Αρχική Φορείς Ο σιδηροδρομικός άξονας 22 «Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Προμαχώνας-Βουλγαρία-Ρουμανία-Ουγγαρία-Κεντρική Ευρώπη», είναι στις απόλυτες προτεραιότητες της πολιτικής...

Ο σιδηροδρομικός άξονας 22 «Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Προμαχώνας-Βουλγαρία-Ρουμανία-Ουγγαρία-Κεντρική Ευρώπη», είναι στις απόλυτες προτεραιότητες της πολιτικής μας” τόνισε ο κ. Γιάννης Μαγκριώτης σε Συνέδριο στο Κιλκίς

Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης ΜαγκριώτηςΟ Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, μίλησε για θέματα αναπτυξιακών υποδομών στο Αναπτυξιακό Συνέδριο Κιλκίς: «Πορεία στο μέλλον με νέες συντεταγμένες ανάπτυξης».
Το συνέδριο διοργανώθηκε από την «Πρωτοβουλία Κιλκίς 2020», υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του υπουργείου Παιδείας, Δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων, στις 25 και 26 Φεβρουαρίου στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κιλκίς.
Ο Υφυπουργός στην ομιλία του μεταξύ άλλων, τόνισε:
«Πρωτοβουλίες σαν και την σημερινή είναι πολύ σημαντικές, ειδικά στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε, γιατί με την ανταλλαγή εμπειριών και την κατάθεση προτάσεων, διαμορφώνεται η αναπτυξιακή στρατηγική, που τόση μεγάλη ανάγκη έχει η περιφέρεια.
Η διαμόρφωση ενός σύγχρονου και βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης, είναι βασικός μοχλός για την οικονομική ανάκαμψη τόσο των τοπικών κοινωνιών όσο και ολόκληρης της χώρας.
Μόνο με την συνεργασία των τοπικών-περιφερειακών παραγόντων, των πρωτοβουλιών πολιτών και των υπηρεσιών της κεντρικής διοίκησης, είναι δυνατόν να προκύψει ένα τέτοιο μοντέλο που θα προσαρμόζεται στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.
Ο Νομός Κιλκίς και γενικότερα η Κεντρική Μακεδονία, πρέπει να βγουν από την στασιμότητα και να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό ρόλο στη χώρα αλλά και την περιοχή των Βαλκανίων.
H Κεντρική Μακεδονία και γενικότερα η ελληνική περιφέρεια, στηρίχθηκε κυρίως στην ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα της οικονομίας. Ειδικότερα, ο Νομός Κιλκίς, τις τελευταίες δεκαετίες, στηρίχθηκε στο δευτερογενή τομέα και κυρίως στη μεταποίηση. Παρότι, δέχεται μεγάλη πίεση από μονάδες που έχουν εγκατασταθεί στις γειτονικές χώρες, λόγω χαμηλής φορολογίας και πολύ χαμηλού εργατικού κόστους, άντεξε και φαίνεται πως μπορεί να κοιτάζει στο μέλλον με αυτοπεποίθηση. Χρειάζεται κυρίως, να ενισχυθεί η παραγωγικότητα και η εξωστρέφειά του.
Πέρα από τα ευεργετικά κίνητρα του νέου αναπτυξιακού νόμου χρειάζεται η χωροθέτηση των περιοχών όπου αναπτύσσονται οι μεταποιητικές μονάδες, ιδιαιτέρα στον άξονα «Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη», η άρση της γραφειοκρατίας και πολλών αντικινήτρων. Επίσης, απαιτείται η χωροθέτηση των χρήσεων γης και οι αντίστοιχες υποδομές που πρέπει να προηγούνται της εγκατάστασης των μεταποιητικών μονάδων.
Ο Νομός Κιλκίς διαθέτει επίσης σημαντικό αιολικό δυναμικό, από τα πιο σημαντικά της χώρας και της Ευρώπης. Στο νέο επικαιροποιημένο ρυθμιστικό της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, προβλέπεται η οριοθέτηση της ανάπτυξης των αιολικών πάρκων και η κινητροδότησή τους.
Ο Νομός Κιλκίς με τις δυναμικές μονάδες στη μεταποίηση, χρειάζεται υποδομές προσπέλασης στα καταναλωτικά κέντρα, αλλά και στις πόλεις εισόδου και εξόδου της περιοχής. Συνεπώς, οι συνδέσεις με αυτοκινητόδρομους με τη Θεσσαλονίκη, το λιμάνι και το αεροδρόμιο, όπως και οι ανάλογες συνδέσεις με τους Ευζώνους και τον Προμαχώνα, είναι στις άμεσες προτεραιότητές μας.
Από την πλευρά μας ως Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προωθούμε αυτές τις οδικές συνδέσεις, που θα παίξουν καταλυτικό ρόλο για την οικονομική τόνωση και την εξωστρέφεια της περιοχής.
Ο σιδηροδρομικός άξονας 22 «Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Προμαχώνας-Βουλγαρία-Ρουμανία-Ουγγαρία-Κεντρική Ευρώπη», είναι στις απόλυτες προτεραιότητες της πολιτικής μας. Το Δεκέμβριο του 2010, υπεγράφη σχέδιο συμφωνίας και συνεργασίας των σιδηροδρομικών δικτύων της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας, με επισπεύδουσα την Ελλάδα, για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού άξονα και τη χρηματοδότησή του από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία, στην επόμενη προγραμματική περίοδο, ως βασικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο.
Μάλιστα, πριν από μερικές μέρες, εκπροσώπησα την ελληνική κυβέρνηση στην Άτυπη Σύνοδο Υπουργών Μεταφορών και Υποδομών, της ΕΕ, στη Βουδαπέστη, με θέμα τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και εκεί είχα την ευκαιρία να συζητήσω τόσο με τον ευρωπαίο επίτροπο όσο και με τους Υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών των άλλων τριών χωρών, για τον άξονα 22.
Πρέπει να σημειώσω ακόμη ότι ο ΟΣΕ έχει προγραμματίσει σημαντικά, έργα αναβάθμισης στη γραμμή «Θεσσαλονίκη-Ειδομένη», με στόχο τόσο ο άξονας 22 όσο και άξονα 10 να επιτρέπουν την ανάπτυξη ταχυτήτων μέχρι 160 χλμ/ώρα.
Επίσης, εκτός των οδικών αξόνων, βασικός μας στόχος είναι η σύνδεση του Κιλκίς με τη Θεσσαλονίκη με προαστιακό σιδηρόδρομο».

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός αναφέρθηκε συνοπτικά στα οδικά έργα:
«Ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη του Νομού Κιλκίς αλλά και της ευρύτερης περιοχής».

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στον οδικό άξονα «Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοιράνης»:
1.    Το τμήμα από τον κόμβο Ασσήρου έως τον κόμβο Νέας Σάντας εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 58 εκατ. ευρώ. Με το έργο αυτό προβλέπεται η αντικατάσταση του υφιστάμενου οδικού άξονα μήκους 13 χλμ. με νέα χάραξη και η μετατροπή του σε οδό ταχείας κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν οι ανισόπεδοι κόμβοι Ασσήρου, Δρυμού, Καμάρας, Ν. Σάντας. Ακόμη προβλέπεται η κατασκευή πλήρους παράπλευρου δικτύου μήκους 30 χλμ περίπου. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 9 Νοεμβρίου 2010. Έχουν γίνει όλες οι προσυμβατικές διαδικασίες και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης εντός του Μαρτίου 2011. Η διάρκεια κατασκευής του έργου προβλέπεται σε 4,5 χρόνια.

2.    Το τμήμα από τον κόμβο Νέας Σάντας μέχρι τον κόμβο Μαυρονερίου, έχει ολοκληρωθεί και έχει αποδοθεί στην κυκλοφορία τμήμα μήκους 11,5 χλμ. ως οδός ταχείας κυκλοφορίας. Έχουν κατασκευασθεί οι ανισόπεδοι κόμβοι Γαλλικού και Πεδινού. Ο προϋπολογισμός της κατασκευής του έργου ανήλθε σε 33,6 εκατ. ευρώ. Υπολείπεται η συμπλήρωση κατά τμήματα του παράπλευρου οδικού δικτύου, του οποίου οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί με προϋπολογισμό αμοιβής 100.000 ευρώ και θα ζητηθεί η ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

3.    Το τμήμα από τον κόμβο Μαυρονερίου ως το Κιλκίς μελετάται και προβλέπεται η ανακαίνιση της εισόδου του Κιλκίς και η μετατροπή της σε οδό ταχείας κυκλοφορίας σε μήκος 5,5 χλμ., με ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, θα κατασκευασθούν οι ανισόπεδοι κόμβοι Μαυρονερίου, προβλέπεται ανακαίνιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Λεβεντοχωρίου και του κόμβου του Σιδηροδρομικού Σταθμού Κρηστώνης. Έχουν ολοκληρωθεί και εγκριθεί όλες οι μελέτες συνολικού προϋπολογισμού αμοιβής 800.000 ευρώ και μετά την πρόσφατη έγκριση της ΜΠΕ στις 11 Ιανουαρίου 2011 θα προταθεί η ένταξη της κατασκευής του έργου στο «ΕΣΠΑ 2007-2013».

4.    Στο τμήμα από τον κόμβο Μαυρονερίου μέχρι τον κόμβο Σταυροχωρίου έχει κατασκευασθεί ο νέος οδικός άξονας μήκους 11,2 χλμ. και κυκλοφορείται από 20ετίας και πλέον, αλλά απαιτείται η διαπλάτυνσή του και η μετατροπή του σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και παράπλευρο οδικό δίκτυο.    Προτείνεται η ένταξη της μελέτης διαπλάτυνσης στο νέο πρόγραμμα μελετών έτους 2010 με προϋπολογισμό αμοιβής 1,3 εκατ. ευρώ.

5.    Το τμήμα Σταυροχώρι-Δροσάτο μελετάται ώστε να διαπλατυνθεί ο υφιστάμενος οδικός άξονας και η μετατροπή του σε οδό ταχείας κυκλοφορίας σε μήκος 17,0 χλμ. ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν οι ανισόπεδοι κόμβοι ΒΙΠΕ Κιλκίς, Χέρσου, Καλινδρίας, Ακρίτα, Δροσάτου. Η μελέτη εκπονείται και η ολοκλήρωσή της (με την προϋπόθεση ομαλής χρηματοδότησης) υπολογίζεται να γίνει περί τα μέσα του 2012.

Όσον αφορά στον άξονα «Θεσσαλλονίκη-Κιλκίς-Σιδηρόκαστρο-Προμαχώνας»:
1.    Το τμήμα Δροσάτο-Ροδόπολη προβλέπεται να βελτιωθεί και να διαπλατυνθεί. Για την εκπόνηση της μελέτης απαιτείται πίστωση 3,5 εκατ. ευρώ και για τη χορήγησή της ζητήθηκε η ένταξη νέας μελέτης στη ΣΑΜΠ008 μαζί με τον οδικό άξονα «Αξιούπολη-Πολύκαστρο-Κιλκίς» συνολικού προϋπολογισμού 6,5 εκατ. ευρώ.

2.    Για το τμήμα Ροδόπολη-Πετρίτσι προβλέπεται νέα χάραξη για αντικατάσταση της υφιστάμενης οδού, μήκους 32,5 χλμ, με ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο δίκτυο.

Όσον αφορά τα δυο τμήματα του άξονα «Γιαννιτσά-Αξιούπολη-Πολύκαστρο-Κιλκίς»:
1.     Το τμήμα «Γιαννιτσά-Αξιούπολη» θα συνδέσει την Εθνική Οδό «Θεσσαλονίκης-Έδεσσας» και συγκεκριμένα την περιοχή Γιαννιτσών-Σκύδρας όπου παράγονται, τυποποιούνται και εξάγονται οπωροκηπευτικά, με τον ΠΑΘΕ και έτσι, θα μειώσει την χρονοαπόσταση από τους συνοριακούς σταθμούς Ευζώνων, Δοϊράνης και Προμαχώνα. Το έργο εντάχθηκε στη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για προκαταρκτικές μελέτες βελτίωσης της υφιστάμενης επαρχιακής οδού, η οποία θα ξεκινά από την παλιά Εθνική Οδό «Θεσσαλονίκης-Έδεσσας» και συγκεκριμένα δίπλα στον οικισμό Γιαννιτσών, από τον ισόπεδο κόμβο Παραλίμνης και θα παρακάμπτει τους οικισμούς Φιλυριά, Αγροσυκιά, Μεσιανό, Γουμένισσα, Στάθης, Γοργόπη και θα καταλήγει έξω από την Αξιούπολη. Το μήκος θα είναι περίπου 30 χλμ., με νέες χαράξεις για την παράκαμψη των οικισμών και βελτιώσεις της υφιστάμενης οδού όπου είναι δυνατόν. Ο προϋπολογισμός για την ολοκλήρωση όλων των σταδίων των μελετών ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ.

2.    Το τμήμα «Αξιούπολη-Πολύκαστρο-Κιλκίς» θα βελτιώσει την πρόσβαση του Κιλκίς καθώς και της Βιομηχανικής Περιοχής Σταυροχωρίου με τον ΠΑΘΕ και τον Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων. Το τμήμα αυτό θα ξεκινά από την Αξιούπολη και παρακάμπτοντας την, θα προβλέπει νέα γέφυρα στον ποταμό Αξιό, καθώς η υφιστάμενη είναι πολύ στενή και δεν μπορεί να διαπλατυνθεί, και παρακάμπτοντας το Πολύκαστρο θα φθάνει στον υφιστάμενο κόμβο με τον ΠΑΘΕ , και θα βελτιωθεί η Επαρχιακή οδός που περνά από τους οικισμούς Βαφιοχώρι, Χωρύγιο, Βαπτιστή, Μεγάλη Βρύση , Μεταλλικό μέχρι Κιλκίς. Προτάθηκε η χρηματοδότηση της μελέτης με 6,5 εκατ. ευρώ μαζί με το οδικό τμήμα «Δροσάτο-Ροδόπολη».

Τέλος, ολοκληρώνεται η συλλογή των υπογραφών των αρμοδίων υπουργών για την ένταξη και δημοπράτηση του οδικού άξονα από τον ΠΑΘΕ, στην περιοχή της Χαλάστρας μέχρι τους Ευζώνους. Ο άξονας θα κατασκευαστεί με χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ και ενδιάμεση προστατευτική νησίδα, με προϋπολογισμό διασφαλισμένο στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.