Οι θετικές και οι αρνητικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στον τουριστικό τομέα ήταν το θέμα της εκδήλωσης «TECH OR TALENT», που πραγματοποιήθηκε στο Nieuwegein της Ολλανδίας με τιμώμενο προορισμό την Ελλάδα.
Η Υπηρεσία ΕΟΤ Εξωτερικού Κάτω Χωρών συμμετείχε ως χορηγός στην εκδήλωση, αποκομίζοντας ιδιαίτερα θετικά μηνύματα για την Ελλάδα κατά την επερχόμενη τουριστική περίοδο. Διαπιστώθηκε ανοδική τάση στις κρατήσεις προς Ελλάδα για το 2024 ενώ για φέτος η ΤUI επέκτεινε την τουριστική περίοδο σε ελληνικούς προορισμούς και τον Νοέμβριο.
Η «TECH OR TALENT» πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ΤUI Netherlands και με τη συμμετοχή 500 τουριστικών πρακτόρων, οι οποίοι παρακολούθησαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ομιλίες σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον τουριστικό τομέα όπως:
• Αλληλοεπίδραση chatbot με πελάτες σε πραγματικό χρόνο,
• Αυτοματοποίηση εργασιών για την βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας των τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και
• Βελτιστοποίηση προτάσεων για την προβολή και την παρουσίαση προορισμών.
Το Γραφείο ΕΟΤ Κάτω Χωρών πριν την έναρξη του προγράμματος, πραγματοποίησε Β2Β συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες και με διευθυντικά στελέχη του Τουριστικού Οργανισμού TUI με σκοπό τη μελλοντική συνεργασία στον τομέα της περαιτέρω κατάρτισης/ training των τουριστικών πρακτόρων στους Ελληνικούς προορισμούς. Παράλληλα, υπήρξε προβολή της χώρας μας μέσω digital communication.
Στο πλαίσιο της θεματολογίας της εκδήλωσης, οι εκπρόσωποι του Γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών παρουσίασαν ένα διαδραστικό Κουίζ, με τίτλο «Ελληνική Μάχη», η οποία “διεξήχθη” ανάμεσα στους οπαδούς της τεχνολογίας και τους υπέρμαχους του ταλέντου ως ακολούθως:
• Στο πάνελ κλήθηκαν δύο ομάδες αποτελούμενες από πέντε τουριστικούς πράκτορες η καθεμία, οι οποίες «εξετάστηκαν» σε ερωτήσεις σχετικά με την Ελλάδα με διαφορετικές θεματικές (γαστρονομία, εναλλακτικές μορφές τουρισμού, city break κλπ).
• Η μία ομάδα ανέτρεξε στη βοήθεια της τεχνολογίας για τις απαντήσεις, ενώ το κοινό βοήθησε τα μέλη της ομάδας του ταλέντου.
Μετά το πέρας του προγράμματος, ακολούθησε πλούσιο δείπνο με Ελληνικά εδέσματα και κληρώσεις δώρων για διακοπές στην Ελλάδα, ενώ τη βραδιά έκλεισε γνωστός Ολλανδός DJ. Στην εκδήλωση συμμετείχαν ακόμα τα Ελληνικά ξενοδοχεία GRECOTEL και BLUE LAGOON.
Ο ΕΟΤ, στηρίζοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό στα ταξίδια, είναι πάντοτε παρόν στις τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας που διαμορφώνονται παγκοσμίως.