Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Heart Project – 10 Απριλίου στο Ξενοδοχειο Μπάγκειον

Heart Project – 10 Απριλίου στο Ξενοδοχειο Μπάγκειον

HEART Project 

Μια έρευνα για το θέατρο σε μορφή καλλιτεχνικής σκυταλοδρομίας πάνω στη διπλή ιδιότητα του δημιουργού/περφόρμερ 

INFO:  Κυριακή 10 Απριλίου 

Ξενοδοχείο Μπάγκειον | Πλ. Ομονοίας 18 Αθήνα

Ώρες Παρουσίασης 12.30-15.30

Open space: 16.00- 18.00

Είσοδος ελεύθερη

H Life after Death Theater Company παρουσιάζει το Heart Project, την πρώτη της καλλιτεχνική έρευνα, που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2021. Τα αποτελέσματά της έρευνας χωρίζονται σε δύο μέρη, ένα παραστατικό και ένα θεωρητικό. Την Κυριακή 10 Απριλίου από τις 12.30 ως τις 15.30, στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση της πρώτης και παραστατικής ενότητας του Heart Project, που έχει τη μορφή performance installation. 

Πέντε καλλιτέχνες, μέσα από το διττό τους ρόλο, δημιουργούν και παρουσιάζουν μια ατομική περφόρμανς εμπνευσμένη από ένα παιχνίδι κρυμμένων λέξεων. Ο επισκέπτης θα δει ζωντανές περφόρμανς, προβολές βίντεο και ηχητικό τοπίο, που συνυπάρχουν παράλληλα στον χώρο. Η έρευνα απευθύνεται σε καλλιτέχνες και σπουδαστές παραστατικών τεχνών, καθώς και σε κοινό που παρακολουθεί το ερευνητικό/πειραματικό θέαμα.

Η παρουσίαση του παραστατικού μέρους θα ολοκληρωθεί με το Open Space, μία συζήτηση μεταξύ της ερευνητικής ομάδας και των θεατών, κατά την οποία η ομάδα θα συλλέξει και το απαραίτητο -για την έρευνά της- feedback. Το Open Space διαρθρώνεται σε 3 κύκλους συζητήσεων: για το παραστατικό μέρος, για την έρευνα στο θέατρο γενικά και για τα ερωτηματολόγια που βοήθησαν στην τεκμηρίωση του θεωρητικού μέρους του Heart Project.

Το δεύτερο μέρος του Heart Project, που αφορά το θεωρητικό μέρος, θα παρουσιαστεί διαδικτυακά στις 30 Απρίλιου, μαζί με τα συμπεράσματα της έρευνας. Στη δημοσίευση θα συμπεριλαμβάνονται και οι συνεντεύξεις γνωστών καλλιτεχνών, οι οποίοι συμμετείχαν στην έρευνα μέσω συνεντεύξεων και ερωτηματολογίων: Θανάσης Ζερίτης, Χρήστος Θάνος, Νίκος Καραθάνος, Χρύσα Καψούλη, Ηλίας Κουνέλας, Σοφία Μαραθάκη, Βίκυ Μαστρογιάννη, Βασίλης Νούλας, Γιάννης Σαρακατσάνης, Γεωργία Τσαγκαράκη, Αργυρώ Χιώτη.

Heart Project

Καλλιτέχνες: Βίκυ Αδάμου | Θωμάς Διάφας | Πάρις Ερωτοκρίτου | Χρήστος Καπενής | Μελίσσα Κωτσάκη                                                                                                                   

Βασική ερευνήτρια: Βίκυ Αδάμου | Δραματολόγος: Άννα Τσίχλη 

Παραγωγή: Life After Death Theatre Company

Η έρευνα επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού

Αναλυτικά οι performances: 

Πήγα να πεθάνω | Βίκυ Αδάμου

Όταν βρίσκεσαι μπροστά στο κοινό είναι σαν να πεθαίνεις, όταν ερωτεύεσαι είναι σαν να πεθαίνεις, όταν χωρίζεις είναι σαν να πεθαίνεις, όταν σε απορρίπτουν είναι σαν να πεθαίνεις, όταν κοιμάσαι είναι σαν να πεθαίνεις, όταν γεννάς είναι σαν να πεθαίνεις.

Ένας χρονολογικός πίνακας από δρόμους που δεν περπατήθηκαν, από μονοπάτια που έφτασαν σε αδιέξοδο, ενέδρες, προδοσίες, μικρούς θανάτους και μεγάλες απελευθερώσεις. Η δημιουργός/περφόρμερ – “Ελεύθερη την Κυριακή”  εκθέτει το φόβο της για την έκθεση, την αποτυχία, την φθορά, μέσα από μια αλληλουχία παύσεων, πτώσεων και ψεύτικων λυποθυμιών, όπως έκανε μικρή για να την προσέξουν. 

Performance 

Διάρκεια: 3 ώρες/επαναλαμβανόμενο μοτίβο

Meat Me Inside | Θωμάς Διάφας

Ο δημιουργός/περφόρμερ κινείται αργά από μία τουαλέτα σε άλλη, με ένα φως που αναβοσβήνει στο στόμα και γύρω από τους όρχεις του. Παραδίδεται σε έναν συνεχή αυτοσχεδιασμό εικόνων που διαπραγματεύονται το γυμνό, την αποστροφή και την queerότητα, ως ανάγκη επανεξέτασης και αναθεώρησης αυτών των ιδεών και των χώρων.

Βίντεο: Φένια Κωτσοπούλου

Προβολή video 

Διάρκεια: 19’31’’

Director Understudy | Πάρις Ερωτοκρίτου

*Understudy: person who learns another’s role in order to be able to act at short notice in their absence.

Βιώνοντας την ελευθερία του παιχνιδιού χωρίς την ευθύνη ενός «ρόλου». Η διαδικασία της αποσπασματικής δοκιμής ενός ρόλου στην διαδικασία της πρόβας από τον σκηνοθέτη και τα ερωτήματα που προκύπτουν ως προς την ανάγκη του (η μη) για να «παίξει». Με αφορμή ένα κείμενο που αγγίζει θέματα ταυτότητας, μίμησης και γλώσσας στην διαδικασία της πρόβας για την παραγωγή Cyprus Avenue.   

Προβολή video

Διάρκεια: 15’

F.O.G. | Fear Of Grief                                                                           

Χρήστος Καπενής

Μια performance για ένα σώμα που φοβάται να εμπλακεί με ένα άλλο σώμα για να μην το χάσει, για να μη βιώσει πένθος.

Η performance μελετά τη διαδικασία-πορεία του δημιουργού που εργάζεται πάνω στην πραγμάτωση της ιδέας του και τους τρόπους που αυτή καταλήγει να παρουσιαστεί σε κοινό. 

Ο θεατής έχει τη δυνατοτητα, αν το επιθυμεί, να παρακολουθεί επί δυόμιση ώρες τον περφόρμερ να εργάζεται και να προετοιμάζεται για την παρουσίαση της 30λεπτης performance F.O.G. Παρακολουθούμε όλη την πορεία του, τη διαμόρφωση του χώρου, των υλικών, και των εργαλείων.

Ένα άνοιγμα της καλλιτεχνικής διαδικασίας για τον δημιουργό/περφόρμερ που προσπαθεί να φτάσει στο φόβο της απώλειας. (Fear Of Grief, F.O.G.).  

Κατασκευή Μάσκας: Κατερίνα Αναστασίου (Nerisisty)

Performance 

Διάρκεια: 3 ώρες

Αντοχή Υλικών_ | Προσεγγίζοντας το όριο θλίψης. Ένας στοχασμός πάνω στην ανθρώπινη ανθεκτικότητα. 

Μελίσσα Κωτσάκη             

Ένα Ηχητικό Έργο αφιερωμένο στην αιώνια παιδική μας ηλικία, στην μνήμη, στην λήθη, στις ρωγμές του χρόνου και στις πρώτες μας αξέχαστες θραύσεις. Μια ψηλάφηση δομικών και ψυχικών εννοιών και μια περιήγηση στην ενδιάμεση περιοχή ανάμεσα τους. 

Διττές έννοιες. Τι το τόσο γοητευτικό υπάρχει σε αυτές; Υπάρχουν ρωγμές εσωτερικές; Τι κοινό μπορεί να έχουμε με το μπετόν και πόσο εφικτή είναι τελικά η ψυχική ανθεκτικότητα;

Μια ελεύθερη περιπλάνηση μέσα στον ιστορικό χώρο του μισογκρεμισμένου ξενοδοχείου Μπάγκειον ακούγοντας τις σκέψεις της δημιουργού πάνω σε όλα αυτά που συνθέτουν αυτό που λέμε αντοχή.   

Κάπου αλλού μέσα στο ίδιο ξενοδοχείο, σε κάποιο γκρεμισμένο δωμάτιο – μάλλον μονόκλινο – μια κοπέλα παίζει τέννις στον τοίχο. Μόνη.    

Ηχητικό έργο και Performance

Διάρκεια: 35’        

 

Σημείωμα βασικής ερευνήτριας:

 

“Πώς λειτουργούμε στις διαφορετικές συνεργασίες μας;

Τι αποτελεί την διαχωριστική γραμμή μεταξύ δημιουργού και περφόρμερ;

Πώς αυτές οι δύο ιδιότητες συνυπάρχουν στους ίδιους καλλιτέχνες;

Στόχος της συγκεκριμένης έρευνας αποτελεί η ανταλλαγή, η δικτύωση και η δημιουργία ενός διαδραστικού διαλόγου μέσα από τις κοινές αναφορές στις ιδιότητες των δημιουργών/περφόρμερ, τόσο στο επίπεδο της συνεργασίας των ζευγαριών αλλά και στο σύνολο των συμμετεχόντων δημιουργών. Το άνοιγμα στις διαφορετικές προσεγγίσεις μιας καλλιτεχνικής συνεργασίας, η ανταλλαγή μεθόδων και τεχνικών και η απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ μέσων και τρόπων των συμμετεχόντων θα ενισχύσουν το στοιχείο της έρευνας και του πειραματισμού, σε διαθεματικό επίπεδο, ανάμεσα στους καλλιτέχνες από διαφορετικές σχολές και χώρες.

Η καταγραφή σε αναλογικό και ψηφιακό επίπεδο αποτελεί ζητούμενο του πρότζεκτ και σημείο αναφοράς για την ανατροφοδότηση των συμμετεχόντων αλλά και των ενδιαφερόμενων θεατών ή άλλων καλλιτεχνών.

Η δικτύωση μεταξύ των καλλιτεχνών, τους οποίους ενώνει η διπλή ιδιότητα και το άνοιγμα, η ικανότητα δηλαδή να παραμένεις ανοιχτός και ελεύθερος ως περφόρμερ και δημιουργός, δίνει ένα πεδίο έκφρασης και την ευκαιρία να γίνει μια ανταλλαγή της μεθοδολογίας και των τεχνικών. Η επικοινωνία των δυσκολιών τόσο πρακτικά όσο και συναισθηματικά μπορεί να έχει να δώσει πολλά στον καθένα ξεχωριστά και στην καλλιτεχνική κοινότητα στο σύνολό της.”

Βίκυ Αδάμου