Η Alitalia μετά από πολύ καιρό έχει κερδοφορία στο τρίτο τρίμηνο του 2018. Η περίοδος Ιουλίου – Σεπτεμβρίου προβλέπεται να κλείνει με καθαρό κέρδος περίπου 2 εκατομμύρια. Χάρη στην αύξηση των εσόδων και την μείωση του κόστους, και παρά την ανοδική πορεία του κόστους του πετρελαίου. Ένδειξη μιας εταιρείας που αλλάζει πρόσωπο και που με 770 εκατομμύρια ευρώ στο ταμείο της, παρουσιάζεται «πολύ πιο ενδιαφέρουσα για έναν αγοραστή» από ότι ήταν ένα χρόνο πριν, επιβεβαιώνουν οι έκτακτοι διαχειριστές που βρίσκονται στο τιμόνι της για περίπου 17 μήνες.
Τα καλά νέα για την κατάσταση της εταιρείας φτάνουν από την ακρόαση των τριών διαχειριστών, του Luigi Gubitosi, του Stefano Paleari και του Enrico Laghi, στις επιτροπές Μεταφορών και παραγωγικών Δραστηριοτήτων του Επιμελητηρίου. “Το τρίτο τρίμηνο που τελειώνει είναι το πρώτο στο οποίο η Alitalia προβλέπεται να κλείσει με ένα μικρό τριμηνιαίο κέρδος» ανακοινώνει ο Gubitosi: “ήταν πολύς καιρός που δεν είχε συμβεί κάτι τέτοιο”. Η αυξητική τάση παρατηρήθηκε ήδη κατά τα δύο πρώτα τρίμηνα, αύξηση με ρυθμό +6/7% από τα έσοδα των επιβατών. Και τώρα ακόμα και αυτό το τρίτο τρίμηνο επιβεβαιώνεται η βελτίωση , παρόλο το κόστος του πετρελαίου που – επισημαίνουν οι επίτροποι – θα συνεχίσει να αποτελεί «το ερωτηματικό για τον κλάδο στο κοντινό μέλλον». Τα έσοδα των επιβατών του τριμήνου υπολογίζονται σε αύξηση της τάξης του 7,1% (σε 835 εκατομμύρια), το Ebitda αναμένεται να είναι 87 εκατομμύρια (από 68 το 2017), με κέρδος προ φόρων 24 εκατομμύρια. Μειώνεται επίσης το κόστος των χρηματοδοτικών μισθώσεων (και θα μειωθεί ακόμα περισσότερο το 2019), το εργατικό κόστος «δεν είναι πλέον το κύριο πρόβλημα» και το on-time performance της εταιρείας είναι στην κορυφή της Ευρώπης.
Εν τω μεταξύ πλησιάζει και η προθεσμία της 31ης Οκτωβρίου για την διαδικασία της πώλησης, που οι διαχειριστές εύχονται να τηρηθεί (για αυτό εργάζονται για να επιταχύνουν τις εξελίξεις με τις εταιρίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον), χωρίς να παρεμβαίνουν όμως στην ‘μορφή’ της διάσωσης: εάν θα είναι μέσω της Fs (Κρατικοί Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι), του Cdp (Ιταλικό Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων) ή της Boeing, απαντούν ότι “είναι κυβερνητική επιλογή και δεν είναι αρμοδιότητά μας να το σχολιάζουμε”. Ο αναπληρωτής υπουργός ανάπτυξης Galli (της Λέγκας) πιέζει για μια μεγάλη εταιρεία, φρενάροντας την υπόθεση του Cdp ή της Fs. Και ο πρώην πρόεδρος Montezemolo προειδοποιεί για την περίπτωση εισόδου της Fs: προσοχή στον ανταγωνισμό. Η βελτίωση της εταιρείας καλωσορίστηκε από τα συνδικάτα, που τονίζουν την ανάγκη να συμμετέχουν και να κληθούν από την Κυβέρνηση και την εταιρεία.