(Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2023)
Σύμφωνα με τα μηνιαία στοιχεία ‘Κίνησης και Απόδοσης Ξενοδοχείων’ που συγκεντρώνονται και αναλύονται από την ΕΞΑΑΑ με την συνεργασία της GBR Consulting, τα αποτελέσματα Α’ εξαμήνου 2023 δείχνουν να έχει διαμορφωθεί μια αρκετά καλή μέση πληρότητα (της τάξης του 73%) για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, η οποία αφενός εμφανίζεται αυξημένη σε σύγκριση με την πληρότητα της αντίστοιχης περιόδου του 2022 (κατά 24,1%) και αφετέρου ‘προσπαθεί’ να πλησιάσει τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου 2019 (η απόκλιση από τα αντίστοιχα αποτελέσματα ‘μέσης πληρότητας’ του Α’ εξαμήνου 2019 -έτος κανονικότητας προ πανδημίας, με το οποίο ως γνωστόν συγκρίνουμε τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας- είναι της τάξης του (-) 3,0%)
Μέση Τιμή Δωματίου /ADR και ανταγωνιστές της Αθήνας
Σε επίπεδο πόλεων – ανταγωνιστών τα στοιχεία Ιουνίου 2023 δείχνουν πως βρισκόμαστε στην ‘τετράδα’ των πόλεων – ανταγωνιστών μας με τις πιο χαμηλές, άρα και ‘ανταγωνιστικές’ μ. τιμές δωματίου (Αθήνα, Βιέννη, Βερολίνο, Μαδρίτη) κάτι που σαφώς επιδρά θετικά στην ζήτηση. Η αντίστοιχη μέση τιμή δωματίου ωστόσο λ.χ. στην Κωνσταντινούπολη τον μήνα Ιούνιο 2023 είναι 185.42 ευρώ (αύξηση έναντι του 2019 της τάξης του 92,8%), στην Βαρκελώνη φτάνει τα 208.33 ευρώ (αύξηση έναντι του 2019 της τάξης του 19,9%), στην Ρώμη είναι 307.33 ευρώ (αύξηση έναντι του 2019 της τάξης του 68,8%), στο Παρίσι αγγίζει τα 467.69 ευρώ (αύξηση έναντι του 2019 της τάξης του 60,1%) κ.ο.κ. Σε επίπεδο εξαμήνου τα συμπεράσματα είναι παρόμοια, απλά η Αθήνα βρίσκεται ακόμη πιο χαμηλά – δηλαδή στην ‘τριάδα’ με την πιο χαμηλή μέση τιμή (Αθήνα, Βιέννη, Βερολίνο) καθώς η Μαδρίτη σημείωσε ως μ. τιμή δωματίου 6μήνου 2023 τα 146.04 ευρώ (αύξηση έναντι του 2019 της τάξης του 25,5%).
Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο / Rev Par
Από πλευράς ΕΞΑΑΑ ευχόμαστε την καλύτερη δυνατή -και ομαλή- εξέλιξη κατά τους λοιπούς μήνες του 2023 στα ξενοδοχεία και να δρομολογηθούν με ‘διαδικασίες επείγοντος’ όλα όσα απαιτεί η επίτευξη του γενικότερου στόχου ‘Αθήνα- 12μηνος τουριστικός προορισμός’, καθώς η επέκταση της τουριστικής περιόδου με καλές επιδόσεις -και πέραν του Νοεμβρίου 23- θα συνέβαλλε καθοριστικά στην ανάκαμψη του κλάδου, αλλά και στη κάλυψη του υψηλού λειτουργικού κόστους των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, κυρίως λόγω των συνεχώς ‘διογκούμενων’ ανελαστικών δαπανών και υποχρεώσεών τους. Έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε.