Αρχική Ειδήσεις στα Ελληνικά Φεστιβάλ Αθηνών 2018: 3+1 επαναλήψεις που δεν πρέπει να χάσετε

Φεστιβάλ Αθηνών 2018: 3+1 επαναλήψεις που δεν πρέπει να χάσετε

Τέσσερις παραστάσεις που άφησαν έντονα το στίγμα τους το περσινό καλοκαίρι, επανέρχονται δυναμικά στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών.

Παραγωγές για τις οποίες γράφτηκαν διθυραμβικές κριτικές, αλλά και μεταφέρθηκαν από στόμα σε στόμα μεταξύ των ενθουσιασμένων θεατών.

Η επανάληψη των τεσσάρων παραστάσεων γίνεται κατ’ απαίτηση του κοινού, ώστε όσοι δεν πρόλαβαν να μπορέσουν να τις δουν, αλλά και όσοι θέλουν να μπορέσουν να τις ξαναπολαύσουν.

Ο Χώρος Δ της Πειραιώς φιλοξενεί ένα διόροφο κτίσμα, μέσα στο οποίο ο Άρης Σερβετάλης ερμηνεύει μοναδικά τον μπεκετικό λόγο, η αυλή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης στην Πλάκα υποδέχεται τα μπαρόκ ρεμπέτικα της Χριστίνας Μαξούρη, το Ηρώδειο δονείται στους ρυθμούς των συγκλονιστικών Περσών του Άρη Μπινιάρη και ο Εθνικός Κήπος φορά ποιητικό ένδυμα, προσκαλώντας σε έναν διαφορετικό απογευματινό περιπατο, όπως τον φαντάστηκε ο Θοδωρής Γκόνης.

Δείτε περισσότερα για τις τέσσερις αυτές παραστάσεις

  1. Αποτυχημένες απόπειρες αιώρησης στο εργαστήριό μου
    Παράσταση εμπνευσμένη από το μπεκετικό σύμπαν
    Δημήτρης Κουρτάκης
    Πειραιώς 260 -Χώρος Δ
    1, 3, 4 και 5 Ιουνίου, στις 21:00
    2 Ιουνίου, στις 20:00

Δεν ξέρω αν κάποιος άλλος Έλληνας – ακόμη και ξένος- ηθοποιός θα μπορούσε να πετύχει αυτό που κατάφερε ο Αρης Σερβετάλης δίνοντας μία τόσο εσωτερική και ταυτόχρονα ρευστή και βαθιά ψυχαναλυτική ερμηνεία στον ήρωά του.
Γεωργία Οικονόμου, tospirto.net, 21/7/2017

Το Φεστιβάλ Αθηνών επέλεξε φέτος να ανοίξει τις πύλες του και τις πύλες της Πειραιώς 260, με την παράσταση του Δημήτρη Κουρτάκη, που έκλεισε το περσινό φεστιβάλ αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Το έργο του Σάμιουελ Μπέκετ υπήρξε η αφορμή για να δημιουργηθεί ένα πρωτότυπο σκηνικό σύμπαν, μέσα στο οποίο ξεχωρίζει για την καθηλωτική του ερμηνεία ο Άρης Σερβετάλης. Όλη η δράση της παράστασης εκτυλίσσεται μέσα σε μία εντυπωσιακή σκηνική κατασκευή, ένα τεράστιο διόροφο κτίσμα, που έχει στηθεί στο μέσον του χώρου Δ της Πειραιώς 260.

Ήρωας είναι ένας περφόρμερ, κλεισμένος όπως μαρτυρά και ο τίτλος στο εργαστήριό του. Κινείται μέσα στο επιβλητικό σκηνικό, ακολουθούμενος από την κάμερα που χειρίζεται ο video artist Jérémie Bernaert, γνωστός και από τη συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Julien Gosselin. Μία multimedia παράσταση, στην οποία συμπράττει ένα επιτελείο σημαντικών διεθνών συνεργατών. Οι θεατές, καθισμένοι εκατέροθεν της σκηνής, παρακολουθούν τη δράση που προβάλεται στους τοίχους του οικοδομήματος. Μία σπαρακτική ερμηνεία του μπεκετικού λόγου, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες καλλιτεχνικές επιτυχίες του Φεστιβάλ.

Συντελεστές:

Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Σκηνικά: Δημήτρης Κουρτάκης
Δραματουργική επεξεργασία: Δημήτρης Κουρτάκης, Ελένη Παπάζογλου, Αναστασία Τζέλλου
Βίντεο: Jérémie Bernaert
Φωτισμοί: Scott Bolman
Καλλιτεχνική συνεργασία: Έφη Μπίρμπα
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Τριανταφύλλη
Βοηθός σκηνογράφου: Βάσια Λύρη
Εκτέλεση παραγωγής: Ντένια Σαφαρή
Ερμηνεία: Άρης Σερβετάλης

 

2. Εθνικός Κήπος

Θοδωρής Γκόνης
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή από τις 8 Ιουνίου μέχρι την 1η Ιουλίου, στις 19:00 (οι ημερομηνίες ενδέχεται να αλλάξουν)

Σημείο συνάντησης – έναρξη διαδρομής: Κεντρική είσοδος Εθνικού Κήπου (Λεωφ. Βασιλίσσης Αμαλίας 1) –  Ηλιακό Ρολόι

Ο εθνικός κήπος δεν θα είναι ποτέ ξανά ο ίδιος για τους θεατές που θα ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο,  μέσα σε ένα κήπο που δεν τον «σκεπάζουν» μόνο  τα «ιθαγενή» και μη δέντρα αλλά και  το πρώην βασιλικό ανάκτορο μαζί με τις  εμβληματικές προσωπικότητες του παρελθόντος που περιηγήθηκαν κι αυτές όπως κι εμείς μέσα του.
Κωνσταντίνος Πλατής, theatromania.gr, 24/6/2017

Πόσα μπορεί να κρύβει ένας περίπατος στον γνωστό μας Εθνικό Κήπο; Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από τα παρτέρια που ο περισσότερος κόσμος προσπερνά βιαστικά ή κοντοστέκεται μόνο για μία ανάσα μέσα στο κέντρο της Αθήνας; Ο Θοδωρής Γκόνης εμπνεύστηκε από την ιστορία του Εθνικού Κήπου και της βασίλισσας Αμαλίας και «είδε» τον Εθνικό Κήπο μέσα από ένα ποιητικό και περιπατητικό πρίσμα. Η παράσταση Εθνικός Κήπος, που και φέτος εντάσσεται στο πλαίσιο της ενότητας «Άνοιγμα στην πόλη-Αθήνα», κέρδισε τις καρδιές των Αθηναίων, που συνέρρευσαν πέρσι στη δράση, δημιουργώντας τεράστιες λίστες αναμονής για να μπορέσουν να την παρακολουθήσουν.

Μια ποιητική διαδρομή με υλικό κείμενα και ντοκουμέντα γύρω από τις μαρμάρινες μορφές των ποιητών και των πολιτικών που ανακαλύπτει ο περιηγητής στον Εθνικό Κήπο, αλλά και των γεωπόνων και των μηχανικών που τον διαμόρφωσαν, με φόντο τη γοητευτική ιστορία της εικοσάχρονης βασίλισσας που τον ονειρεύτηκε και μας τον χάρισε. Ξεναγοί σε αυτόν τον ξεχωριστό απογευματινό περίπατο ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, η Ελένη Κοκκίδου και άλλοι ηθοποιοί και μουσικοί.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης
Δραματουργία: Θοδωρής Γκόνης, Ελένη Στρούλια
Έρευνα: Μάρα Ψάλτη
Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Σκηνογραφική επιμέλεια: Ελένη Στρούλια, Ζαΐρα Φαληρέα
Φιλολογικός σύμβουλος: Νάσος Βαγενάς
Βοηθός σκηνοθέτη: Μιχάλης Αγγελίδης
Ηθοποιοί: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Ελένη Κοκκίδου, Κατερίνα Πατσιάνη, Έλενα Μεγγρέλη
Μουσικοί: Μιχάλης Καλογεράκης, Παντελής Καλογεράκης 

 

3. 20 + 1 λαϊκά μεταπολεμικά τραγούδια με μπαρόκ σύνολο

Χριστίνα Μαξούρη

Αυλή Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης

12-16 Ιουνίου, 21:00

Ήταν σίγουρα μια ξεχωριστή βραδιά για το Φεστιβάλ Αθηνών. Μια αθόρυβη αλλά ταυτόχρονα αβανταδόρικη, όπως αποδείχθηκε, δουλειά, άρτια και θαυμαστή, που προκάλεσε δικαίως το πηγαίο και ένθερμο χειροκρότημα των ακροατών. Το πρωτότυπο αυτό ταξίδι στη μπαρόκ εποχή έκανε πολλούς να μιλάνε στην έξοδο για έκπληξη μεγατόνων, από τα καλύτερα που έχει να επιδείξει μέχρι στιγμής το φετινό Φεστιβάλ.
Νίκος Ρουμπής, monopoli.gr, 29/6/2017

Η παράσταση της Χριστίνας Μαξούρη κέρδισε τους θεατές στο περσινό πρόγραμμα, όταν παρουσιάστηκε στον υποβλητικό χώρο της Αγγλικανικής Εκκλησίας του Αγίου Παύλου. Η ηθοποιός, γνωστή τις ξεχωριστές φωνητικές ικανότητες, δημιούργησε μία μοναδική ατμόσφαιρα, προσεγγίζοντας το ρεμπέτικο τραγούδι μέσα από τους ήχους της βιόλα ντα γκάμπα, της βιολόνε και των βιολιών. Μία μουσική παράσταση που ενώνει την αρχοντιά του ρεμπέτικου της Μεταπολεμικής περιόδου με τον συναισθηματισμό της μπαρόκ μουσικής του 17ου αιώνα. Μαζί τους εμφανίζεται και η Λένα Κιτσοπούλου, ερμηνεύοντας κι αυτή με τον μοναδικό της τρόπο κάποια από τα 20+1 τραγούδια που αποτελούν το πρόγραμμα.

Φέτος, η παράσταση που αγαπήθηκε από το κοινό μεταφέρεται στην ατμοσφαιρική αυλή του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης στην Πλάκα, κάτω από την Ακρόπολη. Για τρεις βραδιές, το κοινό μπορεί να ξαναπολαύσει την ιδιαίτερη αυτή προσέγγιση, σε έναν χώρο που δεν υπολείπεται σε τίποτα σε μυσταγωγία.

Συντελεστές:

Σύλληψη – Επιλογή τραγουδιών – Ερμηνεία: Χριστίνα Μαξούρη
Μεταγραφή μουσικού υλικού – Ενορχήστρωση: Μιχάλης Παπαπέτρου
Σκηνοθετική επιμέλεια: Γιάννης Καλαβριανός
Σκηνογραφική επιμέλεια: Ευαγγελία Θεριανού
Ηχητικός σχεδιασμός – Ηχοληψία: Γιάννης Παξεβάνης
Φωτιστικός σχεδιασμός: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός παραγωγής: Νουρμάλα Ήστυ
Μουσικοί: Χαράλαμπος Καρασαββίδης (μπαρόκ βιολί), Αγγελική Κασδά (μπαρόκ βιολί), Ιάσων Ιωάννου (βιόλα ντα γκάμπα), Σοφία Ευκλείδου (μπαρόκ τσέλο), Δημήτρης Τίγκας (βιολόνε)
Φιλική συμμετοχή: Λένα Κιτσοπούλου
Εκτέλεση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα

 

4. Πέρσες του Αισχύλου

Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου – Άρης Μπινιάρης

Ωδείο Ηρώδου Αττικού
1 Ιουλίου, στις 21:00

Η μουσική κλιμάκωση, η μουσική δραματουργία της Επίκλησης (αλλά και το εκτόπισμά της στο κοίλον) συγκρίνονται κατά τη γνώμη μου μόνο με εκείνους τους «Πέρσες» του Κουν. Μόνο εκείνοι είχαν πείσει ένα ολόκληρο κοινό να δει τα πράγματα με το βλέμμα των Αλλων.

Γρηγόρης Ιωαννίδης, Εφημερίδα των Συντακτών – 14/8/2017

Μία παράσταση που διεκδικεί μία θέση όχι μόνο στις καρδιές των θεατών, αλλά μάλλον και στην ιστορία του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου. Ο Άρης Μπινιάρης κατέφθασε πέρσι στην Επίδαυρο, με μία ολόφρεσκη ματιά πάνω στην εμβληματική τραγωδία του Αισχύλου για την ήττα. Με έμφαση στη μουσικότητα και δίνοντας σημαντικό προβάδισμα στον χορό, οι Πέρσες είναι ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός. Μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης, στην οποία ξεχώρισαν για τις εξαιρετικές τους ερμηνείες οι ηθοποιοί της παράστασης.

Το Φεστιβάλ, σε συνεργασία με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, ανταποκρίθηκε στα πάμπολλα αιτήματα για επανάληψη της παράστασης κι έτσι οι θεατές μπορούν να την παρακολουθήσουν για μία ακόμη φορά στο Ηρώδειο. Σκηνές που μένουν ανεξίτηλες στη μνήμη των θεατών, όπως η επίκληση του φαντάσματος του Δαρείου, εκπληκτικές χορογραφίες τις οποίες εκτελεί άψογα ο χορός, μέσα σε μία χιπ χοπ ατμόσφαιρα, έθεσαν ψηλά τον πύχη για τις αναγνώσεις του αρχαίου δράματος, αναδεικνύοντας τον Άρη Μπινιάρη σαν ένα από τους πιο πολλά υποσχόμενους σκηνοθέτες της νέας γενιάς.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Παναγιώτης Μουλλάς
Σκηνοθεσία –
Mουσική δραματουργία: Άρης Μπινιάρης
Μετρική διδασκαλία:
 Θεόδωρος Στεφανόπουλος
Σκηνικά:
 Κωνσταντίνος Λουκά
Κοστούμια:
 Ελένη Τζιρκαλλή
Κινησιολογία:
 Λία Χαράκη
Σχεδιασμός φωτισμών:
 Γεώργιος Κουκουμάς
Βοηθός σκηνοθέτη:
 Δημήτρης Χειμωνάς
Παίζουν:
 Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Άτοσσα), Χάρης Χαραλάμπους (Αγγελιαφόρος), Νίκος Ψαρράς (Δαρείος), Αντώνης Μυριαγκός (Ξέρξης)
Χορός:
 Ηλίας Ανδρέου, Πέτρος Γιωρκάτζης, Γιώργος Ευαγόρου, Νεκτάριος Θεοδώρου, Μάριος Κωνσταντίνου, Παναγιώτης Λάρκου, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Μίνως, Άρης Μπινιάρης, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Μάνος Πετράκης, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Σεβδαλής