Η Ελλάδα, η Ανατολική Μεσόγειος και η Μαύρη Θάλασσα μπορούν να καρπωθούν τα οφέλη της ραγδαίας ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής κρουαζιέρας, με την προϋπόθεση ότι θα προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών υφιστάμενων λιμανιών κρουαζιέρας και στην δημιουργία νέων περιφερειακών λιμανιών, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμανιών Κρουαζιέρας MedCruise κύριο Giovanni Spadoni.
Με αφορμή την ανακοίνωση της MedCruise ότι θέτει το Posidonia Sea Tourism Forum υπό την αιγίδα της εντάσσοντάς το παράλληλα στην επίσημη λίστα εκδηλώσεων της, ο κύριος Spadoni τόνισε ότι πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία για την ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, ενώ επεσήμανε ότι μια τέτοια προσπάθεια οφείλει να συνοδευτεί από ένα σημαντικό πρόγραμμα επενδύσεων για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, σύμφωνο με τις επιμέρους ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε προορισμού.
«Μικροί προορισμοί, όπως τα ελληνικά νησιά, πρέπει να βρουν την σωστή ισορροπία μεταξύ της ανάγκης για ανάπτυξη σύγχρονων λιμενικών υποδομών, ικανές να δεχτούν την νέα γενιά κρουαζιερόπλοιων, και της διαφύλαξης του χαρακτήρα και φυσικού τους πλούτου, που καθορίζουν και την αξία τους ως τουριστικού προϊόντος. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι κατανοητές οι επιθυμίες του επισκέπτη, ώστε οι λιμενικές υποδομές να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στην εκφρασμένη επιθυμία των πελατών της βιομηχανίας κρουαζιέρας να επισκεφτούν συγκεκριμένους προορισμούς.»
«Το ύψος της επένδυσης δεν πρέπει να καθορίζεται μόνο από την οικονομική απόδοση που θα έχει για το λιμάνι, αλλά με βάση τα συνολικά οφέλη που θα φέρει σε μια τοπική και περιφερειακή οικονομία. Το όφελος για τον προορισμό δεν αποτιμάται μόνο σε πρόσθετα έσοδα για το λιμάνι, αλλά και στην αυξημένη οικονομική δραστηριότητα που αναπτύσσεται στην αντίστοιχη τοπική οικονομία.» τόνισε ο κύριος Spadoni, που θα παρουσιάσει τα σχέδια της MedCruise για την Ανατολική Μεσόγειο και την Μαύρη Θάλασσα στο Posidonia Sea Tourism Forum.
Στα οικονομικά οφέλη από την κρουαζιέρα στοχεύουν και τα ελληνικά λιμάνια και οι αντίστοιχες τοπικές οικονομίες που τα περικλείουν, γεγονός που αντανακλάται στην ραγδαία αύξηση ελληνικών συμμετοχών στη MedCruise, μέλη της οποίας τώρα είναι τα λιμάνια του Βόλου, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Κώ, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας και της Κεφαλονιάς, ενώ σύντομα θα εγκριθεί και η αίτηση του Πειραιά, που επιστρέφει στην MedCruise. Η Θεσσαλονίκη και το Κατάκολο επίσης ετοιμάζουν τις αντίστοιχες αιτήσεις τους.
Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της βιομηχανίας κρουαζιέρας, η Μεσόγειος αναμένεται μέσα στην επόμενη δεκαετία να ξεπεράσει την Καραϊβική και να γίνει ο νούμερο ένα προορισμός κρουαζιέρας παγκοσμίως. Αυτό αναδεικνύει την σημασία που θα αποκτήσουν τα ελληνικά λιμάνια και ειδικά ο Πειραιάς ως κύριο λιμάνι αφετηρίας, εντείνοντας την ανάγκη για άμεσες επενδύσεις ώστε να είναι έτοιμα να υποδεχτούν την αυξημένη κίνηση και να δημιουργηθούν νέοι προορισμοί.
Το συνολικά έσοδα της χώρας μας από την κρουαζιέρα ανήλθαν σε 598 εκατ. ευρώ, κατατάσσοντας την στην 7η θέση μεταξύ των ωφελημένων από την ευρωπαϊκή κρουαζιέρα, με ποσοστό 4,3% επί των συνολικού τζίρου που δημιουργήθηκε από την κρουαζιέρα στην Ευρώπη. Το γεγονός όμως ότι η Ελλάδα αποτέλεσε τον πρώτο τράνζιτ προορισμό με ποσοστό 20,9%, με συνολικές αφίξεις 4.973.000 επισκεπτών, τονίζει την προτίμηση του επιβατηγού κοινού για την Ελλάδα και ότι, με τις κατάλληλες επενδύσεις και ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, η χώρα μας μπορεί να καρπωθεί μεγαλύτερο ποσοστό από τον συνολικό τζίρο που δημιουργεί η βιομηχανία.
«Παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες παγκοσμίως και τις πιέσεις που ασκήθηκαν στα εισοδήματα των καταναλωτών τουριστικών προϊόντων, η Ευρωπαϊκή κρουαζιέρα παρουσίασε το 2009 αύξηση 12,1%, αποδεικνύοντας ότι το τουριστικό προϊόν της κρουαζιέρας είναι αρκετά ανελαστικό και δεν επηρεάστηκε από την επιδείνωσης των οικονομικών δεικτών.» τόνισε ο Θεόδωρος Βώκος, Project Manager του 1ου Posidonia Sea Tourism Forum, που θα προσπαθήσει να αναδείξει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας στον τομέα του Θαλάσσιου Τουρισμού.
«Η Μεσόγειος προσελκύει αυτή τη στιγμή το 58% των ευρωπαίων τουριστών κρουαζιέρας, κυρίως από τις πιο ώριμες αγορές που είναι εξοικειωμένες με το προϊόν αυτό, όπως είναι η Αγγλία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία. Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί, και για το λόγο αυτό είναι επιτακτική ανάγκη το τουριστικό προϊόν να εμπλουτίζεται με την προσθήκη νέων προορισμών, πράγμα που αναδεικνύει την μελλοντική σημασία της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, που διαθέτουν προορισμούς που δεν έχουν ακόμα κορεστεί όπως π.χ. η Δυτική Μεσόγειος.» συνέχισε ο κ. Βώκος.
Το Posidonia Sea Tourism Forum θα διοργανωθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και του ΣΕΤΕ και με την υποστήριξη της MedCruise. Χορηγοί του Συνεδρίου είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά και το Athenaeum Intercontinental Athens.