Αρχική Exhibitions Την 26η Philoxenia, στη Θεσσαλονίκη, εγκαινίασε ο Παύλος Γερουλάνος

Την 26η Philoxenia, στη Θεσσαλονίκη, εγκαινίασε ο Παύλος Γερουλάνος

Celestyal Cruises

Ο κ. Γερουλάνος επισκέφθηκε την Πέμπτη 18, Νοεμβρίου, τους χώρους της έκθεσης, είχε συνάντηση με τη διοίκηση της ΔΕΘ και στη συνέχεια  εγκαινίασε την 26η Philoxenia στο συνεδριακό κέντρο Βελλίδης.Παραθέτουμε την ομιλία του κατά την διάρκεια των εγκαινίων.

“Με ιδιαίτερη χαρά βρίσκομαι σήμερα στα εγκαίνια της 26ης Έκθεσης Philoxenia. Eδώ στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη που για λόγους τουριστικούς αλλά και πολιτιστικούς θέλουμε να καταγραφεί στον χάρτη των πόλεων ως «Σταυροδρόμι Πολιτισμών». Και έχουμε ήδη αρχίσει να επενδύουμε δυνάμεις σε αυτήν την κατεύθυνση.

Είναι μεγάλη μου χαρά να είμαι σήμερα μαζί σας και θέλω σας συγχαρώ αλλά και να σας ευχαριστήσω, διότι σε μια περίοδο δύσκολη συνεχίζετε να επενδύετε σε αυτά που μπορούν να συμβάλουν για να βγούμε από αυτή την κρίση στον τουρισμό. Όλοι πια συμφωνούμε ότι ο τουρισμός έχει δύο σημαντικά χαρακτηριστικά:

Ακουμπάει κάθε ελληνική οικογένεια, και

Κάθε τι που επενδύουμε στον τουρισμό, το παίρνουμε πίσω άμεσα και στο πολλαπλάσιό του.

Ακουμπάει κάθε ελληνική οικογένεια διότι εκτός από το 20% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος ο τουρισμός ωφελεί πολλές επιχειρήσεις που δεν συνδέονται άμεσα με αυτόν. Από τους αγρότες που πουλούν τα προϊόντα τους μέχρι σχεδιαστές και καλλιτέχνες που δημιουργούν κάθε τι που χρειάζονται τα ξενοδοχεία, μέχρι εταιρίες καλλυντικών και επίπλων. Και αποφέρει άμεσα και πολλαπλασιαστικά οφέλη διότι κάθε τι που επενδύουμε στον τουρισμό σήμερα το παίρνουμε πίσω στην επόμενη σεζόν. Αυτό είναι κάτι που η κυβέρνηση το ασπάζεται, το έχει υιοθετήσει στον λόγο της και το έχει εντάξει δυναμικά στην πολιτική της. Είναι φυσιολογικό σε ένα τέτοιο δωμάτιο να υπάρχουν διάφορες απόψεις και κάποιες να μην συμφωνούν με αυτή την παρατήρηση. Αλλά ακόμη και ο πιο δύσπιστος που μπορεί σήμερα το πρωί να αμφέβαλε για τις προθέσεις της κυβέρνησης, θα σκεφτεί να αναθεωρήσει τις ενστάσεις του μετά από την κατάθεση του προϋπολογισμού. Διότι ο σημερινός προϋπολογισμός, ο οποίος έχει κατατεθεί, εξασφαλίζει ότι το ΦΠΑ στα καταλύματα σε όλη την Ελλάδα θα μειωθεί από 11% στο 6,5%.

Η κυβέρνηση επέλεξε δύο μέτρα: ένα κοινωνικό και ένα αναπτυξιακό. Μείωσε το ΦΠΑ στα φάρμακα και στον ύπνο. Από όλες τις αναπτυξιακές επιλογές της αυτή στην οποία κατέληξε ήταν ο τουρισμός. Και εσείς ακόμη που δεν πιστεύατε τις προθέσεις μας για τον τουρισμό, με αυτή την κίνηση πρέπει πεισθήκατε ότι ξέρουμε καλά ότι ο τουρισμός θα ηγηθεί στην προσπάθειά μας για ανάπτυξη. Γιατί όμως μείωση του ΦΠΑ;

1.    Διότι κάνει τον ελληνικό τουρισμό πολύ πιο ανταγωνιστικό, φέρνει κόσμο στην Ελλάδα, γεμίζει τα ξενοδοχεία.

Κρατάει ενεργές τις υποδομές, πράγμα απαραίτητο για να μην οδηγηθούμε στην υποβάθμιση τους και φέρνει έσοδα πολλαπλάσια στο δημόσιο.

Πιο σημαντικό όμως από όλα, διασφαλίζει και αυξάνει τις αφίξεις και άρα τις ποιοτικές θέσεις εργασίας. Και θέλω να σταθώ εδώ. Η μείωση του ΦΠΑ θα αυξήσει τις ποιοτικές θέσεις εργασίας που προσφέρει ο τουρισμός. Και κάθε τι που διασφαλίζει και αυξάνει θέσεις εργασίας στην Ελλάδα είναι σήμερα ό,τι πιο αναπτυξιακό στο οποίο μπορούμε να επενδύσουμε.

Πρέπει να σας πω ότι η κυβέρνηση έδωσε μάχη. Και θέλω να ευχαριστήσω και τον Πρωθυπουργό και τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου που από την πρώτη στιγμή αναγνώρισαν τη σημασία του τουρισμού, για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Και τα χρέη μας αρχίσαμε να αποπληρώνουμε και δώσαμε τη σωστή ώρα την ώθηση που χρειαζόμασταν για να είμαστε ανταγωνιστικοί σε μια χρονιά κομβική για τον Ελληνικό τουρισμό. Το μέτρο αυτό είναι μια επένδυση 200 εκατομμυρίων την οποία τώρα πρέπει να κεφαλαιοποιήσει η χώρα.

Εδώ χρειαζόμαστε όμως τη δική σας βοήθεια. Ο δικός σας ρόλος τώρα είναι να περάσετε αυτή τη μείωση στον πελάτη για να αυξηθούν οι αφίξεις. Αλλά και να διασφαλίσετε με τις υπηρεσίες σας ότι οι πελάτες που θα έρθουν, θα ξανάρθουν. Ότι η εμπειρία τους στην Ελλάδα θα είναι μοναδική και αντάξια της όποιας τιμής έχουν πληρώσει. Το μεγαλύτερο λάθος που μπορούμε να κάνουμε είναι να πιστέψουμε ότι το όποιο αποτέλεσμα μπορεί να έχει ένα τέτοιο μέτρο για τον τουρισμό φέτος, θα σημαίνει το τέλος των προβλημάτων που έφεραν τον τουρισμό εδώ που είναι σήμερα. Διότι η πίεση στις τιμές αναδεικνύει ότι όλοι μαζί αποτύχαμε να πείσουμε πως μια ξαπλώστρα στην Ελλάδα αξίζει περισσότερο από μια ξαπλώστρα στην Τουρκία ή στην Αίγυπτο. Και αν αποτύχαμε, αποτύχαμε διότι για χρόνια δεν κάναμε όσα έπρεπε για να διαφοροποιήσουμε την Ελλάδα ως προορισμό.

Μια χώρα με τέτοιες ομορφιές, με τόσο πολιτιστικό πλούτο και με ένα τόσο ιδιαίτερο τρόπο ζωής δεν πρέπει να χαμηλώνει τις τιμές για να φέρει επισκέπτες, δεν θα πρέπει να κάνει εκπτώσεις στο μέγεθος της τουριστικής περιόδου και δεν πρέπει να εστιάζει μόνο σε λίγες περιοχές της επικράτειας για να φέρει ξένους.

Αν η μείωση του ΦΠΑ μας αγοράζει χρόνο, αυτό δεν σημαίνει ότι έχουμε χρόνο για χάσιμο. Πρέπει να χτίσουμε μια ισχυρή ταυτότητα για τη χώρα μας και να την υποστηρίξουμε με κάθε μέσο και με κάθε τι που κάνουμε. Αυτός είναι ένας στόχος μας και έχουμε υποσχεθεί να πετύχουμε. Και πως ξέρουμε ότι θα τα καταφέρουμε; Από ένα γεγονός που μας γεμίζει αισιοδοξία. Ότι η κρίση μας έφερε όλους γύρω από το ίδιο τραπέζι με ειλικρινή και ουσιαστική διάθεση συνεργασίας.

Αν φέτος, ενάντια σε κάθε πρόβλημα πετύχαμε να μην πέσουν οι αφίξεις, αυτό έγινε από την ταχύτητα με την οποία αντιδράσατε εσείς στην κρίση αλλά και το γεγονός ότι για πρώτη φορά μαζευτήκαμε γύρω από ένα τραπέζι και συνεργαστήκαμε ώστε να πολλαπλασιάζουμε τα οφέλη από κάθε μας απόφαση. Η καλή συνεργασία μεταξύ μας είναι η μόνη εγγύηση για το μέλλον. Διότι πρέπει να πάρουμε τις αποφάσεις μας και να τις τηρήσουμε τόσο σε ό,τι επενδύουμε αλλά και σε ό,τι αφήνουμε πίσω μας. Αν εννοούμε την απόφαση μας να επενδύσουμε στην ποιότητα τότε η επένδυση μας αυτή πρέπει να επηρεάζει κάθε τι που κάνουμε. Και να αφήσουμε πίσω μας ότι την υπονομεύει. Από το πρωινό στα ξενοδοχεία σας μέχρι την προσβασιμότητα στα μνημεία μας, από τη διαφήμιση που θα αγοράσουμε μέχρι τις υπηρεσίες που θα πουλήσουμε. Η ποιότητα είναι έννοια ελληνική που βασίζεται στο μέτρο και την ειλικρίνεια. Και αν μια εποχή τη θυσιάσαμε για το εύκολο κέρδος αυτή η εποχή τελείωσε. Γιατί; Διότι σήμερα μας κοιτούν, μας κρίνουν και μας καταδικάζουν σε ταχύτητα φωτός. Αν μέχρι σήμερα υπάρχουν δυνατότητες και ελαστική διάθεση στα κριτήρια πιστοποίησης, το διαδίκτυο βάζει τέλος σε κάθε τέτοιου είδους διάθεση.

Έχουμε δρόμο για να βγούμε από την κρίση και η μείωση του ΦΠΑ θα βοηθήσει να αγοράσουμε χρόνο αλλά όχι να λύσουμε τα δομικά μας προβλήματα. Αυτό εξαρτάται από εμάς και μόνο εμάς. Κάθε παράδειγμα καλών πρακτικών θα πρέπει να αναδεικνύεται από όλους μας και κάθε τι το αρνητικό θα πρέπει να καταδικάζεται και να το απορρίπτουμε. Κάθε τι που διασύρει κάτι στην Ελλάδα διασύρει όλη την Ελλάδα και καταστρέφει κάθε τι που χτίζουμε με κόπο. Και κάθε τι που δείχνει ποιότητα στην Ελλάδα προσθέτει αξία σε όλους μας και βέβαια στην χώρα μας ως προορισμό.

Έχουμε ξεκινήσει μια μεγάλη προσπάθεια αναβάθμισης της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό αλλά και στους Έλληνες που θέλουν να κάνουν διακοπές στην πατρίδα τους. Με το visitgreece.gr, το YOUINGREECE, τις 90 εμπειρίες που δημοπρατήσαμε, το Athens Every Week στην Αθήνα και το Σταυροδρόμι Πολιτισμών στη Θεσσαλονίκη δημιουργήσαμε ένα ισχυρό δίκτυο προώθησης της Ελλάδας. Ξεκινούμε μια νέα χρονιά και δεν έχουμε κανένα λόγο να μην είμαστε αισιόδοξοι.  Έχουμε κοινούς στόχους, μια νέα νοοτροπία, και τώρα με τη μείωση του ΦΠΑ, λίγο χρόνο για να δούμε τις επενδύσεις μας να πιάνουν τόπο.”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.