Αποτελέσματα Εννεαμήνου και Τρίτου Τριμήνου 2023
Ισχυρή ανάπτυξη και κερδοφορία στο εννεάμηνο και στο τρίτο τρίμηνο του 2023 απόρροια της επένδυσης σε νέους προορισμούς, της αύξησης της χωρητικότητας στο δίκτυο εξωτερικού και της συνεπούς στρατηγικής αναβάθμισης του στόλου και των υπηρεσιών.
€1,33 δισ. Κύκλος Εργασιών, €367,4 εκατ. EBITDA και €170,7 εκατ. Κέρδη μετά από φόρους, 83% υψηλότερα σε σχέση με το εννεάμηνο του 2022 για τον Όμιλο της AEGEAN.
Τα βασικά οικονομικά και οργανικά αποτελέσματα για το εννεάμηνο και το τρίτο τρίμηνο του 2023 ανακοίνωσε η AEGEAN
Συμφωνα με τα οποία ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών για το εννεάμηνο του 2023 ανήλθε σε €1,33 δισ., αυξημένος κατά 31% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ο Όμιλος προσέφερε 15,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις και μετέφερε 12,2 εκατ. επιβάτες, συνολικά 30% περισσότερους σε σχέση με την περσινή περίοδο, εκ των οποίων 7,3 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού.
Η διαμόρφωση της πληρότητας στο 84%, αυξημένη κατά 5 μονάδες συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ο εμπλουτισμός του στόλου με αεροσκάφη νέας τεχνολογίας καθώς και οι έγκαιρες προαγορές καυσίμου για μέρος των αναγκών συνέβαλλαν στην αντιστάθμιση των επιπτώσεων από τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, τις πληθωριστικές πιέσεις και την άνοδο των επιτοκίων.
Τα Κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €217,5 εκατ., υπερβαίνοντας κατά 79% την αντίστοιχη κερδοφορία του εννεαμήνου του 2022, ενώ τα Κέρδη μετά από Φόρους του εννεαμήνου ανήλθαν στα €170,7 εκατ., 83% υψηλότερα από Κέρδη μετά από Φόρους €93,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €755,5 εκατ.[1] στις 30.09.2023 ενώ τα Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε €525,3 εκατ.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2023, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 το οποίο μέχρι σήμερα ήταν το ιστορικά υψηλότερο σε επίπεδο κύκλου εργασιών και κερδοφορίας, ο Ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών σημείωσε 14% αύξηση φτάνοντας τα €653,6 εκατ. Τα Κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €168,8 εκατ. και τα Κέρδη μετά από φόρους σε €133,6 εκατ. από Κέρδη μετά από φόρους €120,8 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2022, καταγράφοντας νέο ιστορικό υψηλό.
Η ισχυρή δυναμική της επιβατικής κίνησης συνεχίστηκε καταγράφοντας αύξηση 17% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2022, μεταφέροντας συνολικά 5,5 εκατ. επιβάτες, απόρροια τόσο του ιδιαίτερα διευρυμένου δικτύου της AEGEAN, επιχειρώντας με το μεγαλύτερο διεθνές δίκτυο προορισμών στην ιστορία της, όσο και της σημαντικής επένδυσης στην αύξηση της χωρητικότητας με 15% περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2022, υποστηρίζοντας την αυξημένη ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η μέση πληρότητα πτήσεων βελτιώθηκε σε 85,6% από 83,9% το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Η AEGEAN πέτυχε υψηλή κερδοφορία παρουσιάζοντας ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα του κλάδου για το εννεάμηνο του 2023. Η διεύρυνση του δικτύου μας, η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας με σχεδόν 3 εκατ. περισσότερες διαθέσιμες θέσεις για το σύνολο του 2023 συγκριτικά με το 2022, σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση για την Ελλάδα συνέβαλλαν στην ισχυρή δυναμική της ανάπτυξής μας. Παράλληλα, η ενίσχυση της διάθεσης και της δυνατότητας των Ελλήνων για ταξίδια αναψυχής, σε συνδυασμό με την υψηλή δυναμική της τουριστικής ζήτησης, συνέβαλλαν στην περαιτέρω ενίσχυση του κύριου κόμβου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με την ΑEGEAN να συμβάλλει καταλυτικά στην ανάπτυξη και ιδιαίτερα με τη διάχυσή της σε νέους προορισμούς.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι σε συνέχεια της εξαιρετικής απόδοσης του 2022, ακολουθεί μία δεύτερη χρονιά που επιβεβαιώνει τις στρατηγικές επιλογές, τις δυνατότητες και την σχετική θέση της εταιρείας στην αγορά, στην μετά covid εποχή.
Οι πρόσφατες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, δείχνουν ότι θα συνεχίσουμε να λειτουργούμε σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό και ευμετάβλητο περιβάλλον όπου οι συνθήκες και η προβλεψιμότητα θα παραμείνουν δύσκολες.
Αντίστοιχα και στο επιχειρησιακό πεδίο είναι εμφανές ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν δυσκολίες τόσο σε υποδομές όσο και στην εφοδιαστική αλυσίδα που θα επηρεάζουν σημαντικά τη λειτουργία.
Εργαζόμαστε συστηματικά και εντός του χρονοδιαγράμματος για τη λειτουργία του Κέντρου Εκπαίδευσης και της Βάσης Συντήρησης Αεροσκαφών. Ήδη έχουμε παραλάβει τρεις προσομοιωτές και τον λοιπό εξοπλισμό καθώς επίσης έχουμε στελεχώσει τις μονάδες μας με εξειδικευμένο προσωπικό για να είμαστε επιχειρησιακά έτοιμοι για την έναρξη της λειτουργίας των Κέντρων τον Ιανουάριο του 2024.»
Όπως ανακοινώθηκε ήδη στις 06/11/2023, η Ελληνική Δημοκρατία υπέβαλλε στις 03/11/2023 δήλωση πρόθεσης για την άσκηση του συνόλου των δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών (warrants) της Εταιρείας που κατέχει. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας θα προβεί στη σύγκληση Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, προκειμένου να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις σε σχέση με τη δυνατότητα της Εταιρείας απόκτησης και ακύρωσης των warrants καθώς και ολοκλήρωσης της υλοποίησής τους εντός των προθεσμιών που προβλέπεται από τους όρους των warrants με σκοπό όλα να ολοκληρωθούν εντός του τρέχοντος έτους.
Η διοίκηση της AEGEAN θα διενεργήσει τηλεδιάσκεψη (conference call) με θέμα συζήτησης «Ενημέρωση σχετικά με τις τρέχουσες εξελίξεις», την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023 στις 16:00 ώρα Ελλάδος.
Λεπτομέρειες θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Εταιρείας https://el.about.aegeanair.com/ependytes/anakoinoseis/announcements/
Αποτελέσματα Ομίλου Τρίτου Τριμήνου και Εννεαμήνου 2023
(σε € εκατ.) |
Τρίτο Τρίμηνο 2022 |
Τρίτο Τρίμηνο 2023 |
% μτβ |
Εννεάμηνο 2022 |
Εννεάμηνο 2023 |
% μτβ |
Έσοδα |
571,4 |
653,6 |
14% |
1.019,5 |
1.331,7 |
31% |
EBITDA1 |
197,8 |
227,9 |
15% |
235,5 |
367,4 |
56% |
Κέρδη προ φόρων και τόκων |
164,5 |
186,2 |
13% |
142,2 |
253,7 |
78% |
Κέρδη προ φόρων |
152,1 |
168,8 |
11% |
121,4 |
217,5 |
79% |
Κέρδη μετά από φόρους |
120,8 |
133,6 |
11% |
93,2 |
170,7 |
83% |
Σημείωση:
- Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
|
Τρίτο Τρίμηνο 2022 |
Τρίτο Τρίμηνο 2023 |
% μτβ |
Εννεάμηνο 2022 |
Εννεάμηνο 2023 |
% μτβ |
Σύνολο Επιβατών (‘000) |
4.666 |
5.473 |
17% |
9.396 |
12.177 |
30% |
Χιλιομετρικοί επιβάτες (RPKs σε εκατ.) |
5.140 |
5.940 |
16% |
9.980 |
13.065 |
31% |
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs σε εκατ.) |
6.136 |
6.970 |
14% |
12.648 |
15.673 |
24% |
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) |
83,9% |
85,6% |
1,8pp |
79,0% |
83,7% |
4,7pp |
Ανάλυση Καθαρού Δανεισμού
(σε € εκατ.) |
31.12.2022 |
30.09.2023 |
|
|
|
Σύνολο ταμειακών διαθεσίμων, ισοδύναμων και λοιπών χρηματοοικονομικών επενδύσεων |
527,9 |
755,5 |
Δανειακές υποχρεώσεις |
268,2 |
220,4 |
Υποχρεώσεις από μισθώσεις |
737,3 |
943,4 |
Καθαρός Δανεισμός |
477,6 |
408,3 |
|
|
|
EBITDA1 -12μηνο trailing |
274,9 |
406,8 |
Δείκτης Καθαρού Δανεισμού / ΕBITDA |
1,7x |
1,0x |
Σημείωση:
- Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων των 12 προηγούμενων μηνών (Ιαν. – Δεκ. 2022 και Οκτ. 2022 – Σεπ. 2023 αντίστοιχα).
Η AEGEAN με μία ματιά
(σε € εκατ.) |
Τρίτο Τρίμηνο 2022 |
Τρίτο Τρίμηνο 2023 |
% μτβ |
Εννεάμηνο 2022 |
Εννεάμηνο 2023 |
% μτβ |
Έσοδα |
571,4 |
653,6 |
14% |
1.019,5 |
1.331,7 |
31% |
EBITDA1 |
197,8 |
227,9 |
15% |
235,5 |
367,4 |
56% |
Κέρδη προ φόρων και τόκων |
164,5 |
186,2 |
13% |
142,2 |
253,7 |
78% |
Κέρδη προ φόρων |
152,1 |
168,8 |
11% |
121,4 |
217,5 |
79% |
Κέρδη μετά από φόρους |
120,8 |
133,6 |
11% |
93,2 |
170,7 |
83% |
Συνολικοί επιβάτες (σε χιλ.) |
4.666 |
5.473 |
17% |
9.396 |
12.177 |
30% |
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση |
130 |
135 |
4% |
121 |
131 |
8% |
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) |
83,9% |
85,6% |
1,8pp |
79,0% |
83,7% |
4,7pp |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις) |
84,3% |
86,1% |
1,8pp |
78,6% |
83,5% |
4,9pp |
Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.) |
950 |
946 |
0% |
913 |
927 |
1% |
RASK (σε € λεπτά)2 |
9,3 |
9,4 |
1% |
8,1 |
8,5 |
5% |
Yield (σε € λεπτά)3 |
11,1 |
11,0 |
-1% |
10,2 |
10,2 |
0% |
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 |
7,2 |
7,1 |
-1% |
7,4 |
7,3 |
-2% |
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 – εκτός κόστους καυσίμων |
5,0 |
5,2 |
4% |
5,4 |
5,4 |
1% |
Σημειώσεις:
1 Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
2 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρική θέση, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.
3 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρικό επιβάτη, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.
4 Μέσο κόστος ανά χιλιομετρική θέση.
Ενοποιημένη Κατάσταση λογαριασμού αποτελεσμάτων Τρίτου Τριμήνου και Εννεαμήνου 2023
(σε € εκατ.) |
Τρίτο Τρίμηνο 2022 |
Τρίτο Τρίμηνο 2023 |
% μτβ |
Εννεάμηνο 2022 |
Εννεάμηνο 2023 |
% μτβ |
Έσοδα από τακτικές πτήσεις |
489,7 |
551,4 |
13% |
869,0 |
1.133,1 |
30% |
Έσοδα από ναυλωμένες πτήσεις |
33,8 |
46,7 |
38% |
55,4 |
76,1 |
37% |
Άλλα έσοδα εκμετάλλευσης που σχετίζονται με τις πτήσεις |
47,9 |
55,6 |
16% |
95,1 |
122,6 |
29% |
Έσοδα από συμβάσεις με πελάτες |
571,4 |
653,6 |
14% |
1.019,5 |
1.331,7 |
31% |
Λοιπά έσοδα |
20,2 |
9,2 |
-54% |
35,0 |
23,8 |
-32% |
Παροχές σε εργαζόμενους |
(39,0) |
(54,4) |
40% |
(90,3) |
(129,5) |
43% |
Καύσιμα Αεροσκαφών |
(133,2) |
(132,0) |
-1% |
(254,4) |
(286,0) |
12% |
Συντήρηση αεροσκαφών |
(52,4) |
(55,1) |
5% |
(108,5) |
(129,5) |
19% |
Τέλη υπέρπτησης |
(23,5) |
(26,4) |
12% |
(49,7) |
(59,2) |
19% |
Έξοδα επίγειας εξυπηρέτησης |
(26,9) |
(30,9) |
15% |
(55,5) |
(69,8) |
26% |
Χρεώσεις αεροδρομίων |
(22,0) |
(26,8) |
22% |
(51,7) |
(65,2) |
26% |
Έξοδα catering |
(11,0) |
(14,7) |
33% |
(25,5) |
(34,1) |
34% |
Έξοδα διανομής |
(29,2) |
(33,3) |
14% |
(60,9) |
(73,1) |
20% |
Έξοδα προβολής και διαφήμισης |
(5,6) |
(6,5) |
16% |
(13,5) |
(19,6) |
44% |
Διάφορα έξοδα |
(39,6) |
(52,7) |
33% |
(90,1) |
(114,9) |
27% |
Μισθώσεις |
(11,5) |
(2,2) |
-81% |
(18,9) |
(7,2) |
-62% |
Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων αποσβέσεων και απομειώσεων (EBITDA) |
197,8 |
227,9 |
15% |
235,5 |
367,4 |
56% |
Αποσβέσεις |
(33,3) |
(41,7) |
25% |
(93,3) |
(113,6) |
22% |
Κέρδη χρήσης προ φόρων και τόκων (ΚΠΤΦ) |
164,5 |
186,2 |
13% |
142,2 |
253,7 |
78% |
Περιθώριο ΚΠΤΦ (ΕΒΙΤ Μargin) |
28,8% |
28,5% |
|
13,9% |
19,1% |
|
Χρηματοοικονομικά έσοδα/ έξοδα |
(12,4) |
(17,4) |
40% |
(20,7) |
(36,3) |
75% |
Κέρδη χρήσης προ φόρων (ΚΠΦ) |
152,1 |
168,8 |
11% |
121,4 |
217,5 |
79% |
Περιθώριο ΚΠΦ (EBT Margin) |
26,6% |
25,8% |
|
11,9% |
16,3% |
|
Φόρος εισοδήματος |
(31,2) |
(35,2) |
13% |
(28,2) |
(46,8) |
66% |
Κέρδη χρήσης μετά από φόρους |
120,8 |
133,6 |
11% |
93,2 |
170,7 |
83% |
Συνοπτική Ενοποιημένη Κατάσταση Οικονομικής Θέσης
(σε € εκατ.) |
31.12.2022 |
30.09.2023 |
|
|
|
Μη κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία |
1.203,3 |
1.469,1 |
Ταμειακά Διαθέσιμα1 |
463,7 |
580,0 |
Xρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία2 |
64,2 |
175,5 |
Λοιπά κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία |
289,2 |
294,2 |
Σύνολο Περιουσιακών Στοιχείων |
2.020,4 |
2.518,7 |
Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων |
348,1 |
525,3 |
Υποχρεώσεις από μισθώσεις |
737,3 |
943,4 |
Δανειακές υποχρεώσεις |
268,2 |
220,4 |
Λοιπές μακροπρόθεσμες και βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις |
666,8 |
829,6 |
Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων και Υποχρεώσεων |
2.020,4 |
2.518,7 |
Σημειώσεις:
1 Περιλαμβάνει δεσμευμένες καταθέσεις ποσού €0,4 εκατ. στις 30/09/2023 και δεσμευμένες καταθέσεις ποσού €1,4 εκατ. στις 31/12/2022.
2 Περιλαμβάνει ενεχυριασμένα Ομόλογα €10,4 εκατ. στις 30/09/2023 και €10,4 εκατ. στις 31/12/2022.
Συνοπτική Ενοποιημένη Κατάσταση Ταμειακών Ροών
(σε € εκατ.) |
30.09.2022 |
30.09.2023 |
|
|
|
Καθαρές ταμειακές εισροές/ (εκροές) από λειτουργικές δραστηριότητες |
241,1 |
396,5 |
Καθαρές ταμειακές εισροές / (εκροές) από επενδυτικές δραστηριότητες |
(97,6) |
(107,7) |
Καθαρές ταμειακές εισροές/ (εκροές) από χρηματοδοτικές δραστηριότητες |
(24,3) |
(59,5) |
Καθαρή αύξηση / (μείωση) στα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα |
119,2 |
229,0 |
Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στην αρχή της χρήσης1 |
474,4 |
527,9 |
Επίδραση συναλλαγματικών διαφορών στα ταμειακά διαθέσιμα & ισοδύναμα |
25,8 |
(1,4) |
Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος της χρήσης1 |
619,4 |
755,5 |
Σημείωση:
1 Περιλαμβάνει δεσμευμένες καταθέσεις και χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία.
Επιχειρησιακά μεγέθη Ομίλου
|
Τρίτο Τρίμηνο 2022 |
Τρίτο Τρίμηνο 2023 |
% μτβ |
Εννεάμηνο 2022 |
Εννεάμηνο 2023 |
% μτβ |
Χωρητικότητα |
|
|
|
|
|
|
Χιλιομετρικές Θέσεις (σε εκατ.) |
6.136 |
6.970 |
14% |
12.648 |
15.673 |
24% |
Διαθέσιμες Θέσεις (000) |
5.557 |
6.388 |
15% |
11.995 |
14.640 |
22% |
Ώρες Πτήσεων (Block hours) |
65.709 |
69.698 |
6% |
133.154 |
157.473 |
18% |
Πτήσεις |
35.958 |
40.635 |
13% |
77.441 |
92.855 |
20% |
Μέσος αριθμός θέσεων ανά πτήση |
155 |
157 |
2% |
155 |
158 |
2% |
Μέση απόσταση πτήσεων (km) |
950 |
946 |
0% |
913 |
927 |
1% |
Επιβάτες (΄000) |
|
|
|
|
|
|
Ανά είδος πτήσεων: |
|
|
|
|
|
|
Επιβάτες Τακτικών πτήσεων |
4.383 |
5.096 |
16% |
8.967 |
11.593 |
29% |
Επιβάτες Ναυλωμένων πτήσεων |
283 |
377 |
33% |
429 |
583 |
36% |
Ανά δίκτυο: |
|
|
|
|
|
|
Δίκτυο Εσωτερικού |
1.832 |
2.144 |
17% |
3.943 |
4.858 |
23% |
Δίκτυο Εξωτερικού |
2.834 |
3.330 |
17% |
5.453 |
7.319 |
34% |
Σύνολο επιβατών |
4.666 |
5.473 |
17% |
9.396 |
12.177 |
30% |
Χιλιομετρικοί επιβάτες RPKs (σε εκατ.) |
5.140 |
5.940 |
16% |
9.980 |
13.065 |
31% |
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση |
130 |
135 |
4% |
121 |
131 |
8% |
Συντελεστής Πληρότητας -Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις) |
84,3% |
86,1% |
1,8pp |
78,6% |
83,5% |
4,9pp |
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (Χιλιομετρικοί επιβάτες RPK / Χιλιομετρικές Θέσεις -ASK) |
83,9% |
85,6% |
1,8pp |
79,0% |
83,7% |
4,7pp |
[1] Περιλαμβάνει χρηματοοικονομικές επενδύσεις ύψους €175,5 εκατ. και δεσμευμένες καταθέσεις ύψους €0,5 εκατ.