Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες αποτελεί η στρατηγική των πωλήσεων για τους Έλληνες ξενοδόχους σε μια χρονιά που αποδεικνύεται ιδιαίτερα απαιτητική ακόμα και για έναν από τους πιο δυνατούς προορισμούς της Ελλάδας, τη Σαντορίνη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Aqua Vista Hotels, εταιρείας διαχείρισης ξενοδοχείων με 40 καταλύματα στις Κυκλάδες, η Σαντορίνη εμφανίζει πτώση της τάξεως του 8-12% σε σχέση με πέρυσι.
“Το συγκεκριμένο ποσοστό επιδέχεται διάφορες ερμηνείες. Η πτώση είναι δεδομένη, ωστόσο δεν είναι σίγουρο ότι οι αριθμοί είναι ακριβείς μιας και αντικατοπτρίζουν εν μέρει τη σημερινή εικόνα της Σαντορίνης” δηλώνει ο κ. Γιώργος Τσολακάκης Ιδιοκτήτης και Director of Sales της Aqua Vista Hotels συνεχίζοντας: “Η μείωση πληροτήτων συνδέεται περισσότερο με την υπερ-ανέγερση καινούργιων καταλυμάτων, παρά με τη μείωση προσέλευσης επισκεπτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Δεκέμβριο του 2018 στην Booking, ένα από τα μεγαλύτερα εργαλεία online κρατήσεων παγκοσμίως, ήταν καταχωρισμένες 1.400 μονάδες για το νησί ενώ σήμερα, οκτώ μήνες μετά, εμφανίζονται περίπου 1.700 καταλύματα”.
Ο αγαπημένος διεθνώς ρομαντικός προορισμός έχει συγκεντρώσει πάνω του τα βλέμματα τα τελευταία χρόνια όχι μόνο για το μοναδικής ομορφιάς τοπίο του αλλά και για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Τα έργα υποδομής που απαιτούνται αποτελούν το νούμερο ένα θέμα συζήτησης. “Ενώ οι ιδιώτες επενδύουν συνεχώς αναβαθμίζοντας το τουριστικό προϊόν του νησιού, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τους κρατικούς φορείς με αποτέλεσμα μια δυσλειτουργική καθημερινότητα για τον επισκέπτη. Τι σημαίνει αυτό; Ένας δυσαρεστημένος πελάτης που μεταφέρει την εμπειρία του στο περιβάλλον του, είναι κίνηση που θα οδηγήσει σταδιακά στη μείωση των επαναλαμβανόμενων πελατών” δηλώνει ο κ. Τσολακάκης συμπληρώνοντας:“Φέτος οι repeaters κυμαίνονται γύρω στο 4%, ποσοστό ιδιαίτερα χαμηλό αν σκεφτεί κανείς ότι σε άλλους, όχι και τόσο δημοφιλείς προορισμούς το ποσοστό αυτό φτάνει έως και το 18%”.
Έπειτα από το πολύ επιτυχημένο 2018, χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, η φετινή πτώση ήταν αναμενόμενη, ωστόσο οι Έλληνες ξενοδόχοι παραμένουν αισιόδοξοι ότι μέχρι το τέλος της σεζόν τα ποσοστά θα είναι και φέτος ικανοποιητικά. Η δυναμική επιστροφή της Τουρκίας, η ενίσχυση της Αιγύπτου και γενικά της Βόρειας Αφρικής έχουν επηρεάσει την τουριστική αγορά, όμως το ελληνικό προϊόν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις των αγορών διατηρώντας την ισχύ του.
Πέραν των διεθνών τάσεων, και οι επαγγελματίες του κλάδου οφείλουν να προχωρήσουν σε κινήσεις που θα ενισχύσουν με κάθε τρόπο το προϊόν τους: “Η συγκεκριμένη πτωτική πορεία δεν έχει επηρεάσει τόσο πολύ την Aqua Vista Hotels, καθώς η άμεση αντίδρασή μας με συνεχές και εντατικό yielding unit over unit έχει καταφέρει να δώσει στατικό έως και θετικό πρόσημο στην πλειονότητα των καταλυμάτων μας για τη φετινή σεζόν” αναφέρει ο κ. Τσολακάκης καταλήγοντας ότι: “οι ξενοδόχοι οφείλουν να κατανοήσουν το προϊόν τους, να εντοπίσουν το κοινό που τους αφορά και είναι συμβατό με το κατάλυμά τους και να στοχεύσουν σε αυτό. Όλοι όσοι ασχολούμαστε με τον τομέα της φιλοξενίας θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους εαυτούς μας ως οικοδεσπότες, όχι ως ξενοδόχους, και να προσφέρουμε την αυθεντική ελληνική φιλοξενία από το πρώτο request διαθεσιμότητας μέχρι τη στιγμή του check-out, αλλά και μετά από αυτό”.