Τα ηλεκτρονικά καταστήματα οφείλουν το συντομότερο δυνατό
να ενημερώσουν τους όρους χρήσης
Από τη Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016 σύμφωνα με ανακοίνωση του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GR.EC.A., έχει τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (Online Dispute Resolution – ODR) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θα επιτρέπει τόσο σε καταναλωτές όσο και σε εμπόρους να επιλύουν εξωδικαστικά και ηλεκτρονικά τις διαφορές τους είτε αυτές αφορούν σε εγχώριες είτε σε διασυνοριακές συναλλαγές. Η ΗΕΔ συνδέεται απευθείας με τους αρμόδιους φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ΕΕΔ) σε κάθε χώρα, οι οποίοι αναλαμβάνουν τη διεκπεραίωση των καταγγελιών.
Η επιλογή του φορέα πρέπει να συμφωνηθεί και από τα δύο συμβαλλόμενα μέρη. Στη χώρα μας οι αρμόδιοι φορείς είναι Α) η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” και Β) ο Μεσολαβητής Τραπεζικών – Επενδυτικών Υπηρεσιών.
Η διαδικασία πραγματοποιείται σε τέσσερα στάδια, είναι εύκολη, ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά και εξυπηρετεί όλες τις χώρες της ΕΕ. Ο φορέας οφείλει να αποφασίσει εντός 90 ημερών.
Η ΗΕΔ εντάσσεται στο πλαίσιο της Οδηγίας 2013/11/ΕΚ, η οποία πρόσφατα εναρμονίστηκε στην ελληνική νομοθεσία (με την ΚΥΑ 70330/2015) και προβλέπει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών με τη διαδικασία Alternative Dispute Resolution στο σύνολο της ΕΕ.
Ο GR.EC.A. συμβουλεύει τα ηλεκτρονικά καταστήματα να ενημερώσουν -το συντομότερο δυνατό-τους όρους χρήσης, προσθέτοντας μία ακόμα δήλωση που θα πληροφορεί τους καταναλωτές για τον φορέα ή τους φορείς ΕΕΔ από τους οποίους καλύπτονται. Επιπρόσθετα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί όλα τα eshops να προσθέσουν μια παραπομπή στον Ευρωπαϊκό Φορέα ΗΕΔώστε να συμμορφωθούν προς την ανωτέρω Οδηγία.