Συσκευές POS θα πρέπει να διαθέτουν πλέον οι οδηγοί ταξί, καθώς μόνο έτσι μπορούν να κάνουν ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους και να αποδίδουν στις πλατφόρμες το δικό τους μερίδιο. Αυτό προβλέπεται σε τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών που εντάχθηκε στο σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώθηκε η συμφωνία με την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων, με την οποία επέρχονται αλλαγές στον τρόπο που λειτουργούν οι πλατφόρμες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών, όπως η Beat.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ (Πανελληνια Ομοσπονδία Ταξί) , με την οποία γίνεται ενημέρωση των επαγγελματιών αυτοκινητιστών: «Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:
– Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής: Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής.
– Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης.
– Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».
Και κατάληγει η ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ: «Με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση».
Από την πλευρά της η Βeat, με ανακοίνωσή της, τονίζει πως είναι ευπρόσδεκτη η νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή σχετικά με την εγκατάσταση POS στα ταξί. Η ρύθμιση, αναφέρει η εταιρεία, δεν επιφέρει απολύτως καμία αλλαγή στη χρήση πλαστικού χρήματος για τις συναλλαγές ανάμεσα στους επιβάτες που επιλέγουν τη Beat για να βρουν ταξί και τους αυτοκινητιστές που συνεργάζονται μαζί της. Η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (τροποποίηση της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του Ν.4530/2018) δεν έχει καμία επίπτωση στις δραστηριότητές της BEAT στην Ελλάδα. Αντιθέτως, παραθέτει διευκρινίσεις επί διαδικαστικών θεμάτων που επιβεβαιώνουν ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας της ΒΕΑΤ σε πλήρη συμμόρφωση με την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή φορολογική νομοθεσία και τη νομοθεσία για τις υπηρεσίες πληρωμών- και δεν επιφέρει καμία άμεση αλλαγή ούτε στις σχέσεις της με τους συνεργαζόμενους αυτοκινητιστές, αλλά ούτε και στις νόμιμες υποχρεώσεις τους. «Είμαστε βέβαιοι ότι οποιαδήποτε άλλη αναφορά προς την αντίθετη κατεύθυνση δεν μπορεί παρά να είναι εσφαλμένη ερμηνεία του νόμου», σημειώνει η εταιρεία. Προσθέτει πως η ίδια εφαρμόζει με συνέπεια τους νόμους της χώρας και θα συνεχίσει να δίνει διέξοδο στους αυτοκινητιστές των ταξί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τους, ακόμα και εάν αυτοί δεν διαθέτουν POS, σε απόλυτη συμμόρφωση με τη νομοθεσία.