Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά ΠΟΞ: Ενημερωτικό Σημείωμα

ΠΟΞ: Ενημερωτικό Σημείωμα

Celestyal Cruises

Την δημιουργία ειδικού τηλεφωνικού αριθμού που θα λειτουργεί όλο το 24ωρο ώστε η διαχείριση κρουσμάτων κορωνοϊού στα ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, να γίνεται άμεσα και αποτελεσματικά, ζητά η ΠΟΞ.

Πιο συγκεκριμένα σε Ενημερωτικό της Σημείωμα η ΠΟΞ αναφέρει τα εξής:

 Με αφορμή δημοσιεύματα που αναφέρονται σε «καταγγελία ότι ξενοδόχος εγκατέλειψε σε Κέντρο Υγείας ενοίκους του με κορωνοϊό», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων μετά από ενημέρωση που είχε από τις Ξενοδοχειακές Ενώσεις – Μέλη της σε όλη τη χώρα, επισημαίνει τα εξής: 

Ο αριθμός των πελατών των ξενοδοχείων που διαγιγνώσκονται θετικοί στον Covid-19 είναι εξαιρετικά μικρός και αυτό οφείλεται στην πιστή εφαρμογή των ιδιαίτερα αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων από τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων.

Δυστυχώς όμως η διαδικασία διαχείρισης των ελάχιστων αυτών περιπτώσεων είναι εξόχως δυσχερής και μάλιστα ανεξάρτητα αν το ξενοδοχείο διαθέτει βάσει νόμου (δυναμικότητας άνω των 50 δωματίων) γιατρό Covid ή όχι. 

Σε πολλές περιπτώσεις, οι αναγκαίες για την ορθή διαχείριση του κάθε περιστατικού, οδηγίες των αρμοδίων στελεχών της ΓΓΠΠ και του ΕΟΔΥ  είναι ασαφείς, ενώ ούτε η επικοινωνία είναι όσο άμεση και εύκολη θα έπρεπε – ειδικά τα Σαββατοκύριακα.

Σημειώνεται πως η μεταφορά ενός πελάτη που διαγιγνώσκεται θετικός στον Covid-19 σε  ξενοδοχείο καραντίνας δεν είναι μια απλή υπόθεση. Θα πρέπει να έχει  προηγηθεί η καταχώρηση του θετικού αποτελέσματος του τεστ (rapid ή PCR) στην ειδική πλατφόρμα και στη συνέχεια να δοθεί σχετική εντολή – παραπεμπτικό από την αρμόδια αρχή, διαδικασία που είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και χρονοβόρα.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, μέσα στον πανικό και την απόγνωση, να έχουμε και το περιγραφόμενο στα παραπάνω δημοσιεύματα περιστατικό, να μην εφαρμόζεται δηλαδή το σχετικό πρωτόκολλο και ο πελάτης – ασθενής να οδηγείται στο Κέντρο Υγείας της περιοχής.

Για τους λόγους αυτούς η ΠΟΞ έχει ζητήσει τη δημιουργία ειδικού τηλεφωνικού αριθμού που θα λειτουργεί όλο το 24ωρο και στο οποίο θα μπορούν να απευθύνονται ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα κλπ ώστε η διαχείριση κρουσμάτων κορωνοϊού να γίνεται άμεσα και αποτελεσματικά.    

Για την καλύτερη ενημέρωσή σας, σας επισυνάπτουμε σχετική επιστολή μας (28 Ιουλίου 2021) προς τους κ.κ.  υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια και ΓΓ Πολιτικής Προστασίας Βασίλειο Παπαγεωργίου, με κοινοποίηση στον υπουργό Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη.      

Η επιστολή

Προς
κο Βασίλη Κικίλια, Υπουργό Υγείας
κο Βασίλειο Παπαγεωργίου, Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας
Κοινοποίηση
κο Χάρη Θεοχάρη, Υπουργό Τουρισμού
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Αξιότιμε κύριε Γενικέ Γραμματέα,
Όπως και κατά τη διάρκεια του έτους 2020, έτσι και φέτος οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις τηρούν
με συνέπεια τα ιδιαίτερα αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουν προβλεφθεί για αυτές,
αποτελώντας τους πλέον ασφαλείς υγειονομικά χώρους. Όμως, αν και η τήρηση των υγειονομικών
μέτρων είναι στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων υποδειγματική, ενημερωνόμαστε από μέλη
μας πως η διαχείριση περιπτώσεων πελατών που διαγιγνώσκονται θετικοί στον Covid-19 είναι ιδιαίτερα
δυσχερής και πολύπλοκη- προβληματική.
Στη με αριθμό 6632 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β 1632), με την οποία τροποποιήθηκαν τα υγειονομικά πρωτόκολλα
λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, περιλαμβάνεται παράρτημα με τη διαδικασία διαχείρισης
ύποπτου κρούσματος. Ωστόσο αφενός αυτή χρήζει περαιτέρω εξειδίκευσης σε επιμέρους θέματα, όπως
η διαδικασία μεταφοράς του ασθενούς στο ξενοδοχείο καραντίνας και αφετέρου για την εφαρμογή της
απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με την ΓΓΠΠ ή τον ΕΟΔΥ και η ομοίως
άμεση χορήγηση του «παραπεμπτικού» μεταφοράς στο ξενοδοχείο καραντίνας κλπ, η οποία όμως στην
πράξη είναι ιδιαίτερα δυσχερής αν όχι αδύνατη.
Ειδικότερα, όπως έχουμε πληροφορηθεί από μέλη μας που έχουν κληθεί να διαχειριστούν
παρόμοια περιστατικά, η επικοινωνία με την ΓΓΠΠ και τον ΕΟΔΥ είναι ιδιαίτερα δυσχερής, αν όχι
αδύνατη, υπάρχει αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ τους, οι οδηγίες που δίνονται δεν είναι σαφείς
και συγκεκριμένες, ενώ η εντολή για μεταφορά του νοσούντος πελάτη σε ξενοδοχείο καραντίνας δίνεται
μόνο μετά από μεγάλη πίεση. Αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω είναι οι νοσούντες πελάτες να
μεταφέρονται στα κέντρα υγείας και τις δομές υγείας, να υφίστανται μια άνευ λόγου ταλαιπωρία και να
δημιουργείται μια εικόνα που δεν μας τιμά και δεν μας αξίζει.
Κατόπιν των ανωτέρω προτείνουμε:
➢ Να καταστεί ξεκάθαρο με ποια υπηρεσία θα πρέπει να επικοινωνεί ο ξενοδόχος σε περίπτωση
που πελάτης του διαγιγνώσκεται θετικός στον Covid-19 (ΓΓΠΠ ή ΕΟΔΥ;).
➢ Να υπάρχει μια τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας αποκλειστικά και μόνο για τους υγειονομικούς
υπευθύνους των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, μέσω της οποίας θα δίνονται οι απαραίτητες
οδηγίες – εγκρίσεις.
➢ Η εντολή μεταφοράς στο ξενοδοχείο καραντίνας (εφόσον το ξενοδοχείο δε διαθέτει δωμάτια
καραντίνας) να δίνεται άμεσα και

➢ Να αποτυπωθεί συγκεκριμένα η διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται από το σημείο της
διάγνωσης ενός πελάτη του ξενοδοχείου ως θετικού στον Covid-19 μέχρι και τη μεταφορά του
στο ξενοδοχείο καραντίνας.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,

Γρηγόρης Τάσιος Πρόεδρος Δ.Σ.

Μανώλης Τσακαλάκης Γενικός Γραμματέας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.