Κυρώθηκαν από τη Βουλή, η Σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για τις Κινηματογραφικές Συμπαραγωγές, όπως και το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΠΟΑ και της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας για τη μετάφραση και έκδοση έργων του λόγου της κλασικής και σύγχρονης βιβλιοπαραγωγής της Κίνας και της Ελλάδας.
Απαντώντας σε τοποθετήσεις βουλευτών για τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για τη στήριξη του Πολιτισμού η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, απάντησε: «Με την αρχή της πανδημίας, η κυβέρνηση αυτή έλαβε μέτρα, τα οποία σε διάφορες κατηγορίες συνοψίζονται: Σε επιστρεπτέες προκαταβολές, αποζημίωση ειδικού σκοπού εργαζομένων σε αναστολή, ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων σε αναστολή, επιπλέον αποζημιώσεις ειδικού σκοπού, αποζημίωση ενοικίου, αποζημίωση μέσω μητρώου καλλιτεχνών, επιδότηση κενών θέσεων το 2020 και το 2021, έκτακτες επιχορηγήσεις του Υπουργείου Πολιτισμού όχι στους φορείς τους –σε ιδιώτες-, αλλά και στους φορείς του, τα οποία αθροίζουν μέχρι αυτή τη στιγμή 448,5 εκατ. ευρώ, τα οποία ανέφερε και ο εισηγητής μας. Επιπλέον είναι 300 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για τα επόμενα χρόνια, συν περίπου 170 εκατ. ευρώ έκτακτες ενισχύσεις στους πολιτιστικούς φορείς τους εποπτευόμενους από το Υπουργείο Πολιτισμού. Στην πραγματικότητα δηλαδή μιλάμε για περίπου 800 εκατ. ευρώ.».
Σε ό,τι αφορά τον νόμο για τα πνευματικά δικαιώματα, η Λίνα Μενδώνη, απαντώντας στον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, σημείωσε ότι «ο Νόμος του 2017 δημιούργησε μία χαοτική κατάσταση, με ανεφάρμοστες διατάξεις. Αδειοδοτήσαμε την ΕΔΕΜ τον Φεβρουάριο του 2020. Ναι, μετά από διάφορες πιέσεις σας. Επειδή το Υπουργείο Πολιτισμού αξίωνε και απαιτούσε την εφαρμογή όσων προέβλεπε το δικό σας Νομοσχέδιο.».
Για το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα, η Υπουργός σημείωσε ότι «η κυβέρνηση αυτή από τον Ιούλιο του 2019, με πάρα πολύ συστηματικό τρόπο εργάστηκε και συνεχίζει να εργάζεται γι αυτό το θέμα, για να γίνει το όραμα της Μελίνας πραγματικότητα. Δεν φτάσαμε τυχαία στην απόφαση της UNESCO τον Σεπτέμβριο του 2021. Φτάσαμε μέσα από μία συστηματική δουλειά δυόμισι χρόνων. Και έρχεται η UNESCO τον Σεπτέμβρη και λέει, για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1980, ότι εδώ έχουμε ένα Διακυβερνητικό θέμα, και οφείλει το Ηνωμένο Βασίλειο να συζητήσει ειλικρινά με την Ελλάδα, σημειώνοντας όλα τα προβλήματα που δημιουργεί στα ίδια τα Γλυπτά η παραμονή τους στο Βρετανικό Μουσείο. Η ελληνική κυβέρνηση είχε και συνεχίζει να έχει την ίδια στάση. Τη μόνιμη θέση, ότι τα Γλυπτά στο Βρετανικό Μουσείο βρίσκονται ως προϊόν κλοπής. Και δεν αναγνωρίζει νομή, κυριότητα και κατοχή.
Να μην ρωτήσω τί έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα τα χρόνια της διακυβέρνησής του γιατί δεν έκανε απολύτως τίποτα, εκτός από κάποιες συμμετοχές σε συνέδρια. Και αυτό το αποδεικνύει το αρχείο του Υπουργείου Πολιτισμού, διότι ό,τι και να κάνεις, η επίσημη αλληλογραφία, οι διπλωματικές σχέσεις με τις άλλες χώρες καταγράφονται, δεν μένουν στον αέρα».
Για την αναθεώρηση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης, η Λίνα Μενδώνη υπογράμμισε ότι «έχει ιδιαίτερη σημασία για τους Έλληνες παραγωγούς δεδομένου ότι με την αναθεώρηση διευκολύνεται περαιτέρω η συμμετοχή τους σε ταινίες διεθνούς συμπαραγωγής και ενισχύεται η εξωστρέφειά τους. Οι αναλογίες συμμετοχής σε συμπαραγωγές διαφοροποιούνται προς το ευνοϊκότερο σε σχέση με την σύμβαση του 1992 καθώς μειώνεται το ελάχιστο και αυξάνεται το μέγιστο ποσοστό συνεισφοράς. Με τον τρόπο αυτό οι Έλληνες παραγωγοί μπορούν πλέον να συμμετέχουν με μικρότερο ποσοστό σε μια διεθνή συμπαραγωγή υψηλού προϋπολογισμού και να καταστούν αποκλειστικοί ιδιοκτήτες εκμετάλλευσης του έργου στην Ελλάδα και την Κύπρο καθώς και ιδιοκτήτες εκμετάλλευσης κατά το αναλογούν ποσοστό τους στον υπόλοιπο κόσμο».
Τέλος, σε ό,τι αφορά το Μνημόνιο Συνεργασίας με την Κίνα, η Υπουργός ανέφερε ότι έχει ήδη συγκροτηθεί από τις 4 Μαρτίου του 2020 ομάδα εργασίας συντονισμού. «Η νέα συγκροτηθείσα συντονιστική ομάδα έχει ήδη καταλήξει σε κατάλογο τουλάχιστον 100 έργων, ο οποίος θα προταθεί στην κινεζική πλευρά. Από τα 100 έργα τα οποία θα προταθούν προβλέπεται η μετάφραση, δημοσίευση και έκδοση τουλάχιστον 25 τίτλων από κάθε μέρος».