δρομολογίων που ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου πάει πολύ καλά. Έχουμε 14 δρομολόγια Αθήνα- Θεσσαλονίκη, τα οποία είναι ανά δύο ώρες, με οικονομικό εισιτήριο που ξεκινάει από 9 € (πολιτική ανταμοιβής έγκαιρων κρατήσεων) και κλιμακώνεται μέχρι τα 36 ευρώ. 
Συγκεκριμένα, για περαιτέρω ενίσχυση της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη ξεκίνησε και το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων μέσω διαδικτύου για έγκαιρες κρατήσεις. Κάθε μήνα 10.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες έναντι αντιτίμου 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και αντίστοιχος αριθμός έναντι 29 ευρώ. Η λογική είναι ότι όσο πιο νωρίς αγοράσεις το εισιτήριο, τόσο πιο φθηνό θα είναι. Ωστόσο οι επιβάτες της τελευταίας στιγμής θα πληρώνουν ακριβότερο το εισιτήριο, όπως συμβαίνει και σε άλλες σιδηροδρομικές εταιρίες του εξωτερικού ή και στις αεροπορικές εταιρείες. 
Θα ενισχύσουμε την προπώληση εισιτηρίων μέχρι και τρεις μέρες νωρίτερα, παρέχοντας έκπτωση 15%.
Πολιτική σεβασμού προς τον επιβάτη και αποζημίωσης σε περιπτώσεις καθυστερήσεων
Εφαρμόζουμε για πρώτη φορά στα σιδηροδρομικά χρονικά μια νέα πολιτική αποζημίωσης επιβατών λόγω καθυστερήσεων που ενδεχομένως θα υπάρξουν στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής υποδομής. 
- Ο ΟΣΕ με την ιδιότητα του διαχειριστή της υποδομής, έχει επιβάλλει βραδυπορίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο προκειμένου να εκτελέσει τις απαραίτητες αναβαθμίσεις . Ως εκ τούτου σε ορισμένα δρομολόγια είναι πιθανόν να υπάρξουν καθυστερήσεις που δεν είμαστε σε θέση να αποφύγουμε. 
- Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σεβόμενη το επιβατικό κοινό και εκτιμώντας την επιλογή του τρένου ως μέσου για την μετακίνηση του  σε περίπτωση καθυστέρησης αποζημιώνει παρέχοντας  έκπτωση στην τιμή του επόμενου εισιτηρίου για όλους τους προορισμούς ως εξής :
-Καθυστέρηση πάνω από 30 λεπτά   : 25%   έκπτωση 
-Καθυστέρηση πάνω από 60 λεπτά   : 50%   έκπτωση 
-Καθυστέρηση πάνω από 90 λεπτά   : 75%  έκπτωση
-Καθυστέρηση πάνω από 120 λεπτά: χορήγηση ενός δωρεάν εισιτηρίου
Σημειώνεται πως οι παραπάνω αποζημιώσεις δεν θα δίδονται για τις προσφορές εισιτηρίων 9, 19. 29 & 39 ευρώ.
Προαστιακός Θεσσαλονίκης
Αναπτύσσεται με επιτυχία ένα ηλεκτροκίνητο και σύγχρονο δίκτυο προαστιακού στην ευρύτερη περιφέρεια της Μακεδονίας, με κέντρο τη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα εκτείνεται στους εξής άξονες:
α. Θεσσαλονίκη – Κατερίνη – Λάρισα
β. Θεσσαλονίκη – Βέροια – Σκύδρα – Έδεσσα
γ. Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Ροδόπολη – Προμαχώνας (σύνορα)
Νέα υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟ-ΤΑΞΙ μεταφοράς επιβατών πόρτα – πόρτα 
Στα πλαίσια της παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών στο επιβατικό κοινό, ανακοινώνουμε σήμερα ότι σχεδιάστηκε πιλοτική εφαρμογή της υπηρεσίας ΤΡΕΝΟ-ΤΑΞΙ. Για παράδειγμα, ένας επιβάτης ξεκινώντας το ταξίδι του από την Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, την Κατερίνη και το Βόλο θα έχει την δυνατότητα με ένα ενιαίο μειωμένο εισιτήριο να ζητήσει να τον περιμένει ταξί και να τον μεταφέρει στον τελικό του προορισμό. 
-Δηλαδή, θα δίνεται δυνατότητα, για όσους το επιθυμούν, να ζητούν ταξί να τους παραλάβει από το σπίτι τους το πρωί, όπως και κατά την επιστροφή τους από τον σταθμό των τρένων να τον μεταφέρουν στο σπίτι τους. Το συνολικό κόστος τρένου και ταξί θα είναι ιδιαίτερα ελκυστικό ξεκινώντας από 69 ευρώ μετ’ επιστροφής για όσους διαμένουν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.
Νέα υπηρεσία: Δρομολόγιο business Θεσσαλονίκης – Αθήνας
Δίνουμε μεγάλη έμφαση στο πρωινό δρομολόγιο Θεσσαλονίκης – Αθήνας, με στόχο να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά business υπηρεσίας, δηλαδή με αναχώρηση από το Σ. Σ. Θεσσαλονίκης στις 05.11 πμ. και άφιξη στην Αθήνα στις 10:26 πμ., να δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες να πραγματοποιήσουν τις δουλειές τους στην πρωτεύουσα και να επιστρέψουν στην έδρα τους, την ίδια μέρα με απογευματινό τρένο.
Δυνατότητα κινητής τηλεφωνίας και ίντερνετ στο τρένο, καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναβαθμίζοντας τις προσφερόμενες υπηρεσίες της και έχοντας έρθει σε συμφωνία με εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, από πρώτη Σεπτεμβρίου 2011 θα παρέχει στους επιβάτες τη δυνατότητα χρήσης Ίντερνετ ταξιδεύοντας με το τρένο, όσο και συνεχές σήμα στα κινητά τηλέφωνα.
Ανάπτυξη εμπορευματικών μεταφορών με συνδυασμό φορτηγού – τρένου.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πλαίσιο της προσπάθειας να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στις εμπορευματικές μεταφορές θα προωθήσει ένα πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού- τρένου για τη μεταφορά φορτίων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα 
Βάση θα αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, στο οποίο ήδη λειτουργεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα τέλη Ιουλίου 2011, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον παλιό σταθμό εμπορευμάτων. 
Κερδοφορία από τον Σεπτέμβριο του 2011
Χαρακτηριστικά ο ΓΓ κ. Χ. Τσιόκας δήλωσε: 
«Με την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου και έχοντας υπόψη και τα θετικά αποτελέσματα του Ιουλίου μπορούμε με ασφάλεια να ανακοινώσουμε ότι ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα εξυγίανσης ζημιογόνων εταιριών της χώρας που αφορά τον όμιλο ΟΣΕ καταγράφει ήδη θετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα μηδενίζεται το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και καταγράφεται για πρώτη φορά στον ΟΣΕ πρωτογενές πλεόνασμα. 
Θέλω να υπογραμμίσω ότι τα αποτελέσματα αυτά επιτυγχάνονται πολύ νωρίτερα τόσο από τις υποχρεώσεις του μνημονίου όσο και του επιχειρησιακού προγράμματος. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι οι διαθρωτικές αυτές αλλαγές και οι δημοσιονομικές εξυγιάνσεις στον ΟΣΕ απαλλάσσουν τον Έλληνα φορολογούμενο και την οικονομία από ένα ετήσιο έλλειμμα που στο τέλος του 2009 ξεπερνούσε το 1.200.000.000€. Στηριζόμαστε σε ένα φιλόδοξο, αλλά ρεαλιστικό επιχειρησιακό σχέδιο, που  θα κάνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όχι μόνο βιώσιμη αλλά και υγιή οικονομική δύναμη της αγοράς..
Εργαζόμαστε με συνέπεια για την επιτυχία αυτού του στόχου και είμαστε σε θέση παράλληλα με την οικονομική εξυγίανση να εξελίξουμε ένα σύνολο σύγχρονων υπηρεσιών και πολιτικών για το τρένο.
 Τα θετικά αποτελέσματα στον όμιλο ΟΣΕ είναι προάγγελος της θετικής εξέλιξης που αναμένουμε εντός των επόμενων ημερών που θα αναφέρεται και στο δεύτερο μεγάλο πρόγραμμα εξυγίανσης που αφορά τον όμιλο ΟΑΣΑ.»
Εξάλλου ο κ. Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δήλωσε σχετικά με τις νέες δράσεις για το τρένο.:
«Μετά από μία δύσκολη περίοδο αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχουμε πλέον μπει σε αναπτυξιακή τροχιά, τόσο στις επιβατικές όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές. Εκτός από τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που ανακοινώσαμε, από το φθινόπωρο θα παρουσιασθούν νέες πρωτοβουλίες, που βρίσκονται στη φάση του σχεδιασμού, όπως θεματικά τουριστικά τρένα, μεταφορά  μικροδεμάτων  σε συνεργασία με τις εταιρίες ταχυμεταφορών και περαιτέρω ανάπτυξη πολυτροπικών μεταφορών, συμπληρωματικών του υφιστάμενου σιδηροδρομικού έργου. Βλέπουμε πλέον με αισιοδοξία το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.»