Αρχική Κρουαζιέρες Ψηφίζεται σήμερα ο νόμος για την “Άρση του cabotage”

Ψηφίζεται σήμερα ο νόμος για την “Άρση του cabotage”

Celestyal Cruises

Hellenic ParliamentΟλοκληρώνεται σήμερα από την ολομέλεια του θερινού τμήματος της βουλής η συζήτηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, «Εκτέλεση περιηγητικών πλόων από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία ελληνικό λιμένα», γνωστού ως “Άρση του cabotage”.
Χθές υπερψηφίστηκε επι της αρχής από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται πως
1. Τα πλοία που θα εκτελούν κρουαζιέρες θα πρέπει να μεταφέρουν περισσότερους από 49 επιβάτες. Η διάρκεια του ταξιδιού θα είναι κατ΄ ελάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες και η παραμονή στο αφετήριο ελληνικό λιμάνι τουλάχιστον οκτώ (8) ώρες.
2. Οι πλοιοκτήτριες εταιρίες υπογράφουν με το Ελληνικό Δημόσιο Σύμβαση διάρκειας μέχρι τριών ετών, η οποία δύναται να παραταθεί.
Με τη σύμβαση αυτή ρυθμίζονται τα εξής:
i. Η προστασία και η ασφάλιση των Ελλήνων Ναυτικών που προσλαμβάνονται από τα πλοία αυτά, καθώς και η παροχή οικονομικών κινήτρων για την πρόσληψή τους.
ii. Η βεβαίωση και είσπραξη της ειδικής εισφοράς για κάθε επιβάτη, που επιβιβάζεται στον λιμένα αφετηρίας του ταξιδιού (Ηome-port), η οποία θα εισπράττεται επί τόπου. Τα έσοδα από τις εισφορές θα διατίθενται υπέρ του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας Ναυτικών (Κ.Α.Α.Ν.). Το ύψος της εισφοράς θα ορίζεται με απόφαση του ΥΠΟΙΑΝ.
iii. Η τυχόν διενέργεια επενδύσεων στη χώρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες.
iv. Οι όροι παράτασης και πρόωρης λύσης της σύμβασης και
3. Η ενιαία εφαρμογή των συμβάσεων για όλα τα πλοία θα εξασφαλίζεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού. Η ΚΥΑ θα ορίζει επίσης τα κριτήρια για κάθε πλοίο, όπως:
– τη μεταφορική ικανότητα,
-τη στελέχωση του πλοίου,
-τον αριθμό των δρομολογίων,
-τη συχνότητα και την περιοδικότητα των προσεγγίσεων σε ελληνικούς λιμένες, και
-την τήρηση των διεθνών συμβάσεων για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
4. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ
Οι συμβάσεις όλων των Ελλήνων εργαζομένων στα εν λόγω πλοία, θα διέπονται από τις ισχύουσες Εθνικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας της ειδικότητας τους. Οι εργαζόμενοι θα παραμένουν ασφαλισμένοι στον φορέα ασφάλισης τους με τους ίδιους όρους ασφάλισης, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία.
5. Το ΥΠΟΙΑΝ θα εκπονήσει άμεσα, πρότυπο σχέδιο σύμβασης, το οποίο θα άρει τις περιττές γραφειοκρατικές εμπλοκές. Καθορίζεται ως μέγιστος χρόνος υπογραφής της σύμβασης οι 30 ημέρες από την υποβολή της σχετικής αίτησης του πλοίου, συνοδευομένης από τα αναγκαία δικαιολογητικά, τα οποία ορίζονται με την Κοινή Υπουργική Απόφαση.
6. Η λύση της σύμβασης από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου θα γίνεται με καταγγελία, για παραβίαση οποιασδήποτε διάταξης του νόμου. Η λύση της σύμβασης με πρωτοβουλία της πλοιοκτήτριας εταιρίας θα ρυθμίζεται από τους όρους της σύμβασης.
7. Για την τρέχουσα τουριστική περίοδο, μετά από αίτηση της πλοιοκτήτριας εταιρίας, εξασφαλίζεται η άμεση εφαρμογή της άρσης του καμποτάζ, με τη χορήγηση προσωρινής άδειας η οποία θα ισχύει μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2010.
Συμπερασματικά, με το παρόν Σχέδιο Νόμου:
1. τα πλοία με σημαία τρίτης χώρας, εξομοιώνονται με όσα ισχύουν για τα πλοία με σημαία των χωρών του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ. – στον οποίο συμμετέχουν η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα 27 κράτη-μέλη της, και τα τρία από τα τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (Ε.Ζ.Ε.Σ. – Ισλανδία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία, χωρίς την Ελβετία – η οποία, παρά τη συμμετοχή της στην Ε.Ζ.Ε.Σ., συνδέεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση με διμερείς συμφωνίες, με περιεχόμενο διαφορετικό από την συμφωνία του Ε.Ο.Χ.).
2. εξασφαλίζεται η σχέση αμοιβαιότητας μεταξύ των τρίτων χωρών, τη σημαία των οποίων φέρουν τα πλοία που θα εκτελέσουν τους πλόες που ρυθμίζονται με το σχέδιο νόμου με τις χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ε.Ο.Χ για τη διενέργεια αντίστοιχων πλόων, καθώς και
3. εξομοιώνονται χωρίς εξαιρέσεις τα πλοία με σημαίες τρίτων χωρών με τα Ελληνικά και Κοινοτικά πλοία, ως προς τις πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες.
Οι αρμόδιοι φορείς, και συγκεκριμένα το Ν.Ε.Ε. (Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος), το Ξ.Ε.Ε. (Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος) και η Κ.Ε.Ε.Ε. (Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος) εκτιμούν ότι το ελάχιστο ετήσιο όφελος που θα προέκυπτε για την χώρα με την άρση του καμποτάζ υπερβαίνει το ποσό των 1,16 δισεκατομμυρίων ευρώ και δημιουργεί τουλάχιστον 15.000 νέες θέσεις εργασίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.