Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Η συνολική φήμη της Ελλάδας & της Αθήνας – Q2 & Ioύνιος...

Η συνολική φήμη της Ελλάδας & της Αθήνας – Q2 & Ioύνιος 2022

Η συνολική φήμη της Ελλάδας & της Αθήνας - Q2 &
  • Η Ελλάδα και Αθήνα έχουν διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά τους χάρη σε ένα πολύπλευρο θετικό συναίσθημα που μοιράζονται επισκέπτες και διαμορφωτές γνώμης (ambassadors) στο διαδίκτυο σε σχέση με τον πολιτισμό, τη φύση, τη γαστρονομία και τα καταλύματα.
  • Η εμπειρία των επισκεπτών το καλοκαίρι αναμένεται να έχει ύψιστη επίδραση στην φήμη της Ελλάδας συνολικά. 

Το ΙΝΣΕΤΕ, στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας του με τον Δήμο Αθηναίων, συλλέγει big data για την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία), που αποτυπώνουν α) την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού  και β) την τουριστική εμπειρία ως προς τα διάφορα επιμέρους ‘συστατικά’ (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κλπ) της, επιτρέποντας συγκρίσεις μεταξύ αφενός της Αθήνας και της Ελλάδας και αφετέρου των ανταγωνιστικών χωρών. Η συλλογή και επεξεργασία των στοιχείων για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ γίνεται από την εταιρεία TCI Research.
H παρούσα ενημέρωση αναφέρεται στο 2ο τρίμηνο του 2022 (Q2) και στον μήνα Ιούνιο.
 Αντίστοιχες ενημερώσεις για:
– το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και τον Ιανουάριο του 2022 μπορείτε να δείτε εδώ 
– τον Φεβρουάριο του 2022 εδώ.
– τον Μάρτιο του 2022 εδώ
-το πρώτο τρίμηνο (Q1) του 2022 εδώ
-τον Απρίλιο του 2022  εδώ
-τον Μάιο του 2022 εδώ

REPORT Q2 2022- Πατήστε εδώ

Σύμφωνα με την ανάλυση για 2o τρίμηνο του 2022 (Q2) , τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:
  • Ως προς συνολική φήμη το 2ο τρίμηνο του 2022, σε  μια ασταθή παγκόσμια και ευρωπαϊκή συνθήκη όπου οι περισσότεροι προορισμοί αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις (έλλειψη εργατικού δυναμικού, πληθωρισμός, υπερτουρισμός κ.λπ.), η Ελλάδα και Αθήνα έχουν διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά τους χάρη σε ένα πολύπλευρο θετικό συναίσθημα που μοιράζονται επισκέπτες και διαμορφωτές γνώμης (ambassadors)  στο διαδίκτυο σε σχέση με τον πολιτισμό, τη φύση, τη γαστρονομία και τα καταλύματα.
  • Στο 2ο τρίμηνο του έτους, όπου συνήθως αυξάνεται η τουριστική δραστηριότητα και κατ’ επέκταση ο αριθμός των κριτικών στο διαδίκτυο, καταγράφονται πτωτικές τάσεις στην αξιολόγηση της εμπειρίας με βάση την επίσκεψη  στους περισσότερους προορισμούς στην Ευρώπη. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, διατήρησε και σε αυτή την παράμετρο την ανταγωνιστικότητά της ξεπερνώντας τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.
  • Η εμπειρία των επισκεπτών το καλοκαίρι αναμένεται να έχει ύψιστη επίδραση στην φήμη της Ελλάδας συνολικά. Η ικανότητα της χώρας και των επιχειρήσεων να διασφαλίζουν μια ικανοποιητική τουριστική εμπειρία για τους επισκέπτες θα είναι κομβική για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού.  
  • Η εικόνα της Ελλάδας δεν επηρεάζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία από άποψη ελκυστικότητας του προορισμού. Ο πόλεμος αποτελεί μέρος των συζητήσεων γύρω από τις επιπτώσεις του στον πληθωρισμό και τις τιμές για τους επισκέπτες.

REPORT JUNE 2022- Πατήστε εδώ

Σύμφωνα με την ανάλυση για τον Iούνιο του 2022, τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:
  • Ο όγκος των συνομιλιών στα διαδικτυακά μέσα για την Ελλάδα και την Αθήνα συνέχισε να αυξάνεται τον Ιούνιο. 
  • Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία παρέμειναν σταθερές για την Ελλάδα και οι αντίστοιχες για την Αθήνα παρουσίασαν μια μικρή αύξηση.
  • Η άρση των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας συνέχισε να συζητείται, ενώ κυρίαρχα θέματα αναδείχθηκαν οι ακυρώσεις πτήσεων και οι χαοτικές καταστάσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια  λόγω των ελλείψεων προσωπικού.
  • Το net sentiment score της Ελλάδας (52)  ξεπέρασε αισθητά (κατά +12 μονάδες) το αντίστοιχο της Ισπανίας, ισοφαρίζοντας την Πορτογαλία, ενώ βρίσκεται οριακά (κατά -1 μονάδα) πίσω από αυτό της Ιταλίας.
  •  Η διαδικτυακή φήμη της Αθήνας ήταν στους 62 βαθμούς  (+10 μονάδες πάνω από της Ελλάδας και -6 μονάδες σε σχέση με τον Μάιο).
  • Όσον αφορά τη φήμη που βασίζεται στην εμπειρία στον προορισμό (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα), παρά την ελαφρά «τυπική» μείωση που εμφανίζεται όταν αυξάνει η επισκεψιμότητα ενός προορισμού, η Ελλάδα διατηρεί για τρεις συνεχόμενους μήνες τη βαθμολογία στο 9,0  συνεχίζοντας να υπερβαίνει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8,6).

Η μελέτη υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Δράση Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης των μελών/ τουριστικών επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα και ανάγκες της αγοράς: Ευέλικτη και Εξειδικευμένη πληροφόρηση των φορέων και Επιχειρήσεων. Στοχευμένη και οργανωμένη διάθεση δεδομένων επιχειρηματικότητας»», με κωδικό ΟΠΣ 5083736, που χρηματοδοτείται από Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους, και υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020».