Αρχική Αεροπορικά Νέα Προχωρούν τα έργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία, σε λειτουργία από το φθινόπωρο ο...

Προχωρούν τα έργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία, σε λειτουργία από το φθινόπωρο ο διάδρομος 10-28

Αεροδρόμιο Μακεδονία

Από τον Οκτώβριο του 2019 το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και οι ταξιδιώτες που πετάνε προς και από τη Θεσσαλονίκη, θα απαλλαγούν σε μεγάλο βαθμό από τις καθυστερήσεις και ανακατευθύνσεις πτήσεων, φαινόμενο όχι σπάνιο κατά τους χειμερινούς μήνες, λόγω των καιρικών συνθηκών που παρατηρούνται αρκετά συχνά στην περιοχή. Την παραπάνω δήλωση έκανε ο Γενικός Διευθυντής Επιχειρησιακής Διαχείρισης (C.O.O.) και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece, Ηλίας Μαραγκάκης, στη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον κ. Μαραγκάκη, η εταιρεία συζητά με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας τις νέες διαδικασίες που θα επιτρέπουν στα αεροσκάφη να αξιοποιούν δορυφορικό σήμα για να προσεγγίζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τους διαδρόμους που δεν έχουν σύστημα προσγείωσης ILS. Συγκεκριμένα, το φετινό Φθινόπωρο, αναμένεται να εφαρμοστεί η μεθοδολογία προσγείωσης Performance Base Navigation (PBN) που επιτρέπει στα αεροπλάνα να κατέβουν μέχρι τα 250 μέτρα σε συνθήκες χαμηλής νέφωσης για να έχουν οπτική του διαδρόμου από 500 μέτρα που είναι σήμερα.

Στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» συμβαίνει να παρατηρείται ένας συνδυασμός καιρικών συνθηκών που είναι ο ορισμός του «τέλειου προβλήματος» στις προσγειώσεις. Αυτός ο συνδυασμός είναι η πυκνή ομίχλη ή άλλοτε οι χαμηλές νεφώσεις, μαζί με ισχυρούς βόρειους ανέμους, όταν δηλαδή πνέουν άνεμοι με ένταση άνω των 6 μποφόρ, αρκετά ισχυροί αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να διαλύσουν την ομίχλη.

Οι προσγειώσεις των αεροπλάνων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι αδύνατες όταν υπάρχει χαμηλή νέφωση και φυσάει βόρειος άνεμος. Δεδομένου ότι τα αεροπλάνα προσγειώνονται πάντα κόντρα στον άνεμο σε περίπτωση βοριάδων χρησιμοποιούν αναγκαστικά το διάδρομο απογειώσεων – προσγειώσεων 34 (από την πλευρά της Χαλκιδικής) που λόγω της μορφολογίας της περιοχής δεν διαθέτει σύστημα ILS 2. Σε χαμηλή νέφωση το αεροσκάφος δεν έχει οπτική του διαδρόμου και χωρίς ραδιοβοήθημα δεν μπορεί να προσεγγίσει το αεροδρόμιο.

Ο λόγος που δεν μπορεί να εγκατασταθεί σύστημα ILS2 στο διάδρομο 16 και στο διάδρομο 28 είναι ότι η μορφολογία του εδάφους και τα υψώματα δεν επιτρέπουν την ασφαλή λειτουργία του ILS με βάσει τους διεθνείς κανόνες. «Για να εγκατασταθεί το σύστημα θα έπρεπε να εκσκαφεί το βουνό. Στο αεροδρόμιο της Αθήνας για να εγκατασταθεί ILS κόπηκε λόφος με το κόστος να φθάνει το 1 δισ.», τόνισε ο κ. Μαραγκάκης.

Η Fraport επιθυμεί διακαώς να λύσει τα προβλήματα με τη χαμηλή νέφωση, καθώς το ζήτημα θα είναι ακόμη πιο φλέγον όταν ολοκληρωθεί το έργο της κατασκευής του νέου επιβατικού σταθμού. «Θα έχουμε ένα διπλάσιο κτήριο και άρα θα επιδιώξουμε να προσελκύσουμε ακόμη μεγαλύτερη κίνηση. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα περιφερειακό hub και να έχουμε προβλήματα με την ορατότητα», ανέφερε ο κ. Μαραγκάκης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.