Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Ελληνικός σιδηρόδρομος: Σε 4 ώρες 15 λεπτά από το Μάρτιο το Αθήνα-Θεσσαλονίκη...

Ελληνικός σιδηρόδρομος: Σε 4 ώρες 15 λεπτά από το Μάρτιο το Αθήνα-Θεσσαλονίκη στόχος έως το τέλος του έτους οι 3 ώρες και 30 λεπτά

Από την περασμένη Τρίτη τέθηκε σε λειτουργία η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αφού παραδόθηκε και το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής μεταξύ Λιανοκλαδίου – Δομοκού.

Ιστορική μέρα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και προάγγελο μεγάλων εξελίξεων για τα επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια, χαρακτηρίστηκε από στελέχη του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς με την παράδοση και του τμήματος Αγγείες-Δομοκός για πρώτη φορά ο βασικός διάδρομος της χώρας από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη διαθέτει διπλή γραμμή. Είναι το πρώτο βήμα στο πέρασμα του μέσου που κυριαρχεί στην Ευρώπη αλλά όχι στη χώρα μας σε μία νέα εποχή.

Την περασμένη Τρίτη, ανεπίσημα και με την παρουσία των διοικήσεων του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ υπό τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνο Βούρδα, έγινε το πρώτο δρομολόγιο πάνω στη γραμμή με κυρίαρχο στοιχείο την εντυπωσιακή Σιδηροδρομική Γέφυρα 26, στην Εκκάρα Φθιώτιδας.

Η νέα διπλή γραμμή δίνει πλέον πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες στα δρομολόγια των τρένων, επιβατικών και εμπορευματικών. Το πρώτο που θα αλλάξει άμεσα είναι πως δεν θα χρειάζεται πλέον να περιμένει το τρένο το πέρασμα κάποιου άλλου τρένου με αντίθετη κατεύθυνση. Η διπλή γραμμή επιτρέπει όχι μόνο την ταυτόχρονη κίνηση τρένων αλλά και εκτοξεύει γεωμετρικά τα τρένα που μπορούν ταυτόχρονα να κινούνται στην ίδια γραμμή.

Προς το παρόν στο νέο τμήμα που παραδόθηκε θα κινούνται ντιζελοκίνητα τρένα. Αυτό σημαίνει πως θα εξακολουθήσουν να αλλάζουν μηχανή τα τρένα στο Λιανοκλάδι και τον Παλαιοφάρσαλο. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ανακοινωθεί, περί τα τέλη Φεβρουαρίου, αρχές Μαρτίου θα λειτουργήσει και η ηλεκτροκίνηση που θα συμβάλει στην περαιτέρω μείωση του δρομολογίου.

Σημειώνεται ότι στο τελευταίο τμήμα που παραδίδεται σε κυκλοφορία και συγκεκριμένα στην περιοχή Εκκάρας Δομοκού, ευρίσκεται η νέα τοξωτή – μεταλλική και σεισμικά μονωμένη σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26 η οποία αποτελεί ένα ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε τα τελευταία τρία χρόνια.

Όπως σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης σε ιστοσελίδα της Θεσσαλονίκης, με την λειτουργία της ηλεκτροκίνησης το δρομολόγιο θα μπορεί να διεξάγεται σε 4 ώρες και 15 λεπτά, χρόνος σημαντικά μειωμένος από τις περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά που διαρκεί μέχρι τώρα.

Αναφορικά με την παλιά μονή γραμμή από την Τιθορέα μέχρι το Δομοκό υπάρχουν εισηγήσεις να γίνει μία νέα τουριστική γραμμή λόγω του φυσικού κάλλους της διαδρομής και το στοίχημα είναι να μην εγκαταληφθεί στην τύχη της αλλά να υπάρξουν οι απαραίτητες ενέργειες για να αξιοποιηθεί προς όφελος των περιοχών που διέρχεται δίνοντας της ταυτόχρονα μία δεύτερη ζωή.

Το τελικό βήμα για την περαιτέρω μείωση του δρομολογίου σε 3 ώρες και 30 λεπτά θα γίνει με την ολοκλήρωση και θέση σε λειτουργία των συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS. Με αυτά τα συστήματα τα τρένα θα μπορούν να αναπτύξουν μεγαλύτερες ταχύτητες (μέχρι τα 200χλμ/ώρα που είναι και το επίσημο όριο στη χώρα μας), με μεγαλύτερη ασφάλεια και συνέπεια στα δρομολόγια.

Οι τελευταίες εκτιμήσεις είναι ότι αυτό θα γίνει μέχρι το τέλος του έτους ολοκληρώνοντας τα μεγάλα έργα στη γραμμή.