• Σημαντική μείωση ζημιών από € 580 εκατ. το 2014 σε € 199,1 εκατ. το 2015
• Συνεχής εστίαση στον έλεγχο του κόστους και βελτίωση της αποτελεσματικότητας
• Επένδυση € 400 εκατ. κατά το 2016 που θα αποφέρει σημαντικά οφέλη για τις επιχειρήσεις και τους πελάτες μεταξύ του έτους 2016 και 2020
Η Alitalia επιβεβαίωσε την πορεία της προς την κερδοφόρα έως το 2017, καθώς μείωσε τις ζημιές της κατά € 381 εκατομμύρια το 2015 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Το σημαντικό αυτό αποτέλεσμα για το 2015 έρχεται ύστερα από την ανακοίνωση του πρώτου πλήρους έτους απολογισμού της αεροπορικής εταιρείας μετά από τριετή ανάκαμψη του επιχειρηματικού της σχεδίου.
Μετά την αναφορά των συνολικών της εσόδων, € 3,312.4 εκατ. το 2015, η Alitalia ήταν σε θέση να καταγράψει ένα καθαρό αποτέλεσμα € -199,1 εκατ. για το 2015, μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με την ζημιά των € 580 εκατ. που κατέγραψε το 2014. Η επίδοση αυτή είναι σύμφωνη με τους στόχους που έχουν τεθεί στο επιχειρηματικό σχέδιό της.
Ο Πρόεδρος της Alitalia, Luca Cordero di Montezemolo, δήλωσε: «Η μείωση των ζημιών μας είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα, μαζί με την επίμονη δέσμευσή μας για βελτίωση των υπηρεσιών μας, του στόλου μας και του δικτύου μας, με το άνοιγμα των νέων στρατηγικών διηπειρωτικών διαδρομών. Αυτό κατέστη δυνατό λόγω της αποφασιστικότητας και του πάθους των υπαλλήλων της Alitalia, τους οποίους και θέλω να ευχαριστήσω θερμά. Η επιστροφή στην κερδοφορία το 2017 παραμένει πρωταρχικός μας στόχος. Τα σημερινά αποτελέσματα δείχνουν ότι η Alitalia έχει γίνει πιο αποτελεσματική στον έλεγχο του κόστους της και έχει ξεκινήσει πορεία κερδοφορίας για το 2017. Όλες οι προσπάθειές μας επικεντρώνονται στην επίτευξη αυτού του στόχου. Λίγες είναι οι αεροπορικές εταιρείες που έχουν υποστεί τέτοια ριζική αλλαγή όπως η νέα Alitalia. Εκπληρώνουμε την υπόσχεσή μας να δημιουργήσουμε μια παγκόσμιας κλάσης αεροπορική εταιρεία».
Κατά τη διάρκεια του 2015, η Alitalia επιτυγχάνει ή υπερβαίνει ένα ευρύ φάσμα δεικτών απόδοσης, καθώς κινείται ανοδικά με το εκτεταμένο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης.
Η αεροπορική εταιρεία μετέφερε συνολικά 22,1 εκατομμύρια επιβάτες με συντελεστή φορτίου 76,2 τοις εκατό.
Υπήρξε επίσης μια ισχυρή και αυξανόμενη συμβολή € 235.4 εκατ. μέσω συνεργασιών κοινού κωδικού της. Η συνεργασία της με την Etihad Airways έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο. Από τον Ιανουάριο του 2015, η Alitalia και η Etihad Airways έχουν μοιραστεί πάνω από 450.000 επιβάτες μεταξύ των δικτύων τους, ενώ πάνω από 1,2 εκατομμύρια επιβάτες έχουν μοιραστεί μεταξύ της Alitalia και των αεροπορικών εταιρειών της Etihad Airways Partner.
Η Alitalia εξακολουθεί να εμβαθύνει στην υπάρχουσα συνεργασία της με την airberlin για την περαιτέρω ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ Ιταλίας και Γερμανίας, Αυστρίας και Ελβετίας. Οι πελάτες επωφελούνται από έως και 25 τοις εκατό περισσότερες εβδομαδιαίες απευθείας πτήσεις από την Ιταλία. Η βαθύτερη συνεργασία της με την airberlin ανοίγει το δρόμο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, και οι κοινοί μας επιβάτες έχουν ήδη επωφεληθεί από τη μεγαλύτερη άνεση στο ταξίδι, τις βελτιωμένες συνδέσεις και από ένα πολύ πιο ελκυστικό δίκτυο δρομολογίων.
Η σχέση της Alitalia με την SkyTeam, και ιδίως με την Delta Air Lines, επιτρέπει στους επιβάτες της να απολαύσουν μια απρόσκοπτη και συνεκτική ταξιδιωτική εμπειρία στο εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτουν στην Αμερική.
Η αεροπορική εταιρεία έχει επίσης επιτύχει σημαντικές συνέργειες, λειτουργική αποτελεσματικότητα και μείωση του κόστους σε όλους τους τομείς της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, ως αποτέλεσμα της αυξημένης επεκτασιμότητας, της ολοκλήρωσης συστημάτων, της κοινής προμήθειας, και της εφαρμογής των βέλτιστων πρακτικών με τους εταίρους της.
Η αεροπορική εταιρεία ξεκίνησε επίσης μια σημαντική αναβάθμιση του στόλου της, στο εσωτερικό τους και το εν πτήσει Wi-Fi, το οποίο συμπεριλήφθηκε σε όλα τα 122 αεροσκάφη. Το προϊόν εντός πτήσης έχει αναβαθμιστεί, με υψηλό επίπεδο υπηρεσιών για τη βελτίωση της ποιότητας σε όλες τις καμπίνες. Οι επενδύσεις που έχει κάνει στους χώρους αναμονής (lounges) αναδεικνύουν τη νέα αντίληψη «Casa Alitalia» που εισήχθη στα αεροδρόμια της Ρώμης και του Μιλάνου (Malpensa), ενώ υπάρχουν προγραμματισμένες ανακαινίσεις για το αεροδρόμιο του Μιλάνου (Linate), τη Νάπολη, τη Βενετία, την Κατάνια και τη Νέα Υόρκη. Μια νέα εφαρμογή για τα κινητά (alitalia.com) έχει προστεθεί, καθώς και το νέο περιοδικό εν πτήσει «Ulisse».
Περισσότερα από 6.000 άτομα του πληρώματος καμπίνας επιβατών και του προσωπικού αερολιμένων, έχουν αναλάβει ένα νέο Πρόγραμμα Αριστείας Κατάρτισης Πελατών, με το Πρόγραμμα Κατάρτισης Ηγεσίας, επίσης, να τρέχει για 600 ανώτερα διευθυντικά στελέχη του θαλάμου επιβατών και για Διευθυντές Αεροδρομίου. Η αεροπορική εταιρεία έχει δημιουργήσει επίσης μία νέα Ομάδα Ανταπόκρισης επισκεπτών για να προσφέρει ταχύτερη και πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών.
Οι νέες επιχειρησιακές διαδικασίες οδήγησαν σε ένα μέσο όρο 80,2 τοις εκατό στην επιτυχία του προγραμματισμένου χρόνου άφιξης/αναχώρησης το 2015, με εσφαλμένος χειρισμό αποσκευών κάτω από το 50 τοις εκατό και την τεχνική αξιοπιστία σε 99,5 τοις εκατό.
Οι νέες αλλαγές είχαν ήδη αντίκτυπο στους επισκέπτες. Το μερίδιο αγοράς της Alitalia από και προς την Ιταλία αυξήθηκε κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες το 2015, στο 30 τοις εκατό. Τον Απρίλιο του 2016 η συνολική ικανοποίηση των επισκεπτών ήταν 87 τοις εκατό, το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί από την έναρξη της έρευνας που διενεργείται στους επιβάτες εντός του σκάφους από το 2012.
Ο Cramer Ball, Διευθύνων Σύμβουλος της Alitalia, δήλωσε: «Υπάρχουν ακόμη πολλά να κάνουμε για να φτάσουμε τους μακροπρόθεσμους στόχους μας, αλλά φέτος έχουμε δει την ομάδα μας να πετυχαίνει πολλά σημαντικά ορόσημα. Η επόμενη φάση της επενδυτικής στρατηγικής μας θα αφορά στην επένδυση € 400 εκ. για το στόλο, τις καμπίνες, την τεχνολογία και τις υποδομές κατά το 2016. Η σημαντικότερη επένδυσή μας μέχρι σήμερα, και η πιο αποδοτική, ήταν η επένδυση στους ανθρώπους μας. Είναι οι άνθρωποι της Alitalia που δίνουν ζωή στην επωνυμία και δημιουργούν μια νέα δύναμη στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές. Ευχαριστώ τον κάθε έναν από τους υπαλλήλους της Alitalia για τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωσή τους».
Τα ισχυρά αποτελέσματα της εταιρείας επιτεύχθηκαν παρά τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετώπισε. Η πυρκαγιά στο αεροδρόμιο Fiumicino της Ρώμης στις 7 Μαΐου του 2015 προκάλεσε σημαντικές αναταραχές και εκτιμάται ότι έχει κοστίσει στην αεροπορική εταιρεία περίπου € 80 εκατ. Η Alitalia ανέστειλε επίσης τη διαδρομή Ρώμης-Καράκας λόγω της απόφασης της κυβέρνησης της Βενεζουέλας να μην επιτρέπει την έξοδο δολαρίων στις ΗΠΑ από τη χώρα, όπως και άλλες αεροπορικές εταιρείες, γνώρισαν επίσης αρνητικό αντίκτυπο στην επιβατική κίνηση μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι.
Ο Cramer Ball πρόσθεσε: «Ως μια αεροπορική εταιρεία, αντιμετωπίζουμε πολλές μακρο-οικονομικές προκλήσεις. Ωστόσο, η Alitalia σήμερα είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις, κινείται προς την ανάπτυξη ως μια εμπορικά επιτυχημένη επιχείρηση. Ενώ οι επενδύσεις είναι ένα βασικό μέρος της στρατηγικής μας, η διαχείρισή μας θα συνεχίσει την έντονη εστίασή της στο κόστος και τη μόχλευση κάθε ευκαιρίας για να επιτευχθεί περαιτέρω βελτίωση της αποτελεσματικότητας στο ταξίδι μας προς την κερδοφορία».
Ο κ. Ball ανέφερε επίσης την επιτυχία της εγγύησης € 375 εκ. που εκδόθηκε από την Alitalia πέρυσι, η οποία ήταν ένα μήνυμα στήριξης της αγοράς για την πρόοδο της αεροπορικής εταιρείας.
Οι ετήσιοι οικονομικοί απολογισμοί της Alitalia έχουν διεξαχθεί από την Deloitte & Touche, σύμφωνα με τα Διεθνή Ελεγκτικά Πρότυπα.