Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Η συνολική φήμη της Ελλάδας & της Αθήνας – Ioύλιος 2022

Η συνολική φήμη της Ελλάδας & της Αθήνας – Ioύλιος 2022

ΙΝΣΕΤΕ

Σύμφωνα με ανάλυση του ΙΝΣΕΤΕ

  • Παρουσιάζεται μικρή μείωση της φήμης της Ελλάδας (από 9,0 σε 8,9) που βασίζεται στην εμπειρία στον προορισμό (διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κλπ),  κάτι που συμβαίνει διεθνώς -συχνά και σε μεγαλύτερο βαθμό- κατά την αιχμή της σεζόν.  Αντίθετα, η Αθήνα διατηρεί για τέσσερεις συνεχόμενους μήνες τη βαθμολογία της στο 9,0. Τόσο η Αθήνα, όσο και η Ελλάδα, βαθμολογούνται αρκετά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8,5) και μεταξύ των 5 κορυφαίων προορισμών με την καλύτερη βαθμολογία στην Ευρώπη.
  • Ως προς τη γενική φήμη στο διαδίκτυο, το net sentiment score της Ελλάδας (18)  ξεπέρασε (κατά +3 μονάδες) το αντίστοιχο της Ισπανίας (15) και (κατά +8) της Πορτογαλίας (10), ενώ υπολείπεται εκείνου της Ιταλίας (45).
  • Η φήμη της χώρας ενισχύθηκε θετικά από μια σειρά θεμάτων, όπως ο πολιτισμός, το φαγητό, η διαμονή, οι εκδηλώσεις και η πληθώρα προορισμών που ικανοποιούν ευρύ φάσμα τουριστικών προτιμήσεων

Το ΙΝΣΕΤΕ, στο πλαίσιο παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας μέσα από διαφοροποιημένες πηγές, συλλέγει big data για την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία), που αποτυπώνουν α) την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού  και β) την τουριστική εμπειρία ως προς τα διάφορα επιμέρους ‘συστατικά’ (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κλπ) της, επιτρέποντας συγκρίσεις μεταξύ αφενός της Αθήνας και της Ελλάδας και αφετέρου των ανταγωνιστικών χωρών. Η συλλογή και επεξεργασία των στοιχείων για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ γίνεται από την εταιρεία TCI Research.
H παρούσα ενημέρωση αναφέρεται στον μήνα Ιούλιο 2022.

Σύμφωνα με την ανάλυση για τον Iούλιο του 2022, τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:
  • Ο όγκος των συνομιλιών στα διαδικτυακά μέσα για την Ελλάδα και την Αθήνα αυξήθηκαν σημαντικά τον Ιούλιο, καθώς αυξάνονται και οι επισκέψεις.
  • Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία είχαν παρόμοια τάση με εκείνη του Ιουνίου δηλαδή παρέμειναν σταθερές για την Ελλάδα και οι αντίστοιχες για την Αθήνα παρουσίασαν μια μικρή αύξηση.
  • Οι περισσότερες συνομιλίες με επίκεντρο τον Covid σχετίζονταν κυρίως με την «τουριστική έκρηξη σε σύγκριση με την προ-Covid περίοδο» και με έμμεσες συσχετίσεις όπως για παράδειγμα η ισοτιμία  ευρώ/δολαρίου  που ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες των ΗΠΑ να επισκεφθούν την Ευρώπη και την Ελλάδα μετά τον Covid.
  • Η φήμη της Ελλάδας στη διαδίκτυο ακολούθησε την ίδια πτωτική τάση με την Ισπανία και την Πορτογαλία αντικατοπτρίζοντας τη συνολική πτώση που καταγράφηκε παγκοσμίως και σε ολόκληρη την Ευρώπη από τον UNWTO και την ETC.
  • Το net sentiment score της Ελλάδας (18) ξεπέρασε (κατά +3 μονάδες) το αντίστοιχο της Ισπανίας (15) και (κατά +8) της Πορτογαλίας (10), ενώ υπολείπεται εκείνου της Ιταλίας (45).
  • Η διαδικτυακή φήμη της Αθήνας μειώθηκε στις 8 μονάδες (Καθαρή Βαθμολογία), που σημαίνει σχεδόν ίσο μερίδιο θετικών και αρνητικών αναφορών για την πρωτεύουσα κατά τη διάρκεια του μήνα.
  • Οι αρνητικές συνομιλίες τροφοδοτήθηκαν από έναν συνδυασμό τουριστικών και μη θεμάτων όπως για παράδειγμα θέματα που σχετίζονται με το κλίμα (κύμα καύσωνα, πυρκαγιές κοκ), αυξανόμενα κρούσματα Covid, υπερβολικές χρεώσεις σε εστιατόρια, ατυχήματα τουριστών.
  • Παράλληλα, πολλοί θετικοί παράγοντες φήμης για την Ελλάδα παρέμειναν ενεργοί τον Ιούλιο, με διασημότητες και τουρίστες να «πλημμυρίζουν» τη χώρα. Η φήμη του προορισμού ενισχύθηκε θετικά από μια σειρά θεμάτων, όπως ο πολιτισμός, το φαγητό, η διαμονή και οι εκδηλώσεις. Η νέα εφαρμογή για κινητά με την ονομασία «Culture is Athens» που παρέχει ο Δήμος Αθηναίων, καθώς και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που ανακηρύχθηκε ως ο καλύτερος της Ευρώπης σύμφωνα με τις αξιολογήσεις χρηστών της Google, ήταν τα δύο σημαντικότερα σημεία γύρω από τον τουρισμό στην Ελλάδα. Ως προς τη γαστρονομία, τα σχόλια του Ιουλίου επικεντρώθηκαν στις σύγχρονες ελληνικές συνταγές, ιδιαίτερα εκείνες με εμβληματικά προϊόντα της ελληνικής κουζίνας,
  • Καθ’ όλη τη διάρκεια του μήνα, προβλήθηκε ένας μεγάλος αριθμός προορισμών της Ελλάδας, καταδεικνύοντας την ικανότητα της χώρας να ικανοποίει ένα ευρύ φάσμα προτιμήσεων των τουριστών (πχ το Ελαφονήσι, που συγκαταλέγεται στις 50 καλύτερες παραλίες στον κόσμο, λιγότερο γνωστοί προορισμοί τον Αύγουστο όπως οι Λειψοί, η Σκύρος). Επίσης, πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις για τη Σαντορίνη, αναδεικνύοντάς την ως πολυτελή προορισμό, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μέρη για τη μελέτη γεωλογικών φαινομένων και σχηματισμών. Άλλοι θετικοί παράγοντες φήμης περιλαμβάνουν σχόλια για ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην Αθήνα και τις ευρύχωρες εγκαταστάσεις του και την πρόταση του Έλληνα υπουργού τουρισμού σχετικά με τη διαμονή Γερμανών συνταξιούχων στην Ελλάδα εξαιτίας του πληθωρισμού και της ενεργειακής κρίση.
  • Παρουσιάζεται μικρή μείωση της φήμης της Ελλάδας (από 9,0 σε 8,9) που βασίζεται στην εμπειρία στον προορισμό (διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κλπ),  κάτι που συμβαίνει διεθνώς -συχνά και σε μεγαλύτερο βαθμό- κατά την αιχμή της σεζόν.  Αντίθετα, η Αθήνα διατηρεί για τέσσερεις συνεχόμενους μήνες τη βαθμολογία της στο 9,0. Τόσο η Αθήνα, όσο και η Ελλάδα, βαθμολογούνται αρκετά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8,5) και μεταξύ των 5 κορυφαίων προορισμών με την καλύτερη βαθμολογία στην Ευρώπη.
  • Οι αντιλήψεις για την υγειονομική ασφάλεια μεταξύ των επισκεπτών μειώθηκαν στην Ελλάδα (- 0,77), αλλά ανέκαμψαν στην Αθήνα (+ 0,25), παραμένοντας και οι δύο δείκτες σε θετικό εύρος σε σύγκριση με το επίπεδο επαγρύπνησης.