Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η δράση – παρακαταθήκη ΑΙΣΧΥΛΟΥ project

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η δράση – παρακαταθήκη ΑΙΣΧΥΛΟΥ project

Celestyal Cruises

Κατάμεστο για δύο ημέρες το Ανοιχτό θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου με περισσότερα από 4.000 άτομα να αποθεώνουν τους «Πέρσες» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά και τη συγκλονιστική ερμηνεία της Ρένης Πιττακή.

Η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης εγκαινίασε το Μυστήριο 35 | ΑΙΣΧΥΛΟΥ project^, παρουσιάζοντας δύο πρωτότυπα παραστατικά έργα, βασισμένα αποκλειστικά στα έργα του μεγάλου Ελευσίνιου τραγωδού. Στόχος της δράσης είναι να θεσμοθετηθεί ένας σπάνιος διάλογος πάνω στο Αισχύλειο Δράμα που ξεκινά με αφορμή τον τίτλο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης και συνεχίζεται και με το πέρας αυτής.

Στην πρώτη έκδοση του Μυστήριο 35 | ΑΙΣΧΥΛΟΥ project ^, η 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης παρουσίασε δύο έργα του μεγάλου τραγωδού: την «Κλυταιμνήστρα», (βασισμένη στον «Αγαμέμνονα»), από τη φλαμανδική ομάδα tg STAN σε παγκόσμια πρεμιέρα, και τους «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά,  μια  συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και της εταιρείας «Το Θέατρo».

Οι «Πέρσες» του Αισχύλου, μια πρωτοβουλία συνεργασίας της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης και του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά παρουσιάστηκε στις 30 & 31 Ιουλίου, στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου, με τη συμμετοχή 34 εθελοντών από την Ελευσίνα, το Θριάσιο Πεδίο και την Αθήνα και σε συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και της Εταιρείας «Το Θέατρο».  Στελεχωμένη από μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών (Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος), προεξάρχουσας της Ρένης Πιττακή, η παράσταση του Δημήτρη Καραντζά θέτει κρίσιμα ερωτήματα για το τι συνιστά «κοινωνία», τι σημαίνει η επίμονη προσκόλληση στην εξουσία και η ανάγκη της πίστης σ’ έναν οδηγό, άνθρωπο ή θεό, μέσα σε έναν συντετριμμένο κόσμο. Γραμμένη το 472 π.Χ., η τραγωδία του Αισχύλου αποτελεί ίσως την παλαιότερη καταγραφή γεγονότων της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο. Γεγονότα που έλαβαν χώρα στα θαλάσσια νερά, λίγο έξω από εδώ που τώρα στέκεστε. Ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες, γίνονται, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Καραντζά, κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα. Το θέατρο είναι ο δημόσιος χώρος, η Εκκλησία του Δήμου, η Πόλη. Ο Χορός των Περσών, η «κοινωνία», ξεκινάει με την πίστη και την υπακοή, καταλήγοντας, μετά τον αφανισμό, ένα άναρχο πλήθος χωρίς οδηγό και σημείο αναφοράς. Το έργο έκανε πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου με περισσότερους από 14.000 θεατές (15 & 16 Ιουλίου 2022), ενώ συγκέντρωσε περισσότερους από 4.000 θεατές στην Ελευσίνα.

Η «Κλυταιμνήστρα» από τη σπουδαία φλαμανδική ομάδα tg STAN που άνοιξε τον διάλογο για τον Αισχύλο στις 23 & 24 Ιουλίου στο Ανοιχτό Θέατρο Παλαιού Ελαιουργείου, βασίζεται σε μια ιδέα της Jolente De Keersmaeker, και προσεγγίζει τις τρεις διαφορετικές εκδοχές του πρώτου μέρους της Ορέστειας με έναν απροσδόκητο τρόπο: συνδέει το εκπληκτικής ποιητικής δύναμης πρωτότυπο έργο του Αισχύλου με την επιδέξια μετάφρασή του στα αγγλικά από τον Ted Hughes, και το εμβολιάζει με το Λουτρό Αίματος του Αυστριακού συγγραφέα Gustav Ernst, ένα έργο ωμής και διαμελισμένης ποίησης. Με τρεις Έλληνες ηθοποιούς, τη Μαρία Σκουλά, τον Αντώνη Αντωνόπουλο και την Ελένη Μολέσκη, τρεις Βέλγους τη Sara  Haeckτον Stijn Van Opstal και τη μικρή Adriana Bakkerδυο χορευτές, τη Synne Enoksen από τη Νορβηγία και τον Joshua Serafin από τις Φιλιππίνες, η Κλυταιμνήστρα των tg STAN δημιουργεί ένα απροσδόκητο πολυφωνικό σύνολο. Συνδυάζοντας λόγο και χορό που ευθυγραμμίζεται με την ελληνική παράδοση της χορωδίας, η παράσταση προβάλλει εμφατικά ένα σημαντικό παράδοξο· οι γυναίκες που κατά την αρχαιότητα σιώπησαν στον πραγματικό κόσμο, κέρδισαν μια δημόσια λειτουργία στα έργα των μεγάλων τραγικών: την ελευθερία να βάζουν τα συναισθήματα, τις σκέψεις και τα κίνητρά τους σε λέξεις. Περισσότερες πληροφορίες εδώ: https://2023eleusis.eu/mystirio-35_aischyloy-project-klytaimnistra-a/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.